Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 348221 keer)

0 gebruikers (en 49 gasten bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #250 Gepost op: 20 december 2008, 00:27:43
Meer duidelijkheid voor de burger :)
kan ik snappen.... als ik kijk naar mijn eigen familie... 9 van de 10 weten dat als er een voertuig met 3 tonen een ambulance is en met 2 tonen brandweeer of politie.... 10 van de 10 weten dat als ze een sirene horen en zien dat ze aan de kant moeten... ik denk dat 99% van de Nederlanders dat weet.. waarom dan toch verandering in de regelgeving?
wat maakt het uit of het een een, twee of drie toon sirene is? en wat voor een type? de overheid kan beter geld gaan pompen in het attent maken van mensen op hulpverleningsdiensten!


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #251 Gepost op: 20 december 2008, 14:29:44
Inderdaad, en voor de mensen die het verschil niet horen/zien lijkt het me ook duidelijk: als er een auto met blauwe lichtjes en een hoop herrie aan komt rijden= aan de kant!

Joost (voor ons soort 'burgers' is het toch onduidelijkheid)


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #252 Gepost op: 31 december 2008, 19:49:13
Gister voor het eerst met de nieuwe VW Golf + gereden voorzien van alle nieuwe LED unit`s etc. Wat mij opviel was dat er echter geen versneller op de siren zat. Nu las ik ergens in dit toppic dat het wel is toegestaan met de nieuwe regelgeving. Dat is toch correct?

Op onze Vectra`s zat de versneller wel, raar dat het nu niet meer is, vond het voornamelijk handig bij kruisingen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #253 Gepost op: 31 december 2008, 19:59:09
Gister voor het eerst met de nieuwe VW Golf + gereden voorzien van alle nieuwe LED unit`s etc. Wat mij opviel was dat er echter geen versneller op de siren zat. Nu las ik ergens in dit toppic dat het wel is toegestaan met de nieuwe regelgeving. Dat is toch correct?

Op onze Vectra`s zat de versneller wel, raar dat het nu niet meer is, vond het voornamelijk handig bij kruisingen.

Wij hebben het ook niet  :-[
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #254 Gepost op: 31 december 2008, 20:05:55
Gister voor het eerst met de nieuwe VW Golf + gereden voorzien van alle nieuwe LED unit`s etc. Wat mij opviel was dat er echter geen versneller op de siren zat. Nu las ik ergens in dit toppic dat het wel is toegestaan met de nieuwe regelgeving. Dat is toch correct?

Op onze Vectra`s zat de versneller wel, raar dat het nu niet meer is, vond het voornamelijk handig bij kruisingen.

volgens mij hebben dienstvoertuigen van de brandweer in Almelo (vw polo's) ook versnellers, worden ook nooit gebruikt. Kan dit niet met 100% zekerheid zeggen, heb het namenlijk een keer gehoord


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #255 Gepost op: 1 januari 2009, 15:15:39
Hallo,


Is afhankelijk van het sirenepakket dat is gemonteerd en hoe dit is geprogrammeerd.


Groeten, Ruud


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #256 Gepost op: 1 januari 2009, 23:49:42
Wij hebben het ook niet  :-[

Krom, wij wel op alle dienstvoertuigen


Bart S

  • Gast
Reactie #257 Gepost op: 2 januari 2009, 07:52:19
Krom, wij wel op alle dienstvoertuigen

Wij ook ;D

Maarre, sinds gisteren is het dus allemaal ingegaan. Wie spot de eerste ambulance met de nieuwe 2-toon? :)


guest4965

  • Gast
Reactie #258 Gepost op: 2 januari 2009, 08:12:29
Wij ook ;D

Maarre, sinds gisteren is het dus allemaal ingegaan. Wie spot de eerste ambulance met de nieuwe 2-toon? :)

Ik denk dat dat nog wel even zal duren, volgens mij gaan ze pas over een jaar beginnen ofzo met de bestaande te veranderen, eerst worden alleen de nieuwe er mee uitgerust, in 2014 hoeven pas alle voertuigen er mee rond te rijden O0 ;) ;D


Bart S

  • Gast
Reactie #259 Gepost op: 2 januari 2009, 09:02:46
Ik denk dat dat nog wel even zal duren, volgens mij gaan ze pas over een jaar beginnen ofzo met de bestaande te veranderen, eerst worden alleen de nieuwe er mee uitgerust, in 2014 hoeven pas alle voertuigen er mee rond te rijden O0 ;) ;D

Bij ons worden de bestaande sirenes niet aangepast. Onze auto's halen de 14 jaar toch niet ;D Maar alle auto's die besteld worden vanaf 01-01-09 moeten worden voorzien van de nieuwe 2-toon. Dus vandaar mijn vraag..... wie spot de eerste :)