Hoi René, PA15 ken ik niet, maar dat was ook ver voor mijn tijd maar jij hebt ze welicht nog in het echt meegemaakt.
Zo oud ben ik nou ook weer niet
ik ben pas in 1993 begonnen met verzamelen met mijn eerste XL5000 en Dietz Marshall balk, toen was ik 22
Deze had ik nog op video staan, Twinsonic met PA200 uit de jaren 70,
Ik zou niet met zekerheid durven stellen dat dit een PA200 is, tenzij je binnenbeelden van de auto hebt. Ik heb in mijn verzameling namelijk exact zo'n korte Twinsonic 12SX staan met een PA15 eraan hangen!! Voor zover ik weet is de PA200E pas op de NL-markt gekomen toen de Aerodynic in STOP POLITIE (Aerodynic 24SH-SP) uitvoering op de markt kwam, met in de PA200E ingebouwde schakelaar voor STOP voor en achter.
Ook in mijn verzameling staat nog een Twinsonic met STOP-bord erop gemonteerd, zo vanaf Taxameter gekomen destijds, helaas zonder sirenekastje erbij.
Weet jij ongeveer wanneer de eerste PA200 is toegepast? Zal ergens in de jaren 70 zijn geweest.
Nee, geen idee maar het zal tegen de tijd zijn dat de Aerodynic 24SHSP geïntroduceerd werd op de markt. Ik heb thuis nog een originele brochure, zal wel even kijken.