Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 348216 keer)

0 gebruikers (en 72 gasten bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #450 Gepost op: 14 maart 2009, 02:12:12
het geluid wat te horen is op mediarotterdam is dus een nieuwe sirene die aan de eisen voldoet, of hij ook de voldoende geluidssterkte heeft is natuurlijk niet na te gaan, maar ik ga er vanuit dat dat wel zal lukken.

het geluid op de site van het LFR is van een toongenerator afkomstig, de tonen zijn juist echter de indruk op straat is totaal anders.

ik neem aan dat wat op de site van het LFR te horen is alleen een indruk van de toon hoogte moet geven.
Nemo me impune lacessit


ruben08116

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 316
Reactie #451 Gepost op: 14 maart 2009, 14:44:32
Ambulance 08-125: A1 Appeltern,, met de nieuwe sirene O0


ambulancetoontje

  • Ambulanceverpleegkundige, IC-verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #452 Gepost op: 14 maart 2009, 18:13:47
;) ja ja ruben eindelijk de nieuwe sirene op de film en dan ook nog in druten

goed gedaan O0

Gr. Ton


Nico_B

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #453 Gepost op: 14 maart 2009, 18:43:52
Dat wordt wel wennen zo'n geluid  (2 toon) op een geel voertuig. ??? :'(
Groet Nico_B


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #454 Gepost op: 14 maart 2009, 20:49:58
;) ja ja ruben eindelijk de nieuwe sirene op de film en dan ook nog in druten

goed gedaan O0

Gr. Ton

een foute bingo, wel een 2-toon maar niet de goede toon hoogte, dit zijn de oude tonen dus wederom voor 2014 ombouwen.
Nemo me impune lacessit


ruben08116

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 316
Reactie #455 Gepost op: 14 maart 2009, 20:52:19
een foute bingo, wel een 2-toon maar niet de goede toon hoogte, dit zijn de oude tonen dus wederom voor 2014 ombouwen.

Ik kom net van de post af,, ze zeggen toch echt dat dit de nieuwe sirene is..... :) ;)


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #456 Gepost op: 14 maart 2009, 23:01:29
een foute bingo, wel een 2-toon maar niet de goede toon hoogte, dit zijn de oude tonen dus wederom voor 2014 ombouwen.

Nee hoor, de toonhoogte van de ambulance in Druten is correct, de hiervoor geplaatste van 'Chris81' niet.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #457 Gepost op: 15 maart 2009, 04:02:44
Nee hoor, de toonhoogte van de ambulance in Druten is correct, de hiervoor geplaatste van 'Chris81' niet.

je mag het geloven of niet, maar de toon die chris81 heeft geplaatst komt van de LFR site af en die in het filmpje van Ruben is echt niet goed.

ze zullen dus op de ''post'' hun huiswerk over moeten doen en weten dat ze met een foute sirene rijden. ;D
Nemo me impune lacessit


ruben08116

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 316
Reactie #458 Gepost op: 15 maart 2009, 10:40:44
je mag het geloven of niet, maar de toon die chris81 heeft geplaatst komt van de LFR site af en die in het filmpje van Ruben is echt niet goed.

ze zullen dus op de ''post'' hun huiswerk over moeten doen en weten dat ze met een foute sirene rijden. ;D

Ik vraag me af hoe jij dat altijd meet of doet?? :) en misschien komt het ook nog wel door verschil in kwaliteit van de microfoontjes van de verschillende camera's? :-\


ambulancetoontje

  • Ambulanceverpleegkundige, IC-verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #459 Gepost op: 15 maart 2009, 13:09:03
je mag het geloven of niet, maar de toon die chris81 heeft geplaatst komt van de LFR site af en die in het filmpje van Ruben is echt niet goed.

ze zullen dus op de ''post'' hun huiswerk over moeten doen en weten dat ze met een foute sirene rijden. ;D

zwaailampmaker,

beetje jammer dat er een strijd sfeer wordt gecrieerd. ikzelf ben ook bij de post in druten geweest en de hoofd post in Nijmegen en deze vertelden toch echt dat de toon die Ruben heeft gefilmd de goede is.

dus je kan je er ook bij neer leggen.

bedankt!!

Gr. Ambulancetoontje