Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 349092 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #580 Gepost op: 4 augustus 2009, 17:32:16
Een betere optie vind ik een transparante kap met daarachter zowel blauwe als amber led's, rijden ze bij ons in de regio mee.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #581 Gepost op: 5 augustus 2009, 11:31:20
Een betere optie vind ik een transparante kap met daarachter zowel blauwe als amber led's, rijden ze bij ons in de regio mee.

Dan ben ik ook in deze zeer benieuwd wie de fabrikant of opbouwer hiervan is. Ben namlijk nog nooit ergens 360 graden beacons (magneet, vaste montage, statief) tegen gekomen met dubbele laag/2 kleuren.
Servo Per Amikeco


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #582 Gepost op: 5 augustus 2009, 12:02:40
Aangezien ik door de lichtbalken de flitsen niet meer zie heb ik de volgende vraag aan jullie.

Wie kan er een duidelijk compleeet overzicht maken met de Lichtbalken die voldoen aan de nieuwe regeling die pas is ingegaan.
Misschien is het wel een idee om hiervoor een nieuw onderwerp te maken waarin men dan gelijk de ervaring kan delen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #583 Gepost op: 5 augustus 2009, 12:04:26
Dan ben ik ook in deze zeer benieuwd wie de fabrikant of opbouwer hiervan is. Ben namlijk nog nooit ergens 360 graden beacons (magneet, vaste montage, statief) tegen gekomen met dubbele laag/2 kleuren.

Betreft reactie op de amber statief achterop een dienstmotor, en ik heb geen idee wie dat erop geknutselt heeft :)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #584 Gepost op: 5 augustus 2009, 14:39:37
Aangezien ik door de lichtbalken de flitsen niet meer zie heb ik de volgende vraag aan jullie.

Wie kan er een duidelijk compleeet overzicht maken met de Lichtbalken die voldoen aan de nieuwe regeling die pas is ingegaan.
Misschien is het wel een idee om hiervoor een nieuw onderwerp te maken waarin men dan gelijk de ervaring kan delen.

zo uit m'n hoofd:

- FederalSignal Vista LED
- Whelen Freedom
- Whelen LFL + Oranje Pit erboven op
- Toppas Pintch Bamag (en de versie die op de astra's zit)


en wellicht ook die nieuwe WG balken. Maargoed, er zijn ook nog zat andere balken die voldoen. Maar bovenstaande zijn zo'n beetje de meest gebruikte


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #585 Gepost op: 5 augustus 2009, 15:25:03
Hänsch DBW 975 LED TB II
Hänsch Comet LED ECE R65 TB II (eveneens integraal oplossing voor de Ziegler Aszet)
Hänsch Sputnik Nano ECE R65 TB II

De balk lijkt op de Whelen Freedom,  maar dan met blauwe kappen. Deze balk wordt tegenwoordig standaard uitgeleverd op Ziegler tankautospuiten ipv de Marelko balken van vroeger.

Daarnaast:
Pintsch Bamag Opal Commander
Pintsch Bamag Opal (lage versie)


Groeten, Ruud


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #586 Gepost op: 8 augustus 2009, 01:54:01
Kwam vandaag een nieuwe ambulance van Gooi en Vechtstreek tegen, de 14-187, met nieuwe lichtbalk (oranje pitje er op) en nieuwe sirene!

Ging net even zoeken en kwam een filmpje tegen:


Youtube - Devilpower2
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #587 Gepost op: 13 augustus 2009, 19:21:01
Het heeft even geduurd, maar inmiddels ook op Youptoep de eerste nieuwe Federal Signal twee toon

Maker Hans Boets (BrandweerMWB)

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #588 Gepost op: 13 augustus 2009, 19:53:59
Het heeft even geduurd, maar inmiddels ook op Youptoep de eerste nieuwe Federal Signal twee toon

Maker Hans Boets (BrandweerMWB)

[youtubehttp://www.youtube.com/watch?v=GEIYIsbC1V4[/youtube]

Uhm... ik hoor (bijna) niks? :D
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #589 Gepost op: 13 augustus 2009, 19:59:09
Uhm... ik hoor (bijna) niks? :D
Staat je geluid aan? ;D