Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 338371 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #600 Gepost op: 8 september 2009, 21:42:58
De neiwue 15-109 met Federal Signal?? sirene:
Gemaakt door Machiel1980

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #601 Gepost op: 9 september 2009, 13:42:39
Klinkt een beetje naar de Duitse Stadthorn. Zou niet weten of dit eentje van FedSig is.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #602 Gepost op: 9 september 2009, 14:36:16
100 punten...de eerste die het opvalt!

De "nieuwe norm" wijkt helemaal niet zoveel af van de Duitse DIN 14610 qua frequenties. Ook de verschillende toonhoogtes komen verdacht veel overeen tussen NL en Dld heel erg goed. Ik zal het maar toeval noemen.....
Verschil is alleen dat we hier nog een versneller op kruisingen mogen gebruiken...

Handig, als je samenwerkt met een Duitse firma, dan hoef je niet zoveel aan te passen ;)

Sirene op de ambu durf ik niet te zeggen wat het is. De gele markt worden veel verschillende systemen opgebouwd en ook nog wel eens wat producten gemixt. Het kan ook een W&G systeem zijn dat erop zit. Al klinkt deze well iets anders....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #603 Gepost op: 12 september 2009, 14:05:55
De nieuwe Federal Signal herrie plus signalering (knipperpatroon is anders dan in de eerste Sputnik balken)


BrandweerAlphen @ Youtube
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #604 Gepost op: 12 september 2009, 14:13:50
Is inderdaad de nieuwe sirene welke op de Golfjes Plus zitten van Hollands Midden. Zit overigens geen versneller op.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #605 Gepost op: 12 september 2009, 18:00:51
Is inderdaad de nieuwe sirene welke op de Golfjes Plus zitten van Hollands Midden. Zit overigens geen versneller op.

Formeel misschien niet nee, maar ik zo'n Golf+/- een keer Prio 1 ritje voorbij horen komen, die hele andere geluiden voortbracht dan dit ::) ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #606 Gepost op: 12 september 2009, 19:25:33
Dat flitspatroon heb ik ook al eens op een V50 van de politie Dronten (Flevoland) gezien. Ik moet zeggen dat ik het wel opvallender vond dan het half om half.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #607 Gepost op: 13 september 2009, 00:26:12
Dat geluid.... Ik moet erg aan dit holle geluid wennen. Het oude schellere geluid klonk mij beter in de oren. Klinkt wel heel luid overigens. En het is trouwens een andere toon dan de (nieuwe) FedSig's uit Groningen produceren.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #608 Gepost op: 30 september 2009, 19:01:43
De nieuwe Federal Signal herrie plus signalering (knipperpatroon is anders dan in de eerste Sputnik balken)


BrandweerAlphen @ Youtube

Ook in Arnhem rijdt inmiddels een Touran met deze sirene en dit knipperpatroon rond


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #609 Gepost op: 1 oktober 2009, 00:07:55
Dat flitspatroon heb ik ook al eens op een V50 van de politie Dronten (Flevoland) gezien. Ik moet zeggen dat ik het wel opvallender vond dan het half om half.

Dan zal dat 1 van de weinige auto's zijn die dat heeft. Hier in Almere rijden ze allemaal met half om half, welke ook al aardig fel zijn.