Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 348510 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #610 Gepost op: 1 oktober 2009, 09:21:38
Mischien ook wel grappig; in de nieuwe clip van de Prodigy een ''oude'' drie-toon.  8)




P.s. Als de muziek niet je smaak is, gewoon doorspoelen naar 2:15 ;)

offtopic post vind ik het sowiezo al; maar goed:

a) ik hoor die drietoon nergens hoor?
b) ik ben normaal niet zo'n moraalridder maar vind de clip nogal wat slechte voorbeelden geven eigenlijk... Maar that's my opinion


Gast

  • Gast
Reactie #611 Gepost op: 1 oktober 2009, 12:19:06
b) ik ben normaal niet zo'n moraalridder maar vind de clip nogal wat slechte voorbeelden geven eigenlijk... Maar that's my opinion
Is dat niet al heel wat jaren de tendens zowiezo in álle muziekclips?  ;)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #612 Gepost op: 1 oktober 2009, 23:43:23
Dan zal dat 1 van de weinige auto's zijn die dat heeft. Hier in Almere rijden ze allemaal met half om half, welke ook al aardig fel zijn.

Het is hier ook de enige (en ik weet niet welke van de V50's). Ik zag van de week nog 2 anderen met blauw blauw rijden die ook gewoon half om half hadden, maar voor mijn gevoel wel net iets minder fel...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


cocktail

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #613 Gepost op: 16 oktober 2009, 22:03:09
offtopic post vind ik het sowiezo al; maar goed:

a) ik hoor die drietoon nergens hoor?
b) ik ben normaal niet zo'n moraalridder maar vind de clip nogal wat slechte voorbeelden geven eigenlijk... Maar that's my opinion


Tjongejonge, na 62 pagina's miepen dat een grappige toevoeging aan het onderwerp offtopic is en dan zelf beginnen over dat de clip ''slechte voorbeelden'' geeft.  ::)

Om te zorgen dat mijn reactie wel iets toevoegd aan het onderwerp: de oude 3 toon is de melodie vanaf 2:15. De tonen en het verschil in toonhoogte klopt. Alleen zijn de laatste 2 noten aangepast...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #614 Gepost op: 17 oktober 2009, 18:40:23
Dan zal dat 1 van de weinige auto's zijn die dat heeft. Hier in Almere rijden ze allemaal met half om half, welke ook al aardig fel zijn.

Ik heb hem vandaag weer gezien. Reed toevallig over de weg naar Dronten toe en mijn vriendin zag een scootmobiel op de kant liggen bij Swifterbant. Gestopt en eerste hulp verleend (auto's voor ons reden gewoon door). SO had waarschijnlijk een insult gehad en was daardoor met hoge snelheid omgeslagen en tamelijk had geland.  Ambulance en politie gebeld. Het gaat om de 4*-JJJ-*. Ik heb er geen foto van gemaakt want ik was wel even bezig met het stabiliseren van het SO.

Het valt goed op, maar niet bijzonder veel meer vergeleken de half om half vind ik.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #615 Gepost op: 19 oktober 2009, 08:23:15
Ik heb hem vandaag weer gezien. Reed toevallig over de weg naar Dronten toe en mijn vriendin zag een scootmobiel op de kant liggen bij Swifterbant. Gestopt en eerste hulp verleend (auto's voor ons reden gewoon door). SO had waarschijnlijk een insult gehad en was daardoor met hoge snelheid omgeslagen en tamelijk had geland.  Ambulance en politie gebeld. Het gaat om de 4*-JJJ-*. Ik heb er geen foto van gemaakt want ik was wel even bezig met het stabiliseren van het SO.

Het valt goed op, maar niet bijzonder veel meer vergeleken de half om half vind ik.

goed bezig :) hoe is 't afgelopen?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #616 Gepost op: 19 oktober 2009, 18:50:07
SO is op de wervelplank gelegd en naar het ziekenhuis afgevoerd. Ze was nog nauwelijks bij kennis toen, maar ik begreep vanuit een lijstje dat ze bij zich droeg dat ze een hele berg ziektes had waaronder diabetes en dystrofie.
Hoe het verder is afgelopen weet ik niet, maar ik vermoed dat het niet al te ernstig was. Mogelijk nog een hersenschudding want om een scootmobiel op zijn kant te krijgen moet je aardig gek doen en ze lag erbij alsof het gemeen hard gegaan was.

Politieauto is trouwens de 64-JJJ-9. Zag hem een dag later weer langs komen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #617 Gepost op: 19 oktober 2009, 20:47:45
De nieuwe Federal Signal herrie plus signalering (knipperpatroon is anders dan in de eerste Sputnik balken)
BrandweerAlphen @ Youtube

Ah die waardeloze sirene hebben ze hier in Haaglanden ook. Aantal Tourans en Ambu's. Totdat ik zondag ineens 2 tourans en de duikwagen van Wateringen hoorde komen met een of andere megaharde schelle sirene. WOW wat een geluid, je zag de voertuigen en mensen ook echt heel anders reageren. De tourans reden achter elkaar, die "nieuwe"overstemde ook echt die met de FedSig.  :P
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #618 Gepost op: 20 oktober 2009, 10:41:38
Halfdove brandweer klaagt sirenefabrikant aan

      Opmerkelijk - door Ronald (Djeez) op 18-10-2009 @ 21:23
 
Een groep brandweerlieden uit de Amerikaanse staat Pennsylvania heeft een fabrikant van sirenes aangeklaagd. Volgens hen is hun gehoor enorm aangetast door de sirenes. Deze zouden te veel lawaai veroorzaken.

Volgens de aanklacht zou langdurige blootstelling aan de sirenes van Federal Signal Corporation leiden tot permanente gehoorschade. De eisers stellen dat de fabrikant nalatig is geweest, omdat het lawaai luider is dan strikt noodzakelijk.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/119554


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #619 Gepost op: 20 oktober 2009, 12:31:20
Now why am I not surprised... ::)

Typisch weer The States. Sewen tot je (of liever je opponent) erbij neervalt.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s