Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 349258 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

112RW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #700 Gepost op: 18 december 2009, 22:13:45
Als ik volgende week in de gelegenheid ben zal ik een filmpje plaatsen van 2 nieuwe dienstvoertuigen van ons. 1 heeft het grootlicht simultaan (snel knipperen) de andere alternerend.
De reacties van de colega's die in deze voertuigen rijden zijn erg positief. Wel gaat de voorkeur van opvallendheid (volgens de collega's) uit naar het alterneren. Echter zijn we al erg blij dat we deze toevoeging op het voertuig hebben. Ongeacht welk knipper patroon.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #701 Gepost op: 18 december 2009, 22:42:04
@ RW,

Dit hebben jullie dus nog niet zo lang?
En de voertuigen van de Weg inspecteurs krijgen/hebben dit ook?

Om wat voor 2 nieuwe dienst voertuigen gaat het?
 ;D

Het lijkt mij ook een prettige 'extra' signalering!


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #702 Gepost op: 18 december 2009, 22:54:40
Bergers die rijden voor incident management rijden beginnen er ook om te vragen. In het zuiden op proef ingebouwd maar de chauffeurs vinden het zeer prettig als ze langs een file op moeten rijden...

Zie RWS ook wel eens rijden met flitsers ingebouwd in de achterlichten van pickups. Nieuwe trend of "incidenteel"? Ik dacht dat deze voertuigen altijd die felle flitsers alleen maar bovenin de dakset hadden.


Groeten, Ruud


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #703 Gepost op: 19 december 2009, 02:23:08
En de voertuigen van de Weg inspecteurs krijgen/hebben dit ook?

Voertuigen van RWS in de omgeving van 020 hebben dit al enkele generatie's lang ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


112RW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #704 Gepost op: 30 december 2009, 10:59:07
Als ik volgende week in de gelegenheid ben zal ik een filmpje plaatsen van 2 nieuwe dienstvoertuigen van ons. 1 heeft het grootlicht simultaan (snel knipperen) de andere alternerend.

Hierbij het beloofde filmpje. Is opgenomen met een mobiele telefoon dus de kwaliteit is niet zo heel goed. Echter is het wel duidelijk te zien.
Als je het geluid wat harder zet hoor je klikken van de led-flitsers in de grille.
Ons andere dienstvoertuig is exact hetzelfde als het voertuig van Bergen op Zoom. Dus met het simultaan knipperen van het grootlicht.



amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #705 Gepost op: 30 december 2009, 11:27:50
Als je het zo van voren ziet zie je het blauw idd. nog goed
ik was eerder bang dat het weg zou vallen als het groot licht ging mee knipperen
maar dat valt mee
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


112RW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #706 Gepost op: 30 december 2009, 11:31:06
Als je het zo van voren ziet zie je het blauw idd. nog goed
ik was eerder bang dat het weg zou vallen als het groot licht ging mee knipperen
maar dat valt mee


Door het alternererd knipperen is het blauw in de grille iets beter zichtbaar dan als ze simultaan knipperen. Door het grote licht valt het blauw "optisch" een beetje weg. Echter als het donker is en de koplampen eigenlijk niet meer mogen meeknipperen is het blauw erg goed zichtbaar.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #707 Gepost op: 30 december 2009, 11:45:16
Door het alternererd knipperen is het blauw in de grille iets beter zichtbaar dan als ze simultaan knipperen. Door het grote licht valt het blauw "optisch" een beetje weg. Echter als het donker is en de koplampen eigenlijk niet meer mogen meeknipperen is het blauw erg goed zichtbaar.

dat het blauw voor de koplampen goed zichtbaar waren klopt was alleen bang dat als het grootlicht meeging doen het blauw weg zou vallen maar dat valt mee op dit filmpje
Maar ze mogen toch alleen Simultaan knipperen
Misschien als je de blauwe lampen meer naar het midden vehuist zijn ze misschien beter zichtbaar of in de bumper of er onder
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #708 Gepost op: 30 december 2009, 19:11:34
Hierbij het beloofde filmpje. Is opgenomen met een mobiele telefoon dus de kwaliteit is niet zo heel goed. Echter is het wel duidelijk te zien.
Als je het geluid wat harder zet hoor je klikken van de led-flitsers in de grille.
Ons andere dienstvoertuig is exact hetzelfde als het voertuig van Bergen op Zoom. Dus met het simultaan knipperen van het grootlicht.



Wat ik alleen niet helemaal snap; het is een nieuw voertuig, maar volgens de nieuwe richtlijnen is alternerend knipperen niet toegestaan... hoe kan het er dan nu opzitten?  ::)


112RW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #709 Gepost op: 30 december 2009, 19:55:58
Wat ik alleen niet helemaal snap; het is een nieuw voertuig, maar volgens de nieuwe richtlijnen is alternerend knipperen niet toegestaan... hoe kan het er dan nu opzitten?  ::)

Ik weet niet welke module erin zit maar zou deze niet meerdere patronen hebben die handmatig gekozen moeten worden? Ik kan me haast niet voorstellen dat zo'n module maar 1 patroon heeft.
Ons andere voertuig knippert wel simultaan. Wel erg snel zoals de Transporter van Bergen op Zoom.