Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 339146 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #790 Gepost op: 31 januari 2011, 18:17:44
Brandweer-Politie-Ambulance - Prio1/A1 Autobrand & Ongeluk melding - 634TS 21-102

Vindt datje de nieuwe politie sirene het beste hoort bij deze 3 voertuigen....


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #791 Gepost op: 31 januari 2011, 18:32:28
Brandweer-Politie-Ambulance - Prio1/A1 Autobrand & Ongeluk melding - 634TS 21-102

Vindt datje de nieuwe politie sirene het beste hoort bij deze 3 voertuigen....

Inderdaad. Veel duidelijker hoorbaar.
Maar zie ik daar nog een wig-wag bij die pitwagen?  0098


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #792 Gepost op: 31 januari 2011, 18:39:44
Ja:D sinds dat ze de LED balken hebben, hebben ze voort ook wig-wags.
Dus dat is nog niet zo oud in Brabant-Noord
Zoalsje hier ziet:
Politie - Nieuwe politie wagen met LED en WigWag


Gast

  • Gast
Reactie #793 Gepost op: 1 februari 2011, 00:32:05
Dat is bij bovenstaand filmpje alleen geen wig-wag maar simultaneous flash.. beide gelijk aan/uit ;) Bij de video met de 3 HV-voertuigen is het wel wig-wag


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #794 Gepost op: 1 februari 2011, 08:49:25
Brandweer-Politie-Ambulance - Prio1/A1 Autobrand & Ongeluk melding - 634TS 21-102

Vindt datje de nieuwe politie sirene het beste hoort bij deze 3 voertuigen....

Komt omdat de sirene meer decibellen produceert ;) Als je de 3 toon en de 2 toon van de TS ook meer decibellen laat produceren hoor je die ook beter :P
Probleem met die nieuwe sirene is dat de laagste toon die de versterkers produceren de speakers opblaast (dit zuig ik niet uit mijn duim, informatie komt van verschillende opbouwers van signalering). De laagste toon moet eigenlijk afgespeeld worden door een subwoofer.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #795 Gepost op: 7 februari 2011, 21:35:27
Het is ondertussen de VIERDE zie onderstaand bericht.

Motoragent aangereden in Tilburg

Gezien het aantal aanrijdingen met politie & ambulance motoren en mijn persoonlijke ervaringen over prio1 rijdende motorhulpverleners denk ik dat ze tóch nog eens (extra) moeten gaan kijken naar de eisen v.w.b deze specifieke groep. Veel motoren zijn (ondanks/dankzij de nieuwe eisen) uitgerust met het minimale aan signalering. Voor veel korpsen betekend dit een upgrade, echter zijn er ook een aantal korpsen die her en der wat lampjes hebben moeten ''inleveren''.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #796 Gepost op: 7 februari 2011, 21:40:26
Ik kan het helemaal mis hebben hoor, maar ik was eerlijk gezegd verbaasd dat de motoren al weer de straat op gegaan waren.
Gezien de temperaturen zou het ook wel weer goed kunnen als het boven de 10 graden is maar wat als het daar beneden is?
Hebben ze ook winterbanden b.v.?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #797 Gepost op: 7 februari 2011, 21:42:27
Ik kan het helemaal mis hebben hoor, maar ik was eerlijk gezegd verbaasd dat de motoren al weer de straat op gegaan waren.
Gezien de temperaturen zou het ook wel weer goed kunnen als het boven de 10 graden is maar wat als het daar beneden is?
Hebben ze ook winterbanden b.v.?

Zolang er geen verwachting is voor vorst en/of gladheid rijden politiemotoren (in principe). Zelfde geld voor de ambulancedienst.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #798 Gepost op: 7 februari 2011, 22:27:49
Gezien het aantal aanrijdingen met politie & ambulance motoren en mijn persoonlijke ervaringen over prio1 rijdende motorhulpverleners denk ik dat ze tóch nog eens (extra) moeten gaan kijken naar de eisen v.w.b deze specifieke groep. Veel motoren zijn (ondanks/dankzij de nieuwe eisen) uitgerust met het minimale aan signalering. Voor veel korpsen betekend dit een upgrade, echter zijn er ook een aantal korpsen die her en der wat lampjes hebben moeten ''inleveren''.



Dat vind ik inderdaad wel een goede opmerking, aangezien de laatste berichten in de crash-topic over motorrijdersgaat die (waarschijnlijk) met spoed onderweg waren. Zoals de sirene speaker op de touren in het filmpje uit eindhoven, zouwel helpen op een motor maar ik geloof dan dat je wel 2 intergraal helmen op mag hebben om en niet doof te worden en te kunnen communiceren met AC. Verder lijkt het mij overdag niet een kwestie van de lampjes


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #799 Gepost op: 7 februari 2011, 22:29:08
Komt omdat de sirene meer decibellen produceert ;) Als je de 3 toon en de 2 toon van de TS ook meer decibellen laat produceren hoor je die ook beter :P
Probleem met die nieuwe sirene is dat de laagste toon die de versterkers produceren de speakers opblaast (dit zuig ik niet uit mijn duim, informatie komt van verschillende opbouwers van signalering). De laagste toon moet eigenlijk afgespeeld worden door een subwoofer.


rumbler! :D

NYPD Demonstrating The Rumbler

1 'probleem' tis een product van FedSig  e050