Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 338952 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #800 Gepost op: 7 februari 2011, 22:38:19
Verder lijkt het mij overdag niet een kwestie van de lampjes

Blauwe led verlichting heeft als (vervelend) eigenschap dat het overdag minder zichtbaar is dan bijvoorbeeld rood.
Daarnaast zijn er veel korpsen die hun ''uitschuifbare'' lamp achterop de motor hebben vervangen door de Pintsch Bamag LED pit, die vast gemonteerd zit achterop de motor. Overdag komt hier niet heel erg veel/fel licht vanaf.
De oude Hella Rota's en/of Federal Signal lampen gaven meer licht én konden ook nog eens (indien gewenst) tot boven de helm worden uitgeschoven.
1 'probleem' tis een product van FedSig  e050

Whelen Howler  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #801 Gepost op: 7 februari 2011, 22:41:26
Citaat
Probleem met die nieuwe sirene is dat de laagste toon die de versterkers produceren de speakers opblaast

Klopt, bij hoogwerkers in de regio al bij vijf voertuigen gebeurd. Toch maar weer luchthoorns nemem met de juiste (nieuwe) toonhoogte.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #802 Gepost op: 7 februari 2011, 22:42:50
Blauwe led verlichting heeft als (vervelend) eigenschap dat het overdag minder zichtbaar is dan bijvoorbeeld rood.
Daarnaast zijn er veel korpsen die hun ''uitschuifbare'' lamp achterop de motor hebben vervangen door de Pintsch Bamag LED pit, die vast gemonteerd zit achterop de motor. Overdag komt hier niet heel erg veel/fel licht vanaf.
De oude Hella Rota's en/of Federal Signal lampen gaven meer licht én konden ook nog eens (indien gewenst) tot boven de helm worden uitgeschoven.

Opgelost straks met de nieuwe aanbesteding. Dual LED pit achterop ipv de PB LED op de buddysit gemonteerd.

Citaat
Whelen Howler  ;)

Ja stom, zag 't net ook toen ik even ging zoeken...kon me al niet voorstellen dat whelen ook niet een soortgelijk product zou aanbieden.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #803 Gepost op: 7 februari 2011, 22:53:25
Ik kan het helemaal mis hebben hoor, maar ik was eerlijk gezegd verbaasd dat de motoren al weer de straat op gegaan waren.
Gezien de temperaturen zou het ook wel weer goed kunnen als het boven de 10 graden is maar wat als het daar beneden is?
Hebben ze ook winterbanden b.v.?


Zoals Jerommeke al zei, zolang er geen gladheid is, wordt er gewoon gereden. Op kou kun je je kleden en anders maak je gewoon een extra koffiestop. Ook woon-werk op 2 wielen gaat zo lang mogelijk door wat mij betreft.

Er zijn winterbanden voor motoren, maar niet voor de zware fietsen (voor zover ik weet). Er wordt ook getwijfeld aan het nut van winterbanden voor motoren. Het wordt erg technisch om het uit te leggen (en het gaat ook off topic), maar er is een groot verschil tussen motor en autobanden.

Voor wat betreft de zichtbaarheid, is er maar 1 oplossing: Ga er van uit dat niemand je ziet. Je bent zo kwetsbaar op een motor en op een hulpverleningsmotor helemaal. Ik ga er van uit dat ik onzichtbaar ben voor de automobilist en dat degene die me toevallig wel ziet er op uit is om mij van mijn motor af te rijden (even gechargeerd...). En geloof me, je kan helemaal volgehangen zijn met de meest opvallende lampen, er zijn er nog steeds die je niet zien als je voor ze staat!


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #804 Gepost op: 7 februari 2011, 23:20:31
En geloof me, je kan helemaal volgehangen zijn met de meest opvallende lampen, er zijn er nog steeds die je niet zien als je voor ze staat!

Leek mij al dat dat niet zo zou zijn, en het geluid kan ook gewoon niet harden, motoren en opvallen blijft een probleem lijkt mij...


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #805 Gepost op: 8 februari 2011, 00:15:00
Ok, Jerommeke en TDMdR. Dank voor jullie antwoorden en ehhh, ik rij jullie niet van je wielen (sokken) hoor. Ik hoop anderen ook niet.  :) Anders krijgen we wel heel veel buikschuivers.
Ik hou netjes een gaatje voor jullie vrij. In de file naar rechts als ik rechts rijdt en naar links als ik links rijdt.  O0
Alleen jammer dat de rest dat ook niet snapt!
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #806 Gepost op: 8 februari 2011, 00:18:22
Hoe denken jullie trouwens over de koplamp die kan "bibberen"? Een tijdje terug (jaren) is er iemand geweest die dit uitgevonden had voor particulieren (motorrijders) en dit viel heel goed op. Het werd volgens mij alleen wel weer verboden.
Lijkt me een prima aanvulling voor de hulpverlenende motoren.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #807 Gepost op: 8 februari 2011, 01:30:19
Hoe denken jullie trouwens over de koplamp die kan "bibberen"?

Knipperen bedoel je?

Sommige politiekorpsen hebben dat inderdaad (ook) in de motoren zitten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #808 Gepost op: 8 februari 2011, 07:17:19
Nee, het is geen knipperen.
Ik ben er al achter het heet moduleren.
Zie: http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cmsms/index.php?page=motoren-verlichting
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #809 Gepost op: 8 februari 2011, 07:42:11
Hier een filmpje ter illustratie.

TO MODULATE OR NOT TO MODULATE?

Bron: Youtube
User: HuachucaGuy

Als dit alleen bij filerijden gebruikt zou worden dan zou dit een grote verbetering zijn denk ik.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.