Ontruiming Schinveld door Marechaussee

Auteur Topic: Ontruiming Schinveld door Marechaussee  (gelezen 54634 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Target77

  • Gast
Reactie #100 Gepost op: 8 januari 2006, 17:03:20
Of zouden ze uit amsterdam komen  ;)

Denk dat er zo ie zo veel gajes uit Amsterdam aanwezig is op dat kleine stukje bos.  ;D ;D ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #101 Gepost op: 8 januari 2006, 17:56:54
Denk dat er zo ie zo veel gajes uit Amsterdam aanwezig is op dat kleine stukje bos.  ;D ;D ;D

Om nou de ME gajes te noemen gaat me ook weer te ver, je kan het niet eens zijn met hun werk, maar schelden vind ik niet passen voor iemand die zich hulpverlener noemt. Hou het inhoudelijk zou ik zeggen.

Henk


Target77

  • Gast
Reactie #102 Gepost op: 8 januari 2006, 18:02:13
Om nou de ME gajes te noemen gaat me ook weer te ver, je kan het niet eens zijn met hun werk, maar schelden vind ik niet passen voor iemand die zich hulpverlener noemt. Hou het inhoudelijk zou ik zeggen.

Henk

Bedoelde meer het gajes uit de kraakpanden aldaar en aangangers van de milieugroeperingen....hebben heel veel aanhang in Amsterdam.  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #103 Gepost op: 8 januari 2006, 18:10:59
Bedoelde meer het gajes uit de kraakpanden aldaar en aangangers van de milieugroeperingen....hebben heel veel aanhang in Amsterdam.  ;)

wat een spraakverwarring!!!  ;D ;D En ik bedoelde http://www.mindef.nl/mivd/   ;) ;D


Target77

  • Gast
Reactie #104 Gepost op: 8 januari 2006, 18:15:02
Zo zie je maar  ;D ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #105 Gepost op: 8 januari 2006, 18:16:13
Zo zie je maar  ;D ;D


Schelden is dus dom...

Henk


Target77

  • Gast
Reactie #106 Gepost op: 8 januari 2006, 18:18:55
Schelden is dus dom...

Henk

Wat jij wil.....  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #107 Gepost op: 8 januari 2006, 18:20:27
http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=671164/sc=9772d2

http://www.planet.nl/upload_mm/9/5/c/1966185315_1999997863_schin337.jpg

Honderden Schinvelders in bos
Gepubliceerd op zaterdag 07 januari 2006
Na afloop van een demonstratie in Schinveld tegen de kap van zes hectare bos zijn zondag ongeveer vijfhonderd demonstranten ondanks een verbod het bos in getrokken..

De Schinvelders kwamen langs verschillende politieafzettingen, zonder dat ze werden tegengehouden. De demonstranten houden zich op in het bedreigde bos om een naderende ontruiming zo veel mogelijk te bemoeilijken. Tijdens de demonstratie tegen de kap, georganiseerd door de regionale afdeling van de SP, waren de demonstranten opgeroepen het bos in te trekken.

De actiegroep Groenfront! riep het bos uit tot bevrijd gebied en vroeg de demonstranten zo lang mogelijk te blijven. Om de tijd te doden, werd onafgebroken uit volle borst het Limburgse volkslied gezongen.

Wees kalm!
Waarnemend burgemeester J. Zuidgeest (PvdA) van Onderbanken deed zondagmiddag via een rechtstreekse uitzending van de Lokale Omroep Onderbanken (LOO) een oproep aan de bevolking om kalm te blijven. Dat maakte zijn woordvoerder zondag bekend.

Hij roept de bevolking op zich niet te laten verleiden tot acties waar ze spijt van kunnen krijgen. Hij wil op die manier voorkomen "dat burgers zich mengen onder relschoppers", aldus zijn woordvoerder. Zuidgeest zegt al dagen te vrezen dat de ontruiming van het bezette bos bij Schinveld tot geweld kan leiden. Actiegroep Groenfront!, die het bos bezet houdt, roept op om de ontruiming vreedzaam te laten verlopen.

Ontruiming
De bezetters van het bos in Schinveld maken zich op voor de ontruiming. Actiegroep Groenfront! verwacht dat het bos zondagavond al wordt omheind en afgezet. Kort daarna zal begonnen worden met de ontruiming

De politie stelt tot nu toe dat de ontruiming maandagochtend om 08.00 uur begint. Uit betrouwbare bronnen heeft de groep actievoerders evenwel vernomen dat zondag al de mobiele eenheid en de brandweer klaar moeten staan om bij de ontruiming te assisteren.

Politie laat niks los
Een woordvoerder van het operationeel team van politie en marachaussee wil dit noch bevestigen noch ontkennen. "We doen geen mededelingen over operationele zaken", zei hij.

De brandweerkorpsen van Onderbanken en Brunssum weigeren te helpen bij de ontruiming van het Schinveldse bos. Dat heeft een woordvoerder van waarnemend burgemeester Zuidgeest zondag bevestigd. De brandweerkorpsen was gevraagd aggregaten te leveren om het bos tijdens de ontruiming te kunnen verlichten. Volgens de woordvoerder van Zuidgeest heeft het wegvallen van de brandweer geen gevolgen voor de ontruiming.

Vertragingstaktieken
Ondertussen treffen de actievoerders voorbereidingen om de aanstaande ontruiming zo lang mogelijk te laten duren. De bezetters ketenen zich bij de inval door de marechaussee in hun boomhutten op een speciale manier vast. Ook verschansen enkele activisten zich in tunnels.

Groenfont! denkt dat het de autoriteiten per persoon zeker drie uur zal kosten om de ketens te verbreken en de actievoerder af te voeren. Onder de bezetters is de 12-jarige Diego. Hij zal zich samen met zijn ouders bij de ontruiming in een boomhut vastketenen. "Van pap en man mag het", zegt de jongen.

Gebrek aan water en voedsel
Groenfront! zei bang te zijn voor onderkoelingsproblemen. Ook het gebrek aan water en voedsel is problematisch. Burgemeester Zuidgeest (PvdA) verbood vrijdag burgers uit Schinveld en Brunssum nog langer voedsel en water naar de actievoerders in het bos te brengen. Toch wisten inwoners van Schinveld en Brunssum zaterdag eten en drinken te smokkelen naar de bezetters van het bos bij de AWACS-basis bij Schinveld.

De mensen moeten het eten onder barre omstandigheden door de bossen smokkelen via een moeras. "En dat is dubbel lastig omdat ze daarbij met zware ketels en pannen moeten sjouwen", aldus bestuurslid T. Laeven van de Vereniging Stop Awacsoverlast.

Volgens de vereniging schendt de burgemeester het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens door de bezetters uit te hongeren en dorst te laten lijden, temeer omdat ze daardoor onderkoeld dreigen te raken. Zodoende kunnen mensenlevens in gevaar komen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #108 Gepost op: 8 januari 2006, 18:26:12
Wat jij wil.....  ;)

Wat ik wil is een beetje begrip en wat minder veroordelen van en afgeven op medemensen door HULPverleners.

Harde standpunten zijn er al genoeg, haat en geweld prediken past een hulpverlener niet vind ik.

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993