Ontruiming Schinveld door Marechaussee

Auteur Topic: Ontruiming Schinveld door Marechaussee  (gelezen 54631 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Target77

  • Gast
Reactie #140 Gepost op: 8 januari 2006, 22:08:10
Zolang men netjes meewerkt en het gebied zonder slag of stoot verlaat lijkt mij geweld niet noodzakelijk... maar we zullen het afwachten.  ;)


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geļnteresseerde buitenstaander
Reactie #141 Gepost op: 8 januari 2006, 22:08:40
haha ja inderdaad

maar ik weet niet of t ook echt zo is, op Fok! schreef iemand dat ie 20 a 30 van die busjes zag langs de weg

maar ja het zullen er in ieder geval wel een flink aantal zijn  8)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #142 Gepost op: 8 januari 2006, 22:10:54
Waarschijnlijk zitten de 'actievoerders' die de boel opgekloot hebben lekker in een boom of tunnel en krijgen de 'buurtbewoners' klappen omdat ze zich verzetten tegen de ME....

http://www.antenna.nl/~ocp/directaction/

(...)

Groen Front! is ontstaan geļnspireerd door Earth First! Deze radicale milieubeweging heeft zijn oorsprong in de VS. In Engeland zette zij zich tijdens de jaren negentig van de vorige eeuw vooral in binnen de beweging tegen de aanleg van nieuwe snelwegen. De protesten tegen de aanleg van de M11, een stuk snelweg dat als afkorting bedoeld was, is een klassiek voorbeeld. In deze clip zie je hoe activisten de werkzaamheden verstoren door keer op keer het bouwterrein te betreden en het de aannemer zo moeilijk mogelijk maken hen te verwijderen, onder andere door zich vast te ketenen met zogenaamde lock-on’s. Verder wordt een boom bezet en de huizen in een hele straat die plat moeten voor de weg. De kracht van de beweging is dat zij een groot draagvlak heeft bij de lokale bevolking, onder andere omdat deze direct getroffen wordt.


(...)



Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geļnteresseerde buitenstaander
Reactie #143 Gepost op: 8 januari 2006, 22:11:17
Zolang men netjes meewerkt en het gebied zonder slag of stoot verlaat lijkt mij geweld niet noodzakelijk... maar we zullen het afwachten.  ;)

inderdaad!
actievoerders hebben gezegd geen geweld te zullen gebruiken, maar direct het bos verlaten zullen ze ook niet doen
dus het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat er straks een paar luitjes door een paar ME'ers uit het bos gesleept moeten worden  8)
maar dat lijkt me niet zo'n ramp, hoop alleen niet dat er met knuppeltjes gemept gaat worden  ???


ltdoka

  • Gast
Reactie #144 Gepost op: 8 januari 2006, 22:13:52
Dat heeft niets met het gebruiken van verstand te maken target,

Het staat in diverse topics vermeld dat de burgermeester het brengen van voedsel heeft verboden die vermeldingen komen ergens vandaan, bijv TT van de NOS (ik hou de telegraaf er bewust buiten) en andere media, dat zij vinden dat men het moet komen brengen kan ik nu weer net niet terug vinden.
Kortom het wordt gebruikt als pressiemiddel en dus niet terecht dat men er verder alles aan doet om niet nog meer actievoerders het bos in te laten komen kan ik me weer wel voorstellen.

Ik blijf de ontwikkelingen in elk geval volgen en hoop ook dat een en andere zonder buitensporiggeweld, van beide zijden, wordt gerealiseerd het zou beide kampen in elk geval sieren


Target77

  • Gast
Reactie #145 Gepost op: 8 januari 2006, 22:16:05
Dat heeft niets met het gebruiken van verstand te maken target,

Het staat in diverse topics vermeld dat de burgermeester het brengen van voedsel heeft verboden die vermeldingen komen ergens vandaan, bijv TT van de NOS (ik hou de telegraaf er bewust buiten) en andere media, dat zij vinden dat men het moet komen brengen kan ik nu weer net niet terug vinden.
Kortom het wordt gebruikt als pressiemiddel en dus niet terecht dat men er verder alles aan doet om niet nog meer actievoerders het bos in te laten komen kan ik me weer wel voorstellen.

Ik blijf de ontwikkelingen in elk geval volgen en hoop ook dat een en andere zonder buitensporiggeweld, van beide zijden, wordt gerealiseerd het zou beide kampen in elk geval sieren

Maar geheel onthouden zou betekenen dat ze het ook niet buiten het bos kunnen halen....en dat is juridisch gezien niet het geval....ze kunnen daarna alleen niet terug. En nergens staat vermeld in verdragen dat eten gebracht moet worden omdat ze zelf te koppig zijn om het niet te halen.  ;)


Karim

  • Gast
Reactie #146 Gepost op: 8 januari 2006, 22:17:27
ik zou maar 'uit'kijken....  ;)

Kijken naar rellen ook strafbaar....


Ach, ik ga gewoon goed vermomd als bosbewoner, niemand die me herkend  :P



Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #147 Gepost op: 8 januari 2006, 22:21:30
Maar geheel onthouden zou betekenen dat ze het ook niet buiten het bos kunnen halen....en dat is juridisch gezien niet het geval.  ;)

We kunnen nog wat leren van de middel eeuwen!! Gewoon het bos afgrendelen, rollen prikkeldraad om het kamp en dan wie naar buiten gaat mag niet meer naar binnen!! Minimale inspanning en maximaal effect (en een minimum inzet van geweldsmiddelen). Zoals target het ook al steld: als ze honger hebben kunnen ze naar de Mac gaan (oeps... dat doen die mannen/vrouwen van earthfirst alleen om wat te slopen...  ;D ;D en dat is verboden!!  ;D ;D).

Checken ze het voedsel van de inwoners wel of het niet genetisch gemanipuleerd is??  ;D ;)


Target77

  • Gast
Reactie #148 Gepost op: 8 januari 2006, 22:24:20
Shit...stom van mij...ze gaan niet naar de Mc... om die vleeskoeien te laten grazen in Zuid-Amerika hebben ze het regenwoud ontbost  :-X :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #149 Gepost op: 8 januari 2006, 22:28:46
Shit...stom van mij...ze gaan niet naar de Mc... om die vleeskoeien te laten grazen in Zuid-Amerika hebben ze het regenwoud ontbost  :-X :-X

Als er ergens een actie zin heeft, is om je aan een paar bomen in het amazone gebied te kluisteren!!! (dit meen ik serieus! :)) dat veldje in limburg stelt niets voor met wat er daar gebeurt!!! Maar ik denk dat ze het daar niet wagen  ;) Daar zijn ze denk ik nog wat radicaler als sommige mensen ons hier op het forum van verdenken!!  ;D :D ;)