Hoooooooooooooooooooooooooo....
Ik heb nergens gezegd dat er GEEN geweld gebruikt mag worden !!!! dat even voorop.
Ik heb gezegd dat ik het tegen vind vallen van de hulpverleners dat men hier het geweld uitdraagd !!
zo dat ben ik kwijt.
Ik vind een gepaste vorm van geweld een prima optie, wanneer een actie voerder zich vast ketend aan een boom en hij wordt losgeknipt heeft hij drie keuzes
1. zelf vertrekken
2 afgevoerd worden met medewerking
3 afgevoerd worden zonder medewerking, en tja slepen door een bos kan wat pijnlijk zijn
Dan wordt de actie voerder gearresteerd (voorzorg anders is hij te snel weer terug) wanneer een actievoerder denkt dat hij zelf minder vreedzaam te werk mag gaan dan mag je hem van mij gerust met gelijke munt terug betalen ofwel wanneer hij losse handjes denkt te hebben hoeft de wetsdienaar ze echt niet in zijn zak te houden.
Wanneer er ongevallen zouden gebeuren (waar niemand volgens mij op zit te wachten, dan ligt de verantwoording bij de betreffende persoon lijkt mij, of in het geval van het 12 jarige jochie bij zijn ouders, die zullen zich wat mij betreft bij een ernstig ongeval ook gewoon bij een rechter moeten verantwoorden.
Een besluit van een rechter mag je wat mij betreft in dergelijke gevallen waar veel mensen (omwonenden) direct belang bij hebben bevechten met dergelijke acties, mits vreedzaam (het liefst van beide kampen) ook daarvoor leven we in een rechtstaat.
Wanneer je juridische strijd dus uitgeput is moet je maar bij de pakken neer gaan zitten
hoe wil je de acties van de brandweer dan uitleggen
snelwegen vertragen, prio1 voeren bij de gemeente huizen, kortom overlast veroorzaken (brandweer acties omdat ze nog zo lekker vers zijn)
O enne Ben, de vraag was aan Henk en mij dat je met een aanname reageerd zegt meer over jou dan over ons en lijkt mij ook niet echt gepast.