Ontruiming Schinveld door Marechaussee

Auteur Topic: Ontruiming Schinveld door Marechaussee  (gelezen 55745 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 7 januari 2006, 13:55:31
http://planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=671108/sc=8dafaf

   
,,Ontruimen bos Schinveld kost zeker twee dagen''
Gepubliceerd op zaterdag 07 januari 2006
SCHINVELD (ANP) - De marechaussee heeft zeker twee dagen nodig om het door Groenfront! bezette bos bij Schinveld te ontruimen. Dat zei een woordvoerder van Groenfront! zaterdag.

De activisten ketenen zich bij een inval door de marechaussee in hun boomhutten op een speciale manier vast, aldus de woordvoerder. Groenfront! denkt dat het de marechaussee per persoon zeker drie uur kost om de ketens te verbreken en de actievoerder af te voeren. Bovendien verschansen enkele actievoerders zich in tunnels.

Volgens de actievoerders begint de politie maandagmorgen om vier uur met het plaatsen van hekken rond het hele bos. De politie zegt dat de ontruiming maandag om acht uur 's morgens begint.



Maar de Kmar had gisteren al geschreven:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=684&i=27887&t=27857

uteur: Sjaak (---.dsl.ip.tiscali.nl)
Datum:   06-01-2006 14:57

Hé...onze vrienden van Groenfront....wat leuk!

Ken hen en hun vrienden van Milieu Defensie de afgelopen jaren van verwijderingen op Schiphol uit:....panden....hoge bouwkranen....verkeerstorens...startbanen...vliegtuigen en aviobruggen...hekwerken....

....maar van bomen?...oef, dat is andere koek....dat gaat de marechaussee niet lukken...vrees ik.



http://www.prikpagina.nl/read.php?f=684&i=27888&t=27857

auteur: Sjaak (---.dsl.ip.tiscali.nl)
Datum:   06-01-2006 15:10

oja, gaan ze weer met PVC buizen spelen.....wat leuk!....elkaar weer met de armen vastketenen in PVC-buizen in de hoop dat niemand ze loskrijgt. Wat een leuke gezichtsuitdrukkingen toen dat op de startbaan heel snel en zonder moeite werd opgelost.


 ;D ;D ;D ;D ;D


ltdoka

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 7 januari 2006, 14:22:56
Wat mij opvalt is dat er in bijna alle reacties van de hulpverleners geweld en agressie gepredikt wordt, ik vind dat een zeer kwalijke opstelling waarmee jullie je eigen geloofwaardigheid behoorlijk ondermijnen.

Vast ketenen, in bomen klimmen of in tunnels kruipen zijn volgens mij geweldloze middelen van verzet en actie een geweldaig optreden van wetsdienaars lijkt mij in een dergelijk geval, met bommen, graafmachines en de geopperde tanks niet gepast.

Zouden de stellingen van de diverse milieugroepen dat de heren wethandhavers met regelmaat buiten proportioneel geweld gebruiken dan toch op waarheid berusten.

Dergelijke opmerkingen ten aanzien van het te gebruiken geweld vind ik ziek zwak en misselijk, deze vorm van stemmingmakerij had ik hier niet verwacht mijns inziens dwing je meer respect af met een nette behandeling van elkaar dus van beide kampen. Wanneer verzet geweldloss verloopt dan kunt je er volgens mij beter voorkiezen om op een normale, lees het afslepen en loszagen van actie voerders, een dergelijke actie te breken.

Jammer dat diverse mensen op dit forum zo diep kunnen zakken


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 7 januari 2006, 14:29:30
Dat zijn nou dingen die je met een flinke korrel zout moet lezen ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 7 januari 2006, 14:36:49
Wat mij opvalt is dat er in bijna alle reacties van de hulpverleners geweld en agressie gepredikt wordt, ik vind dat een zeer kwalijke opstelling waarmee jullie je eigen geloofwaardigheid behoorlijk ondermijnen.

Vast ketenen, in bomen klimmen of in tunnels kruipen zijn volgens mij geweldloze middelen van verzet en actie een geweldaig optreden van wetsdienaars lijkt mij in een dergelijk geval, met bommen, graafmachines en de geopperde tanks niet gepast.

Zouden de stellingen van de diverse milieugroepen dat de heren wethandhavers met regelmaat buiten proportioneel geweld gebruiken dan toch op waarheid berusten.

Dergelijke opmerkingen ten aanzien van het te gebruiken geweld vind ik ziek zwak en misselijk, deze vorm van stemmingmakerij had ik hier niet verwacht mijns inziens dwing je meer respect af met een nette behandeling van elkaar dus van beide kampen. Wanneer verzet geweldloss verloopt dan kunt je er volgens mij beter voorkiezen om op een normale, lees het afslepen en loszagen van actie voerders, een dergelijke actie te breken.

Jammer dat diverse mensen op dit forum zo diep kunnen zakken

Jammer dat je de humor er niet van in kan zien....... Jij ziet dus al een Leopard het bos in rijden.... ik zal er volgende keer bij zetten wanneer ik een grapje maak... http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/o045.gif[/img]

Trouwens als je je gedraagt en gehoorzaam ben aan de wetten van dit land is er niets aan de hand. Als je die wetten en verordeningen naast je neerlegt bestaan er 'diensten' die in onze rechtsstaat zorgen dat ze wel na geleeft worden. Als die diensten daarin te vergaan is het aan de onafhankelijke rechter om daarover de oordelen.

Eigenlijk zijn deze milieu organisaties erg ondemocratisch bezig door zich te verzetten.... ze leggen een besluit van de mensen die wij als meerderheid van de bevolking gekozen hebben naast zich neer.....  ;)


ltdoka

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 7 januari 2006, 14:50:52
Ik vind dat dergelijke doordravende reactie weinig met humor en zout te maken hebben, wanneer actie groepen besluiten zich te verzetten tegen beslissingen van hogerhand dan hebben zij daar OOK een wettelijke basis voor wanneer dergelijke acties opeen vreedzame manier verlopen dan heb je dat m.i. te respecteren (overigens van beide zijden) Wanneer men hier vind dat je daar op een dergelijkewijze "humorisctisch" mee om moet gaan dan ben je behoorlijk gezonken.
Juist dergelijke acties zijn er voor bedoeld om mensen wakker te maken, net als de acties van de brandweer of wilde je zeggen dat die ook een beslissing van hun vertegenwoordigers hadden aan moeten nemen, of een clusterbom op de kazerne ?? Zeker van jou, palmpie, had ik wat meer serieuze reacties verwacht.
Wanneer we telkens als makke lammetjes besluiten van vertegenwoordigers aannemen dan gaan we starks met zijn allen als makke schapen naar de slachtbank en is het einde zoek, bekijk het eens vanuit die kant.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 7 januari 2006, 15:05:31
http://planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=671108/sc=8dafaf

   
,,Ontruimen bos Schinveld kost zeker twee dagen''
Gepubliceerd op zaterdag 07 januari 2006
SCHINVELD (ANP) - De marechaussee heeft zeker twee dagen nodig om het door Groenfront! bezette bos bij Schinveld te ontruimen. Dat zei een woordvoerder van Groenfront! zaterdag.

De activisten ketenen zich bij een inval door de marechaussee in hun boomhutten op een speciale manier vast, aldus de woordvoerder. Groenfront! denkt dat het de marechaussee per persoon zeker drie uur kost om de ketens te verbreken en de actievoerder af te voeren. Bovendien verschansen enkele actievoerders zich in tunnels.

Volgens de actievoerders begint de politie maandagmorgen om vier uur met het plaatsen van hekken rond het hele bos. De politie zegt dat de ontruiming maandag om acht uur 's morgens begint.



Maar de Kmar had gisteren al geschreven:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=684&i=27887&t=27857

uteur: Sjaak (---.dsl.ip.tiscali.nl)
Datum:   06-01-2006 14:57

Hé...onze vrienden van Groenfront....wat leuk!

Ken hen en hun vrienden van Milieu Defensie de afgelopen jaren van verwijderingen op Schiphol uit:....panden....hoge bouwkranen....verkeerstorens...startbanen...vliegtuigen en aviobruggen...hekwerken....

....maar van bomen?...oef, dat is andere koek....dat gaat de marechaussee niet lukken...vrees ik.



http://www.prikpagina.nl/read.php?f=684&i=27888&t=27857

auteur: Sjaak (---.dsl.ip.tiscali.nl)
Datum:   06-01-2006 15:10

oja, gaan ze weer met PVC buizen spelen.....wat leuk!....elkaar weer met de armen vastketenen in PVC-buizen in de hoop dat niemand ze loskrijgt. Wat een leuke gezichtsuitdrukkingen toen dat op de startbaan heel snel en zonder moeite werd opgelost.


 ;D ;D ;D ;D ;D

Ik vind dit echt een domme reactie. Bedenk dat als (waar de autoriteiten doodsbang voor zijn) de weg van het geweld wordt gekozen de aktie voerders ALTIJD de meerdere zijn, zeker op het gebied van bommen, branden en sabotage. Wees blij dat het in een democratie mogelijk blijft ergens tegen te zijn zonder dat er meteen geweld aan te pas komt. Hou je hart maar vast als de mogelijkheid burgers ontnomen wordt. Dan breekt de pleuris pas echt uit.


Dat wil je niet meer nadat je nagedacht hebt. Kijk even naar Frankrijk als je wilt, het zal je auto maar zijn.

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 7 januari 2006, 15:33:28
Ik vind dat dergelijke doordravende reactie weinig met humor en zout te maken hebben, wanneer actie groepen besluiten zich te verzetten tegen beslissingen van hogerhand dan hebben zij daar OOK een wettelijke basis voor wanneer dergelijke acties opeen vreedzame manier verlopen dan heb je dat m.i. te respecteren (overigens van beide zijden) Wanneer men hier vind dat je daar op een dergelijkewijze "humorisctisch" mee om moet gaan dan ben je behoorlijk gezonken.
Juist dergelijke acties zijn er voor bedoeld om mensen wakker te maken, net als de acties van de brandweer of wilde je zeggen dat die ook een beslissing van hun vertegenwoordigers hadden aan moeten nemen, of een clusterbom op de kazerne ?? Zeker van jou, palmpie, had ik wat meer serieuze reacties verwacht.
Wanneer we telkens als makke lammetjes besluiten van vertegenwoordigers aannemen dan gaan we starks met zijn allen als makke schapen naar de slachtbank en is het einde zoek, bekijk het eens vanuit die kant.

Ik denk dat er binnen elke beroepsgroep wel 'zwarte' humor leeft. Als de brandweer uitrukt voor een gemiddelde brand betreft het altijd menselijk leed (zelfs zonder gewonden). Als de brandweermannen dan terug komen op de kazerne worden er 'soms best wel grappen gemaakt die niet bedoeld zijn voor de oren van 'derden'.  ;)

De brandweermannen hopen ook altijd op een grote fik waarover ze later sterke verhalen kunnen vertellen. Of mag dat ook niet meer en moet je bang op je werk gaan zitten en hopen dat er niets gebeurt........

Natuurlijk mogen de actie voerders zich verzetten tegen het kappen van de bomen, maar even natuurlijk mag de overheid dan geweld in zetten om het toch uit te voeren. De reactie van de overheid zal aangepast worden aan het verzet van de actievoerders. Als er bijv. mensen in de bomen zitten die ook betrokken waren bij het laakkwartier zal de overheid inderdaad met panservoertuigen oprukken. Nu lijkt me dat sterk dus de overheid zal volgens mij net zo optreden dan als greenpeace een hek bij een kerncentrale blokkeerd. Gewoon een kwestie van los maken en afvoeren.

De acties bij de brandweer hadden er mee te maken dat een MEERDERHEID van de achterban het er niet mee eens was wat de vertegenwoordigers hadden afgesproken. Ik geloof niet dat een meerderheid van Nederland tegen het kappen van dat bos is.... Als dat zo zou zijn had balkelende zich er wel mee bemoeid...

Zoals je al begreep, ik heb niet veel op met die mannen van groenfront. Een verloren strijd is een verloren strijd... Als je niet in de rechtsstaat gelooft (en na de rechter luistert)  moet je emigreren of met je billen op de blaren zitten.

Om het even af tesluiten: jij verteld natuurlijk nooit geen grap die tenkoste gaat van een ander (dikke vrouwen, turken, mongolen, buitenlanders, enz)  :-X

Als je nog wil reageren doe het dan ff per PM. We hoeven van mij niet het topic hiermee te blijden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 7 januari 2006, 15:49:21
:-X

http://www.telegraaf.nl/binnenland/31415721/12_jarige_Diego_jongste_bezetter_bos.html

    
Binnenland

za 7 jan 2006, 14:05
12-jarige Diego jongste bezetter bos
SCHHINVELD - De 12-jarige Diego R. uit Brunssum is de jongste bezetter van het bos bij de AWACS-basis bij Schinveld. Hij voegde zich al op 5 december bij de activisten van Groenfront!. „Een leuk Sinterklaascadeautje”, zegt hij zaterdag glunderend.

Als hij even niet naar groep acht van zijn school hoeft, klimt Diego langs touwen de boomhutten in met een snelheid die de oudere medebezetters niet kunnen bijbenen. „Ik leerde het klimmen heel snel, nu geef ik andere mensen klimles”, vertelt hij trots. „Ik vind het hier heel erg leuk, en wil niet dat het bos gekapt wordt.”

Vader Rene (49) en moeder Petra (47) doen samen met andere burgers uit Schinveld en Brunssum mee met de bezetting. Maar ook Diego zal zich samen met zijn ouders maandagmorgen bij de ontruiming in een boomhut vastketenen, zegt hij. „Van pap en mam mag het”, zegt hij, terwijl hij zijn moeder dankbaar omhelst.


Target77

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 7 januari 2006, 15:54:11
Hmmmm..... misschien ook een ideetje om de leerplicht ambtenaar in te schakelen...die jongen hoort gewoon op school te zitten!!  >:( >:( >:(


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 7 januari 2006, 15:56:12
Palmpje,

Jij begint er over in dit topic, dan krijg ook in dit topic antwoord.

Veel mensen vinden demonstreren een goed recht zolang het maar over hun eigen hachie gaat. Bedenk dat het doel van de aktievoerders nobeler is dan dat van de brandweer indertijd. De brandweer kwam op voor hun eigen rechten, de aktievoerders zijn tegen het kappen van een bos, groen is in het belang van ons allen.

Als je de overheid z'n gang laat gaan zonder daar ooit aktie tegen te voeren leefden we nu op een radioaktieve vuilnisbelt met asbest als brandwerend materiaal en werkten we tegen lage lonen landen salarissen, wonend in een betonnen bunker wachten op de volgende dag van onze 24 uurs/7 daagse werkweek. Wees maar blij dat er een aantal mensen tegen bepaalde dingen aktie gevoerd hebben in het verleden, we profiteren daar met z'n allen nog steeds van.


Henk