Ik vind dat dergelijke doordravende reactie weinig met humor en zout te maken hebben, wanneer actie groepen besluiten zich te verzetten tegen beslissingen van hogerhand dan hebben zij daar OOK een wettelijke basis voor wanneer dergelijke acties opeen vreedzame manier verlopen dan heb je dat m.i. te respecteren (overigens van beide zijden) Wanneer men hier vind dat je daar op een dergelijkewijze "humorisctisch" mee om moet gaan dan ben je behoorlijk gezonken.
Juist dergelijke acties zijn er voor bedoeld om mensen wakker te maken, net als de acties van de brandweer of wilde je zeggen dat die ook een beslissing van hun vertegenwoordigers hadden aan moeten nemen, of een clusterbom op de kazerne ?? Zeker van jou, palmpie, had ik wat meer serieuze reacties verwacht.
Wanneer we telkens als makke lammetjes besluiten van vertegenwoordigers aannemen dan gaan we starks met zijn allen als makke schapen naar de slachtbank en is het einde zoek, bekijk het eens vanuit die kant.
Ik denk dat er binnen elke beroepsgroep wel 'zwarte' humor leeft. Als de brandweer uitrukt voor een gemiddelde brand betreft het altijd menselijk leed (zelfs zonder gewonden). Als de brandweermannen dan terug komen op de kazerne worden er 'soms best wel grappen gemaakt die niet bedoeld zijn voor de oren van 'derden'.
De brandweermannen hopen ook altijd op een grote fik waarover ze later sterke verhalen kunnen vertellen. Of mag dat ook niet meer en moet je bang op je werk gaan zitten en hopen dat er niets gebeurt........
Natuurlijk mogen de actie voerders zich verzetten tegen het kappen van de bomen, maar even natuurlijk mag de overheid dan geweld in zetten om het toch uit te voeren. De reactie van de overheid zal aangepast worden aan het verzet van de actievoerders. Als er bijv. mensen in de bomen zitten die ook betrokken waren bij het laakkwartier zal de overheid inderdaad met panservoertuigen oprukken. Nu lijkt me dat sterk dus de overheid zal volgens mij net zo optreden dan als greenpeace een hek bij een kerncentrale blokkeerd. Gewoon een kwestie van los maken en afvoeren.
De acties bij de brandweer hadden er mee te maken dat een MEERDERHEID van de achterban het er niet mee eens was wat de vertegenwoordigers hadden afgesproken. Ik geloof niet dat een meerderheid van Nederland tegen het kappen van dat bos is.... Als dat zo zou zijn had balkelende zich er wel mee bemoeid...
Zoals je al begreep, ik heb niet veel op met die mannen van groenfront. Een verloren strijd is een verloren strijd... Als je niet in de rechtsstaat gelooft (en na de rechter luistert) moet je emigreren of met je billen op de blaren zitten.
Om het even af tesluiten: jij verteld natuurlijk nooit geen grap die tenkoste gaat van een ander (dikke vrouwen, turken, mongolen, buitenlanders, enz)
Als je nog wil reageren doe het dan ff per PM. We hoeven van mij niet het topic hiermee te blijden.