Persoonlijk vind ik dat je altijd de juridische strijd aan kan gaan maar als die uitgeput is en je gaat dan toch nog door dan ga je al snel m.i. de verkeerde kant op.
Protesteren om het protesteren is in Nederland een hele industrie geworden....
ik zeg ook niet dat ze dat niet mogen maar ze moeten dan wel de consequenties durven te dragen. Als straks dat jongetje van 8 uit de boom valt.... wie z'n schuld is dat dan??? als straks een tunnel in stort... wie z'n schuld is dat dan??
Dat is dan het mooiste...Zijn ouders kiezen er zelf voor dat ie meedoet, maar als er dan iets met hem gebeurd is het 100% de schuld van de politie en/of de Kmar... Als er een tunnel instort? de schuld van de Politie...een pallet niet goed in een boom gemeubeld? de schuld van de politie.... zelf doen ze namelijk helemaal niets wat niet mag....
Maar aan Henk en aan ltdoka: welk geweld mag de overheid volgens jullie toepassen en wie zijn schuld is het straks als er gewonden vallen?
De overheid moet zijn geweldsmonopolie maar opgeven denk ik, en bij Henk neerleggen, die kan dat veel beter bepalen..
@ltdoka: als iemand zich vastketend aan een boom valt de eerste keuze al weg... ze weten namelijk nu al dat ze op verboden terrein zijn...
hij wordt niet gearresteerd omdat ie anders te snel terug zou zijn... hij wordt gearresteerd omdat ie een overtreding heeft begaan waar straf op staat volgens het wetboek van strafrecht....
Het geweld wat hiervoor gepredikt werd is natuurlijk allemaal extreem overdreven.... maar zou ik niet mogen zeggen dat ik hoop een een lekkere matpartij als ik naar mijn werk ga?? Dat zijn namelijk de leuke dingen..... niet het schrijven van een bon.... hoewel sommige mensen me dat heel graag aan willen praten....