Ontruiming Schinveld door Marechaussee

Auteur Topic: Ontruiming Schinveld door Marechaussee  (gelezen 56474 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

ltdoka

• Gast
Reactie #50 Gepost op: 7 januari 2006, 17:31:45
Wel als ik hem zelf heb aangezwengeld ja.
Wel als er zaken gaan spelen die er niks toe doen (bijv WO2)
Wel als die in een andere richting verzand omdat er mensen niet goed lezen
Wel als er mensen dreigen te worden gekrengd

Dus ja als je je wilt mengen in iets wat ik heb aangezwengeld en bovenstaande zaken dreigen te geschieden dan denk ik dat ik mag vragen om je tot de kern te beperken, en wanneer je vind dat ik daar naast zit laat je er toch een slotje opzetten of moet ik om het slotje vragen omdat je, zoals zo vaak, je zin door zit te drammen op een onderwerp waar de hele discussie niet om is ontstaan

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 7 januari 2006, 17:35:12
Wel als ik hem zelf heb aangezwengeld ja.
Wel als er zaken gaan spelen die er niks toe doen (bijv WO2)
Wel als die in een andere richting verzand omdat er mensen niet goed lezen
Wel als er mensen dreigen te worden gekrengd

Dus ja als je je wilt mengen in iets wat ik heb aangezwengeld en bovenstaande zaken dreigen te geschieden dan denk ik dat ik mag vragen om je tot de kern te beperken, en wanneer je vind dat ik daar naast zit laat je er toch een slotje opzetten of moet ik om het slotje vragen omdat je, zoals zo vaak, je zin door zit te drammen op een onderwerp waar de hele discussie niet om is ontstaan

Palmpje is de auteur van dit topic, Maak dan je eigen onderwerp aan. En zelfs dan kan ik niet garanderen dat ik alleen dat zeg wat je wil horen.

Henk

ltdoka

• Gast
Reactie #52 Gepost op: 7 januari 2006, 17:44:51
Dit is dus typisch een voorbeeld van NIET lezen

Palmpje heeft de TOPIC GEOPEND en daarmee GEEN DISCUSSIE BEGONNEN
Palmpje en nog een paar hadden een aantal opmerkingen tav dit topic
Die opmerkingen gingen MIJ te ver en zo ONTSTOND  de DISCUSSIE over het UITEN van EXTREEMGEWELD op dit forum

Daar hebben de actievoerders, de brandweeracties en zeker de tweede wereldoorlog niks mee van doen !!!

en aangezien die DISCUSSIE dus door MIJN opmerking is ONTSTAAN denk ik dat ik de discussie HEB AABGEZWENGELD en niet de auteur van de topic en dat IK daarmee dus MAG VRAGEN om je tot de DISCUSSIE te BEPERKEN daar heb ik geen eigen topic voor nodig al zou het misschien wel een onderwerp kunnen zijn.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 7 januari 2006, 17:58:52
Dit is dus typisch een voorbeeld van NIET lezen

Palmpje heeft de TOPIC GEOPEND en daarmee GEEN DISCUSSIE BEGONNEN
Palmpje en nog een paar hadden een aantal opmerkingen tav dit topic
Die opmerkingen gingen MIJ te ver en zo ONTSTOND  de DISCUSSIE over het UITEN van EXTREEMGEWELD op dit forum

Daar hebben de actievoerders, de brandweeracties en zeker de tweede wereldoorlog niks mee van doen !!!

en aangezien die DISCUSSIE dus door MIJN opmerking is ONTSTAAN denk ik dat ik de discussie HEB AABGEZWENGELD en niet de auteur van de topic en dat IK daarmee dus MAG VRAGEN om je tot de DISCUSSIE te BEPERKEN daar heb ik geen eigen topic voor nodig al zou het misschien wel een onderwerp kunnen zijn.

Natuurlijk mag jij mij wat vragen, maar ik leg het naast mij neer. Ik vind dat je mensen die beweren dat wetten er per definitie zijn om gehoorzaamd te worden en daar niet van af geweken kan worden een sprekend voorbeeld mag geven van waarom dit niet altijd per definitie het geval is. Wetten zijn gemaakt door mensen en mensen maken fouten. Ik had ook Zuid Afrika en het apartheidsregiem erbij kunnen halen. Mensen die aan de regering zitten willen macht. Om die macht uit te oefenen maken ze wetten. Soms schieten ze wat door en moet er een protest klinken. Dat moet kunnen. Ik heb het idee dat ik niet de meerderheid van de hulpverleners hier op het forum vertegenwoordig met mijn linkse ideën. In een diktatuur zou je mij de mond kunnen snoeren. Dat is nu wel weer een voordeel van een diktatuur. Als je aan de goede kant zit natuurlijk. Als je geen problemen hebt met democratie, heb je ook geen problemen met tegenspraak. Ik reageerde op Palmpje en niet op jou. En Palmpje heeft zijn woorden in een wat zachtere context geplaats waar ik mee kan leven dus dat is klaar.

Henk

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 7 januari 2006, 18:08:43
Als ze onderkoelt raken en te weinig drinken is het de schuld van de Burgemeester........  :-X :-X :-X :-X

http://www.telegraaf.nl/binnenland/31415571/_Ontruimen_bos_kost_zeker_twee_dagen_.html

'Ontruimen bos kost zeker twee dagen'
SCHINVELD - De marechaussee heeft zeker twee dagen nodig om het door Groenfront! bezette bos bij Schinveld te ontruimen. Dat zei een woordvoerder van Groenfront! zaterdag.

http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/01231/schinveld78_jpg_1231491g.jpg
ANP
Foto: ANP

De activisten ketenen zich bij een inval door de marechaussee in hun boomhutten op een speciale manier vast, aldus de woordvoerder. Groenfront! denkt dat het de marechaussee per persoon zeker drie uur kost om de ketens te verbreken en de actievoerder af te voeren. Bovendien verschansen enkele actievoerders zich in tunnels.

Volgens de actievoerders begint de politie maandagmorgen om vier uur met het plaatsen van hekken rond het hele bos. De politie zegt dat de ontruiming maandag om acht uur 's morgens begint.

De actievoerders lieten verder nog weten bang te zijn voor onderkoelingsproblemen. Ook een gebrek aan water en voedsel is voor hen problematisch. Burgemeester J. Zuidgeest (PvdA) verbood vrijdag dat burgers uit Schinveld en Brunssum nog langer voedsel en water kunnen brengen naar het bos. Door bemiddeling van de politie kregen de actievoerders vrijdagavond laat alsnog voedsel en water, maar dit weekeinde is die aanvoer onzeker. „Als we niet op tijd iets warms binnenkrijgen, raken we onderkoeld”, zei de woordvoerder van Groenfront!.

De woordvoerder van de burgemeester zei dat er zaterdagmorgen overleg is geweest tussen politie, marechaussee, justitie en Zuidgeest. Daarbij is afgesproken dat de operationeel commandant van geval tot geval zal beoordelen of de actievoerders eten en drinken krijgen. Maar zaterdagmiddag keerde een actievoerster vergeefs van een afzetting van de politie terug, in de hoop dat mensen daar eten en drinken konden geven.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 7 januari 2006, 18:28:35
(...)

Maar de Kmar had gisteren al geschreven:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=684&i=27887&t=27857

uteur: Sjaak (---.dsl.ip.tiscali.nl)
Datum:   06-01-2006 14:57

Hé...onze vrienden van Groenfront....wat leuk!

Ken hen en hun vrienden van Milieu Defensie de afgelopen jaren van verwijderingen op Schiphol uit:....panden....hoge bouwkranen....verkeerstorens...startbanen...vliegtuigen en aviobruggen...hekwerken....

....maar van bomen?...oef, dat is andere koek....dat gaat de marechaussee niet lukken...vrees ik.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=684&i=27888&t=27857

auteur: Sjaak (---.dsl.ip.tiscali.nl)
Datum:   06-01-2006 15:10

oja, gaan ze weer met PVC buizen spelen.....wat leuk!....elkaar weer met de armen vastketenen in PVC-buizen in de hoop dat niemand ze loskrijgt. Wat een leuke gezichtsuitdrukkingen toen dat op de startbaan heel snel en zonder moeite werd opgelost.

;D ;D ;D ;D ;D

Heel de topic is van de Kmar prikpagina verdwenen.......  ??? ???

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 7 januari 2006, 18:38:31
Hoe komt de pers nu het verboden gebied in.... ??? ;) ;D Weer zo'n 'aandacht' trekker  ;D De brandweer in limburg heeft goed materiaal!!! Zes hectare = 60000 m2 bos!!1 ::) :P

http://www.nu.nl/news/652631/10/Ontruiming_Schinveld_begint_mogelijk_zondagavond.html

Ontruiming Schinveld begint mogelijk zondagavond

Uitgegeven: 7 januari 2006 17:57
SCHINVELD - Groenfront! verwacht dat zondagavond het bezette bos in Schinveld al wordt omheind en afgezet en dat daarna de ontruiming begint. Dat meldde een woordvoerder van Groenfront! zaterdag.

De actiegroep heeft uit betrouwbare bronnen vernomen dat de mobiele eenheid zondag klaar moet staan. Ook zou de brandweer aan het eind van de zondagmiddag al moeten zorgen voor stroom voor licht. Daarmee wordt vanuit heliumballonnen het zes hectare grote boscomplex verlicht.

De woordvoerder van het operationeel team van politie en marechaussee wil dit verhaal "bevestigen noch ontkennen". "We doen geen mededelingen over operationele zaken", zei hij.

Groenfront! houdt zondagmiddag om 16.00 uur een persconferentie in het bezette bos. Daar wil de actiegroep het laatste nieuws geven over de komende ontruiming.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 7 januari 2006, 18:46:20
12-jarige Diego jongste bezetter bos
SCHHINVELD - De 12-jarige Diego R. uit Brunssum is de jongste bezetter van het bos bij de AWACS-basis bij Schinveld. Hij voegde zich al op 5 december bij de activisten van Groenfront!. „Een leuk Sinterklaascadeautje”, zegt hij zaterdag glunderend.
(...)

http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/01231/schinveldd_jpg_1231671g.jpg

GN-5159

• Forum gebruiker
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #58 Gepost op: 7 januari 2006, 18:49:55
Ik heb nog één verzoekje:

Of de "blauwe" reservebank en de tribune aan de zonzijde opgesteld kunnen worden, naast de koek en zoopie tent. ;D

Tot maandag....
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 7 januari 2006, 18:52:29
(...)

Tot maandag....

Is dat een wens of een belofte.....  ;D ;D ;D ;D