Ontruiming Schinveld door Marechaussee

Auteur Topic: Ontruiming Schinveld door Marechaussee  (gelezen 55811 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #60 Gepost op: 7 januari 2006, 20:43:55
ik denk dat het doel alpha (=veel publicteit) al ruimschoots gehaald is.

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #61 Gepost op: 7 januari 2006, 20:52:04
12-jarige Diego jongste bezetter bos
SCHHINVELD - De 12-jarige Diego R. uit Brunssum is de jongste bezetter van het bos bij de AWACS-basis bij Schinveld. Hij voegde zich al op 5 december bij de activisten van Groenfront!. „Een leuk Sinterklaascadeautje”, zegt hij zaterdag glunderend.
(...)


Volgens mij hoort deze snotaap toch echt Maandagochtend om half 9 op school te zitten,als ik zijn schooldirecteur zou zijn hadden  hij en zijn ouders nu echt een probleem.
Dan,waar hebben we het nu nog over.Er is beslist dat dat bos plat gaat(ik vindt het woord bos een groot woord voor die paar takken die er staan) Kun je als actiegroep as maandag wel lastig gaan lopen doen,en in de boom gaan zitten.Het zal een paar uur meerwerk geven,maar als ze echt snel willen gaan ontruimen beginnen ze heel simpel alvast aan de onderkant van de boom te zagen.Wil wel eens zien hoe snel een actievoerder uit die boom kan zijn


ltdoka

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 7 januari 2006, 21:03:54
Ehhhh peter,

Het is NU zaterdag dus zelfs al zou de directeur er een probleem mee hebben dan nog kan hij er niets aan veranderen zelfs een leerplichtambtenaar kan er voor maandagochtend 8.30 uur niks aan veranderen.

Wanneer jij aan de onderkant een boom doorzaagd en de actie voerder valt te pletter heb JIJ denk ik een HEEL groot probleem aangezien de actie voerder danwel op verboden gebeid is maar, geen enkel persoon het recht heeft zijn leven ingevaar te brengen door de betreffende boom om te halen.

Zoals ik eerder heb aangegeven reageren prima, dat je tegen een dergelijke actie bent ook goed maar, wees wel realistisch in je opmerkingen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #63 Gepost op: 7 januari 2006, 21:08:28
Ehhhh peter,

Het is NU zaterdag dus zelfs al zou de directeur er een probleem mee hebben dan nog kan hij er niets aan veranderen zelfs een leerplichtambtenaar kan er voor maandagochtend 8.30 uur niks aan veranderen.

Wanneer jij aan de onderkant een boom doorzaagd en de actie voerder valt te pletter heb JIJ denk ik een HEEL groot probleem aangezien de actie voerder danwel op verboden gebeid is maar, geen enkel persoon het recht heeft zijn leven ingevaar te brengen door de betreffende boom om te halen.

Zoals ik eerder heb aangegeven reageren prima, dat je tegen een dergelijke actie bent ook goed maar, wees wel realistisch in je opmerkingen.
Nee,maar diezelfde directeur en leerplichtambtenaar kan wel maandagochtend om half 9 nagaan waar dit brave jochie uithangt.En hangt dat jochie op maandagochtend om half 9 in een boom,heeft hij op dat moment een groot probleem.
En ik heb niet gezegt dat ik die boom alvast ga omzagen,maar een beginnetje maken kan geen kwaad.Er heeft niemand gezegt dat die actievoerder in die boom moest klimmen,dat die boom moet worden omgezaagt wel ;)


ltdoka

  • Gast
Reactie #64 Gepost op: 7 januari 2006, 21:13:44
Goed dus wanneer ik mijn auto ergens parkeer waarvan een overheid vind dat dat moet worden opgebroken en er derhalve niet mag staan dan heb jij het recht om mijn banden vast onder de wagen weg te halen ???
Komt een beetje vreemd over.  8)

Overigens blij dat je er weer bent  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #65 Gepost op: 7 januari 2006, 21:15:31
Goed dus wanneer ik mijn auto ergens parkeer waarvan een overheid vind dat dat moet worden opgebroken en er derhalve niet mag staan dan heb jij het recht om mijn banden vast onder de wagen weg te halen ???
Komt een beetje vreemd over.  8)

Overigens blij dat je er weer bent  ;)
OOk dan verteld de overheid al weken van te voren dat dat sruk weg open gebroken wordt,duserg dom om daar dan je auto neer te zetten 8)

Enne...dank je  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #66 Gepost op: 7 januari 2006, 21:48:42
OOk dan verteld de overheid al weken van te voren dat dat sruk weg open gebroken wordt,duserg dom om daar dan je auto neer te zetten 8)

Enne...dank je  ;)

Peter, welkom back...


http://www.telegraaf.nl/binnenland/31425781/Burgers_smokkelen_eten_en_drinken_naar_bosbezetters.html

 Burgers smokkelen eten en drinken naar bosbezetters
SCHINVELD - Inwoners van Schinveld en Brunssum hebben zaterdag eten en drinken gesmokkeld naar de bezetters van het bos bij de AWACS-basis bij Schinveld. Zij negeerden daarmee een verbod van waarnemend burgemeester J. Zuidgeest.

De mensen moeten het eten onder barre omstandigheden door de bossen smokkelen via een moeras. „En dat is dubbel lastig omdat ze daarbij met zware ketels en pannen moeten sjouwen”, aldus bestuurslid T. Laeven van de Vereniging Stop Awacsoverlast.

Volgens de vereniging schendt de burgemeester het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens door de bezetters uit te hongeren en dorst te laten lijden, temeer omdat ze daardoor onderkoeld dreigen te raken. Zodoende kunnen mensenlevens in gevaar komen.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #67 Gepost op: 7 januari 2006, 21:55:29
Lachwekkend om te zien dat ze de schuld van hun honger, dorst en kou in de schoenen van die burgemeester schuiven. Ze zijn immers zelf dat gebied ingetrokken. ::)
Daarnaast: als ik de foto's zo eens bekijk zie ik al welk soort mensen daar actie voert... :-X Niet dat ik wat tegen die mensen heb, maar bekijk eens willekeurige actiefoto's, ze komen steeds weer terug.
Ze weten dat er geweld kan worden gebruikt, ik denk dan: ga daar dan weg! En daarnaast: bepaalde actiegroepen durven ook wel wat geweld te gebruiken, dus als de KMAR en politie wat hardhandiger optreden is niet zo erg. Hoort bij de sport. ;)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #68 Gepost op: 7 januari 2006, 22:10:46
Ontruiming van het bos op zichzelf lijkt me niet het probleem. De aanwezige ongeketende personen kunnen eenvoudigweg worden gesommeerd op te krassen of worden aangehouden. Daar hoeft geen geweld bij te pas te komen, uitgezonderd die enkeling die toch zonodig een ME-er moet bekogelen met een afgevallen dennenappel. De moeilijkheid zit hem vrees ik in de gasten die geketend in/aan de bomen en de tunnels zitten. Vast een begin maken met een boom klinkt leuk maar schiet juridisch geen steek op, omdat je mensenlevens in gevaar brengt. Het heeft wel één voordeel: geketende personen kunnen geen geweld uitoefenen. Uiteindelijk - simpel gesteld - een kwestie van in de boom/tunnel klimmen, met een paar man losmaken en beneden opwachten.

Nu weet ik niet zeker of dat in dit forum was of op een externe site, maar er stond ergens iets over dat "de politie weigert op te treden tegen eigen burgers." Gelukkig voor de politie, is het terrein eigendom van Defensie en heeft de politie op het terrein zelf niets te zoeken. Kmar heeft sowieso mensen uit het hele land dus die kijken heel anders tegen de zaak aan dan de lokale politieagent.

En persoonlijk vind ik dat de activisten weer te ver gaan. Ze zitten te "zeiken" over 6 ha. bos (en laat het dan eens de hele 20 zijn) dat moet wijken, na allerlei procedures die door de gekozen overheid zijn opgestart. En ze doen niks aan het feit dat de tropische regenwouden systematisch worden gekapt. Wat is nu 6 ha. ten opzichte van een half tropisch regenwoud? Goed, aandacht voor de natuur is prima, een bezwaarschrift tot aan de RvS is ook prima, nog even lekker kamperen in het bos ook, maar dan moeten ze ook zo sportief zijn om de nederlaag toe te geven en vrijwillig dat stukje bos te verlaten, bij wijze van spreken met alle mensen het bos uitlopen in een groep terwijl de ME zich aan het opstellen is. Dát zou de echte activisten sieren en ook nog eens meer publiciteit opleveren.
Maar goed, zo denk ik er over. En heel, héél stiekem, hoop ik dat Kmar onze belastingcenten nuttig gebruikt en in een uurtje of twee het hele bos schoonveegt (mét of zonder gewonden!). Het hele gezeur over het kappen, de procedures en de ontruiming kost de belastingbetaler toch al genoeg.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


MICK

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 7 januari 2006, 22:23:49
links werkschuiw k@nk%rt&%g is het. Ik heb geen tijd om een week in een bos te gaan zitten.
Jammer van de bomen oke, maar het zal wel zijn nut hebben om ze te kappen. Dus Braakgas er in pompen en dan de BE er door hen. En de pers en alles met een foto CQ camera een heel eind uit de buurt houden. En ze dan in een bus.......................... Oke ik draaf een klein beetje door. Maar aan pakken en goed hard lijkt mij de oplossing.