Ontruiming Schinveld door Marechaussee

Auteur Topic: Ontruiming Schinveld door Marechaussee  (gelezen 56171 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #70 Gepost op: 7 januari 2006, 22:43:49
Aanpakken en goed hard is niet echt de oplossing  ;)

De Nederlandse politie gebruikt wat dat betreft relatief weinig geweld ten opzichte van het buitenland. Rellen zoals in Frankrijk of in Australië zie je hier nauwelijks. Vergelijk ook maar eens arrestatiecijfers bij demonstraties. In het buitenland loopt het regelmatig in de honderden (VS, Italië), in Nederland zijn enkele tientallen al veel. Kennelijk werkt de Nederlandse aanpak toch wel goed.
Het zou overigens ook aan de instelling van de demonstranten kunnen liggen, maar gezien een aantal confrontaties tussen politie en demonstranten/oproerkraaiers lijkt me dat het met de instelling van de demonstranten wel goed zit ;D

Ik ga maandag heel erg hard lachen als straks blijkt dat de aanwezige ongeketende personen binnen een uurtje vertrokken zijn (al dan niet afgevoerd) en dat de geketende personen in het uurtje er na zijn afgevoerd. Wat mij betreft mag Kmar zijn best doen. Eens groen, altijd groen ;D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 7 januari 2006, 22:47:25
(...)

Ik ga maandag heel erg hard lachen als straks blijkt dat de aanwezige ongeketende personen binnen een uurtje vertrokken zijn (al dan niet afgevoerd) en dat de geketende personen in het uurtje er na zijn afgevoerd. Wat mij betreft mag Kmar zijn best doen. Eens groen, altijd groen ;D

Het leger kennende wordt het een verrassingsaanval in de vroege morgen....  ;D ;D ;D Het zou me niets verbazen als ze het vannacht om een uur of 4 doen!!!  ;D ;D

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #72 Gepost op: 7 januari 2006, 22:54:41
Het leger kennende wordt het een verrassingsaanval in de vroege morgen....  ;D ;D ;D Het zou me niets verbazen als ze het vannacht om een uur of 4 doen!!!  ;D ;D
Precies! Gewoon om een uur of 4 van hun bedje (euh... versleten matras schat ik) lichten! Hoewel, het lijken me wel van die fanatici die ook nog wachten laten staan en niet allemaal gaan slapen... Maar goed, we wachten af!
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 7 januari 2006, 23:00:35
Precies! Gewoon om een uur of 4 van hun bedje (euh... versleten matras schat ik) lichten! Hoewel, het lijken me wel van die fanatici die ook nog wachten laten staan en niet allemaal gaan slapen... Maar goed, we wachten af!

Wat denk je van een week lang om het uur verrassings 'aanvallen' uitvoeren.... gewoon ff met een stoet voertuigen aan komen rijden en dan door rijden  ;D ;D ;D gegarandeerd dat ze dan weer gaan klagen dat hun mensen rechten geschonden worden...  ;D ;D ;D

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #74 Gepost op: 7 januari 2006, 23:06:21
Hahaha, precies zoals ze tijdens een AMO doen? Paar dagen bivak met luisterwachtpost waarbij de instructeurs hier en daar wat explosies laten plaatsvinden, af en toe een lichtkogel de lucht inschieten en wat met losse flodders schieten? En dan tegen 4 uur 's morgens het bivak aanvallen? ;D ;D

Ik krijg nu al pret bij het idee alleen al! ;D
Nee, dat kunnen we die linkse rakkers ook niet aandoen.... stel je voor dat ze aangifte doen vanwege geluidshinder :P

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 7 januari 2006, 23:12:44
Hahaha, precies zoals ze tijdens een AMO doen? Paar dagen bivak met luisterwachtpost waarbij de instructeurs hier en daar wat explosies laten plaatsvinden, af en toe een lichtkogel de lucht inschieten en wat met losse flodders schieten? En dan tegen 4 uur 's morgens het bivak aanvallen? ;D ;D

Ik krijg nu al pret bij het idee alleen al! ;D
Nee, dat kunnen we die linkse rakkers ook niet aandoen.... stel je voor dat ze aangifte doen vanwege geluidshinder :P

En wat denk je van de vogeltjes in het bos...... (HABITAT richtlijn...)   ;D ;D ;D ;D
http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/k040.gif[/img]

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #76 Gepost op: 7 januari 2006, 23:18:04
Hey, goed punt!
Lekker handig ook van Groenfront, voor de bomen, tegen de dieren?! Kan me niet voorstellen dat de dieren/vogeltjes al dat gesodemieter met die mensen/draadloze internetverbindingen/allerlei eten erg waarderen... :-X

Maar goed, ik ga er vanavond een eind aan breien hier, kreeg zojuist de melding binnen om te groeperen... (just kidding :P )

Target77

• Gast
Reactie #77 Gepost op: 7 januari 2006, 23:18:12
En wat denk je van de vogeltjes in het bos...... (HABITAT richtlijn...)   ;D ;D ;D ;D

;D ;D ;D ;D

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 7 januari 2006, 23:55:45
Als de sfeer daar net goed is als hier wordt het nog een dolle bende! :P ;D

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 8 januari 2006, 00:36:41
Als de sfeer daar net goed is als hier wordt het nog een dolle bende! :P ;D

Die in de bomen zullen nog wel gaan. Wat de 'diensten' echt problemen gaat geven zijn die lui die onder de grond zitten. Als er wat instort (door het slechte bouwen, ik zag bijvoorbeeld geen stuthout in de tunnel) dan vallen er doden.... Het allerbelangrijkst is dat de actievoerders aan de 'ontruimers' informatie doorgeven waar de tunnels liggen en hoe ze lopen!!!

Het is dus de vraag wat voor voorraden ze onder de grond hebben en ze uithongeren. Alleen als er wat instort..... wie heeft het door dat dat gebeurt. Een paar jaar geleden een film (fictie gelukkig) gezien van zo'n actie waarbij het ging regenen. Daardoor liepen de tunnels ook onder water....  :-X :-X :-X Ook storte er een deel van de tunnel in en door het grillige verlooop van de tunnel wisten ze niet waar ze moesten gaan graven... Ik hoop dat de actievoerders hier wat slimmer zijn!