Ontruiming Schinveld door Marechaussee

Auteur Topic: Ontruiming Schinveld door Marechaussee  (gelezen 55808 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #80 Gepost op: 8 januari 2006, 01:00:42
Lachwekkend om te zien dat ze de schuld van hun honger, dorst en kou in de schoenen van die burgemeester schuiven. Ze zijn immers zelf dat gebied ingetrokken. ::)
Daarnaast: als ik de foto's zo eens bekijk zie ik al welk soort mensen daar actie voert... :-X Niet dat ik wat tegen die mensen heb, maar bekijk eens willekeurige actiefoto's, ze komen steeds weer terug.
Ze weten dat er geweld kan worden gebruikt, ik denk dan: ga daar dan weg! En daarnaast: bepaalde actiegroepen durven ook wel wat geweld te gebruiken, dus als de KMAR en politie wat hardhandiger optreden is niet zo erg. Hoort bij de sport. ;)


Heb jij ook 220V stroomdraad in je achtertuin, moeten ze maar niet in mijn achtertuin komen worden ze niet gelectrodiseerd...

Nee, ik mag alles doen want hij begon zo werkt het niet in Nederland. Gelukkig niet, ik zou niet in een land willen wonen waar het geweld de toon zette. Maar het klinkt allemaal wel stoer.

Henk


ltdoka

  • Gast
Reactie #81 Gepost op: 8 januari 2006, 11:39:03
Toch denk ik dat een burgermeester wel degelijk de convetie van Geneve schend wanneer hij mensen van voedsel gaat onthouden, de kou  tja, daar hebben de actievoerders zelf voor gekozen en de enige die daar een hand in heeft is onze lieve heer.
Toch denk ik dat de overheid het "bevoorraden" van voedsel door medestanders van de actievoerders moet toestaan, dat je de bezetters uit het perceel wilt verwijderen is duidelijk en terecht, evenals in mijn ogen de bezetting, dat je de verwijdering in enkele gevallen wat hardhandiger doet heb ik ook geen enkel probleem mee maar uithongeren mag je zelfs niet met een krijgsgevangene dus waarom dan wel met een actievoerder.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #82 Gepost op: 8 januari 2006, 11:44:36
Toch denk ik dat een burgermeester wel degelijk de convetie van Geneve schend wanneer hij mensen van voedsel gaat onthouden, de kou  tja, daar hebben de actievoerders zelf voor gekozen en de enige die daar een hand in heeft is onze lieve heer.
Toch denk ik dat de overheid het "bevoorraden" van voedsel door medestanders van de actievoerders moet toestaan, dat je de bezetters uit het perceel wilt verwijderen is duidelijk en terecht, evenals in mijn ogen de bezetting, dat je de verwijdering in enkele gevallen wat hardhandiger doet heb ik ook geen enkel probleem mee maar uithongeren mag je zelfs niet met een krijgsgevangene dus waarom dan wel met een actievoerder.
Wel erg overtrokken hoor "uithongeren".Ze hebben de afgelope dagen genoeg te eten gehad van de bevolking,verder hoorde ik op het nieuws dat de bevolking van Schinveld er gisteravond erin is geslaagt om ilegaal voedsel daar te krijgen.En dan,ze zitten daar nog hooguit 24 uur.Zo lang kunnen ze best zonder voedsel,en ze zitten in een bos.Ik neem aan dat er bij die gasten toch wel wat survivalgeest inzit ::) ::)


ltdoka

  • Gast
Reactie #83 Gepost op: 8 januari 2006, 11:48:29
Illegaalvoedsel binnen smokkelen hoef je toch alleen omdat je niet MAG bevoorraden omdat je daarvoor de toegang is ontzegd ??
Dus ja dan ben je denk ik aan het proberen mensen uit te hongeren. Zelfs de gijzelnemers van de treinen bij "De Punt" en "Wijster" werden netter behandeld


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #84 Gepost op: 8 januari 2006, 12:06:49
zie je die aktievoerder zitten?

Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #85 Gepost op: 8 januari 2006, 12:11:38
zie je die aktievoerder zitten?

http://www.advancedforest.com/9044%20Gallery/Webpages/originals/331.jpg

Leuk als ze dan zelf zeggen dat je in camo kleding moet komen.....  :D :D :D ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #86 Gepost op: 8 januari 2006, 12:35:41
http://planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=671232/sc=288018

Burgemeester maant bevolking tot kalmte
Gepubliceerd op zondag 08 januari 2006
SCHINVELD (ANP) - Waarnemend burgemeester J. Zuidgeest (PvdA) van Onderbanken doet zondagmiddag via een rechtstreekse uitzending van de Lokale Omroep Onderbanken (LOO) een oproep aan de bevolking om kalm te blijven. Dat maakte zijn woordvoerder zondag bekend.

Hij roept de bevolking op zich niet te laten verleiden tot acties waar ze spijt van kunnen krijgen. Hij wil op die manier voorkomen ,,dat burgers zich mengen onder relschoppers'', aldus zijn woordvoerder.

Zuidgeest zegt al dagen te vrezen dat de ontruiming van het bezette bos bij Schinveld tot geweld kan leiden. Actiegroep Groenfront!, die het bos bezet houdt, roept op om de ontruiming vreedzaam te laten verlopen. Ook veel burgers zijn het bos ingetrokken om zich vreedzaam te verzetten.

Zondagmiddag vindt er in Schinveld een demonstratie tegen de ontruiming en boskap plaats.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #87 Gepost op: 8 januari 2006, 13:30:31
Toch denk ik dat een burgermeester wel degelijk de convetie van Geneve schend wanneer hij mensen van voedsel gaat onthouden, de kou  tja, daar hebben de actievoerders zelf voor gekozen en de enige die daar een hand in heeft is onze lieve heer.
Toch denk ik dat de overheid het "bevoorraden" van voedsel door medestanders van de actievoerders moet toestaan, dat je de bezetters uit het perceel wilt verwijderen is duidelijk en terecht, evenals in mijn ogen de bezetting, dat je de verwijdering in enkele gevallen wat hardhandiger doet heb ik ook geen enkel probleem mee maar uithongeren mag je zelfs niet met een krijgsgevangene dus waarom dan wel met een actievoerder.
Pardon? Conventie van Genève? We hebben het hier toch niet over vluchtelingen?

Ik denk dat je bedoeld het Europees Verdrag tot bescherming van de Rechten van de Mens (EVRM). Jammer genoeg staat daar niks in over het al dan niet onthouden van voedsel of het onverwijld recht op voedsel.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


ltdoka

  • Gast
Reactie #88 Gepost op: 8 januari 2006, 13:45:44
Internationale rechten van de mens, europese verdrag, conventie van Geneve, is mij om het even ELK MENS heeft RECHT op voedsel of dat in een verboden gebied is of in donker afrika maakt niet uit.
Als burgervader, of wie ook, heb je GEEN enkel RECHT om anderen dat recht te ONTNEMEN.
Nogmaals wanneer je een dergelijke werkwijze hanteerd hoe wil je dan rechtvaardigen dat een gijzelnemer wel van voedsel wordt voorzien ??


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #89 Gepost op: 8 januari 2006, 14:27:29
http://users.skynet.be/historia/EVRM.htm

Volgens mij zien jullie het niet helder meer.
Dat beroepen op de EVRM lijkt mij kul.
Als ik de artikelen lees hebben de actievoerders geen beperkerkingen ten aanzien de EVRM gehad.

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation