Ontruiming Schinveld door Marechaussee

Auteur Topic: Ontruiming Schinveld door Marechaussee  (gelezen 55741 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #170 Gepost op: 9 januari 2006, 12:05:52
Volgens mij heb ik de jeeps van Den Haag gezien die voor verlichting zorgen??


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #171 Gepost op: 9 januari 2006, 12:08:56
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00036/schinvveld_36571b.jpg

10 seconden???  ;D


http://www.ad.nl/binnenland/article96454.ece

Hoog spel bij snelle ontruiming
Door FRED KRAMER


SCHINVELD - Waarnemend burgemeester Zuidgeest speelde met de marechaussee vanmorgen ’hoog spel’ door middenin de nacht het bos waar nog zo'n honderd activisten zaten, te laten ontruimen.

Twee actieveorders klampen zich vast aan een boom. FOTO MARCEL VAN HOORN/ANP  
1/5VOLGENDE
Volgens PvdA-Kamerlid Diederik Samson, die de hele nacht in het bos verbleef, is dat zeer omstreden bij een dergelijke actie.
,,Ik heb nog nooit een ontruiming middenin de nacht meegemaakt. Dit is uiterst gevaarlijk en onveilig.'' Samson was voordat hij de politiek in ging campagneleider bij Greenpeace.
De marechaussee trok om twee uur vannacht het bos in, nadat middels luidsprekers was opgeroepen om het bos te verlaten. In een lange rechte lijn werd iedereen vooruit gedreven totdat vlakbij het centrum van het kamp plotseling halt werd gehouden. Deze patstelling duurde bijna vier uur. Kennelijk moest eerst versterking worden aangevraagd. Toen deze was gearriveerd was het kamp binnen een half uur schoongeveegd. Demonstranten die bleven zitten, werden weggesleept en ingerekend. Van hen hebben er tien een proces verbaal gekregen.
Ook werden vier dorpsbewoners opgepakt die zich agressief tegenover de politie zouden hebben gedragen. Voor het overige verliep de ontruiming vreedzaam en voorspoedig.
De bedoeling is dat zo snel mogelijk zes hectare bos wordt gekapt. De eerste bomen gingen vanaf 9.30 uur tegen de vlakte. Dat gebeurde met een specifief voor dit doeleinde ontwikkeld voertuig dat binnen een minuut een boom velt, stript en in kleine stukken hakt. Snelheid was geboden omdat veel demonstranten hadden aangekondigd opnieuw in het bos te zullen terugkeren.
In totaal heeft de politie en marechausse 200 man ingezet voor de ontruiming.
Zo’n 1500 demonstranten, vooral bewoners van Schinveld en omgeving, staken gisteren de actievoerders van GroenFront! een hart onder de riem.
De actievoerders die al meer dan een maand in boomhutten in het Schinveldse bos bivakkeerden om de bomenkap tegen te gaan, konden gistermiddag hun ogen niet geloven toen de aanzienlijke stoet het bos introk. De demonstranten lieten merken volledig achter de GroenFronters! te staan.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00036/schin3_36497h.jpg


Target77

  • Gast
Reactie #172 Gepost op: 9 januari 2006, 12:24:00
Nou, het "gajus" heeft wel met koekjes naar de ME gegooid.  >:( ! De enige twee gearresteerden komen niet uit Amsterdam. Er zouden hier een aantal mensen hun mening wat kunnen bijstellen na deze van de kant van de aktievoerders geweldloze ontruiming.

Henk

Zou je wel willen dat he dat ik mijn mening bijstel.....forget it  ;) ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #173 Gepost op: 9 januari 2006, 13:10:14


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #175 Gepost op: 9 januari 2006, 14:41:09
http://www.l1.nl/

http://www.l1.nl/upload/l1/avnieuws/bomenkap_Schinveld_begonnen.jpg
Eén hectare bos gekapt in Schinveld
 
 
De aannemers die bezig zijn met de boskap in Schinveld verwachten vijf dagen nodig te hebben voor de klus.

Ze werken dag en nacht door. Tegen 12 uur vanmiddag was al bijna 1 hectare bos gekapt. In het bos zitten nog tientallen actievoerders vastgeketend in boomhutten. Speciale politieteams worden ingezet om de actievoerders los te maken, de zogeheten Brand- en Traangaseenheden. Deze teams worden ook ingezet bij de ontruiming van kraakpanden.
 
  
 Actievoerders in de avond voor de bomenkap
 De ontruiming van het bos begon rond twee uur in de nacht
http://www.l1.nl/upload/l1/avnieuws/bomenkap_Schinveld_me_ontruimt.jpg

9-1-2006 13:09
  
 
28 aanhoudingen bij ontruiming bos Schinveld
 
Burgemeester Jos Zuidgeest van Onderbanken is tot nu toe tevreden over de ontruiming van de Schinveldse bossen. De actie verloopt rustig.

Er zijn 28 mensen aangehouden, de meesten omdat ze het bos niet uit wilden. Ze krijgen een boete van 240 euro en kunnen - na betaling - binnen zes uur weer naar huis.

Volgens de woordvoerder van Jusititie ligt de operatie op schema. De ontruiming is om twee uur vannacht begonnen. De actievoerders op de grond waren rond half negen vrijwel allemaal weg; het ging om zo'n honderd mensen.

Volgens planning moest de kap van de bomen - in totaal twaalf voetbalvelden - om acht uur beginnen. Maar dat is niet gelukt; het werd kwart over negen.

De bomen moeten verdwijnen om het vliegverkeer rond de AWACS-basis in Geilenkirchen, vlak over de Duitse grens, veiliger te maken. De actievoerders van GroenFront! houden dit deel van het bos al enkele weken bezet.
 
Actievoerders maar moeizaam uit boomhutten in Schinveld
 
 
De politie zal nog even bezig zijn met het verwijderen van de ongeveer 70 activisten die in boomhutten zitten in de Schinveldse bossen.

Dat zegt Groenfront!, de actiegroep die sinds begin december het bos heeft bezet. De activisten hebben zich in de boomhutten vastgeketend met kettingen. Groenfront! denkt dat de politie een uur tot anderhalf uur zal nodig hebben om één actievoerder los te maken. 'We houden het nog wel even uit. We hebben eten voor nog zeker een week in de boomhutten liggen,' zegt een van de activisten. De politie is kort na 10 uur vanmorgen begonnen met de sloop van de eerste boomhut. Om boven in de bomen te kunnen komen, zijn hoogwerkers ingezet.


112fotograaf

  • Gast
Reactie #176 Gepost op: 9 januari 2006, 14:41:20
Ontuiming met hoogwerker uit boomhutten door AT/kmar??  Veel meer foto's op verzoek te ontvangen tegen vergoeding. Voertuigen van kmar, politie, justitie, deutsche polizei, kmar personeel, houthakkers, demonstranten etc  mail:  ben@disneylandparijs.biz

[verwijderd door de beheerder]


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Karim

  • Gast
Reactie #178 Gepost op: 9 januari 2006, 14:47:29
Ontuiming met hoogwerker uit boomhutten door AT/kmar??  Veel meer foto's op verzoek te ontvangen tegen vergoeding. Voertuigen van kmar, politie, justitie, deutsche polizei, kmar personeel, houthakkers, demonstranten etc  mail:  ben@disneylandparijs.biz

Denk niet dat je hier veel gaat verdienen.... Internet staat momenteel vol met dat soort foto's.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #179 Gepost op: 9 januari 2006, 15:10:19
http://www.direkte-aktie.net/cms/groenfront.php?itemid=322&catid=3

 09 January
Kapbedrijf bekend!
Uit foto's van materieel ter plekke is het volgende bosbouw bedrijf naar voren gekomen als de aannemer voor de kap:


***
***
***
***


posted at 01:44:23 CET on Monday 09 January 2006 by redax2 - Category: Nieuws & Updates
Commentaar | Comments
piet wrote:
Wat willen juillie daarmee zeggen ???? Zielig hoor . Ik wilde dat ik daar werknemer was , dan stond ik klaar


(...)


Monday 09 January 2006 02:10:38 CET
Louise wrote:
Die mensen doen 'gewoon' hun werk? Het wordt tijd dat mensen eens voor zichzelf gaan nadenken. En prima dat de naam van het kapbedrijf bekend is. Heb ze al gemaild. Wat niet wil zeggen dat we deze mensen lichamelijk geweld aan moeten doen.

Mensen zijn zeer onverdraagzaam en arm van geest tegenwoordig. Bomen moeten tegenwoordig om het minste of geringste wijken; ze houden licht tegen of mensen hebben 'last' van vallende blaadjes. Poepoe wat erg.

Nee, je moet lekker in je volgetegelde tuin gaan liggen bakken. En natuurlijk worteldoek eronder, want oh jongens er mocht eens een groen sprietje opkomen.

Walgelijk! En nee, ik ben geen 'geitenwollensokken type'.

Denkt iemand ook wel eens na over alle dieren die door deze domme actie dakloos worden?????

Hulde aan Groen Front, de brandweer die ruggengraat heeft getoond en alle anderen die werkelijk iets doen