Top info, op het EOS-forum lees ik zo nu en dan ook wat, maar ik wordt er niet echt wijzer van. Het zou gaan dan om een circ. pola voor de 28-135. Die gebruik ik namelijk vooral voor natuur/opdrachten enzo. Ik lees ook veel over Cokin of Tiffen, maar daar hoor ik jullie nu niet over. Ik zoek ook geen filter voor boven de 50 euro eigenlijk (misschien een lage prijs, maar ik heb zoiets van: het is maar een leuke bijkomstigheid en geen noodzaak).
Cokin is volgens mij ook goed, maar dat werkt dacht ik weer met aparte houders die je voor de lens moet zetten. En dan moet je ook weer rekening houden met je lensdiameter dacht ik zo.
Dit is de site van Cokin:
http://www.cokin.com/Tiffen is wel goedkoper dan B+W. Voor een 72mm betaal je bij Foto Konijnenberg 55 euro, tegenover een B+W MRC van 89 euro. Maar naar het schijnt werkt een B+W wat beter op een Canonlens dan een ander merk.
Ik kan je wel zeggen, hoe duurder een filter, hoe beter hij is/werkt. Ik heb ergens in een boek staan waarin een voorbeeld is te zien van een goedkoop en een duur filter. Het verschil is wel vrij groot moet ik zeggen.
Je moet maar zien wat je doet natuurlijk. Het zijn immers jouw centen
Ik weet trouwens niet of de 28-135mm ronddraait als je zoomt of dat hij gewoon uitschuift. Als hij draait dien je er wel rekening mee te houden dat wanneer je zoomt je polafilter ook weer moet aanpassen door daar weer aan te draaien.