Met welk toestel fotografeer jij ??

Auteur Topic: Met welk toestel fotografeer jij ??  (gelezen 106758 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

KoenL

• http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #270 Gepost op: 30 juni 2011, 22:36:50
Huidige inhoud van de cameratas.

- Nikon D90 met battery-grip
- Nikkor AF-S 17-55mm f/2.8
- Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 VR
- Nikon SB-900 flitser

Ook de Nikkor 18-105 zit ook nog in de tas, maar die gaat in de verkoop. Op korte termijn zal ook de 70-300 in de verkoop gaan, omdat ik de Nikkor 70-200 f/2.8 VRII wil aanschaffen. Tot slot wil ik binnenkort de Tokina 11-16mm f/2.8 aan de tas toevoegen, dan is het voorlopig wel even gedaan met de aankopen. Alhoewel, een 2e body zal niet onwenselijk zijn.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #271 Gepost op: 30 juni 2011, 23:51:45
Let wel op dat je met zo'n lens aardig wat inlever kwa kwaliteit..

We zijn beginners, dat verschil waar jij het over hebt zie ik waarschijnlijk pas nadat een ervaren fotograaf me er uitgebreide uitleg bij gegeven heeft ;) . En ja als de hobby zich verder uitbreid komen er ook bij mij andere lenzen en een andere camera ;) . Komend jaar a 2 jaar kan ik zeker wel vooruit met wat ik nu heb. Daarna ga ik misschien wel richting 550D of beter en (hopelijk) L usm lenzen met vaste brandpuntsafstanden en meer :D . Eerst de basics leren met een niet al te dure DSLR en daarna meer investeren vond ik de verstandigste optie :) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

Kesu

• Forum gebruiker
Reactie #272 Gepost op: 1 juli 2011, 02:35:08
@ Kesu
Vanwaar 2x een 50 1.8?

De D300+50mm gebruik in uitsluitend in mijn studio. Ik vond het een heel gedoe om steeds maar weer de 50mm van en op de D300 te schroeven en op een gegeven moment besloot ik maar een 2e aan te schaffen. Zo heel duur zijn ze niet, dus ik had zoiets van 'waarom niet'.  ;)

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #273 Gepost op: 1 juli 2011, 11:02:11
De D300+50mm gebruik in uitsluitend in mijn studio. Ik vond het een heel gedoe om steeds maar weer de 50mm van en op de D300 te schroeven en op een gegeven moment besloot ik maar een 2e aan te schaffen. Zo heel duur zijn ze niet, dus ik had zoiets van 'waarom niet'.  ;)
Groot gelijk. Voor 120 euro heb je een 50 1.8.

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #274 Gepost op: 1 juli 2011, 14:56:48
We zijn beginners, dat verschil waar jij het over hebt zie ik waarschijnlijk pas nadat een ervaren fotograaf me er uitgebreide uitleg bij gegeven heeft ;) . En ja als de hobby zich verder uitbreid komen er ook bij mij andere lenzen en een andere camera ;) . Komend jaar a 2 jaar kan ik zeker wel vooruit met wat ik nu heb. Daarna ga ik misschien wel richting 550D of beter en (hopelijk) L usm lenzen met vaste brandpuntsafstanden en meer :D . Eerst de basics leren met een niet al te dure DSLR en daarna meer investeren vond ik de verstandigste optie :) .

Ik weet niet uit mn hoofd hoe het met de prijzen zit maar voor wat tientjes meer of misschien wel minder heb je een kit met een 18-55 en een 55-200.. Maar dan moet je wel lenzen willen wisselen :)..

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #275 Gepost op: 3 juli 2011, 20:38:13

Inderdaad, volgens mij gebruiken jullie de beelden alleen voor internet toch? high res afdrukken heb ik nog niet gezien. Dus investeren in L kwaliteit lensen is als met een ferrari niet harder rijden dan stapvoets. En de beelden welke ik hier gezien heb, heb ik het gevoeld dat men nog geen eens kan rijden.

gewoon lekker je 550 D leren kennen en alles er uit halen wat er inzit. Dan wellicht een overstap naar een mooie 5DmkXX en een mooi setje L prime lenzen. Succes!

Brambd

• Senior gebruiker
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #276 Gepost op: 4 juli 2011, 01:01:57
Sony A55 body
Sony A200 body
Sony 18-70 kitlens
Sony 18-55 kitlens
Sigma 70-300
Metz 36-AF flitser (als ik het goed zeg)

pavdhu

• Gast
Reactie #277 Gepost op: 4 juli 2011, 20:53:04
Ik maak foto's met een Sony A230 samen met een lens van Sony (18-55 mm) en een Tamron lens (18-200 mm).

Laurens1

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #278 Gepost op: 12 juli 2011, 20:37:11
Canon 20D :D 8)

Goede camera!!!! 098uo

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #279 Gepost op: 12 juli 2011, 20:54:14
Daarna ga ik misschien wel richting 550D of beter en (hopelijk) L usm lenzen met vaste brandpuntsafstanden en meer :D .

Canon 550D is een goeie keuze. echt een camera met kwaliteit. (en ongelofelijk scherpe foto's)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens