Met welk toestel fotografeer jij ??

Auteur Topic: Met welk toestel fotografeer jij ??  (gelezen 106752 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #310 Gepost op: 15 november 2011, 13:49:02
De 1100D heeft ook een HD-filmfunctie, had ik op de site van Canon gelezen. ;)

Ja, maar zoals je ook had kunnen lezen, is dat de 1100D 720p video heeft, en de D31000 1080p heeft...  ;)

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #311 Gepost op: 15 november 2011, 14:19:33
Ja, maar zoals je ook had kunnen lezen, is dat de 1100D 720p video heeft, en de D31000 1080p heeft...  ;)
Mooi he, dat beide toch echt HD resoluties zijn;

http://en.wikipedia.org/wiki/High-definition_television#High-definition_display_resolutions

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #312 Gepost op: 15 november 2011, 16:11:26
Wie zegt dat het niet zo is dan?

De Nikon D31000 heeft echter Full HD...

Mooi he, dat beide toch echt HD resoluties zijn;

http://en.wikipedia.org/wiki/High-definition_television#High-definition_display_resolutions

Jevgeni

• Manschap A
  • Forum gebruiker
Reactie #313 Gepost op: 20 januari 2012, 23:42:35
Ik ben sinds 2 weken eigenaar van een Canon EOS 500D, gloednieuw gekocht bij Foka te Rotterdam, een toestel uit 2009 maar een fijn apparaat,

de set is nu:

Canon EOS 500D
Canon EF-S 18-55mm
Canon EF 75-300mm

Waarschijnlijk valt het al op geen IS erin maar daar kan ik prima mee leven, ik heb een prima statief en vrij vaste handen, maargoed, met deze update kan het jaar wat mij betreft mooi beginnen omtrent calamiteiten.

Adriaan1988

• Senior gebruiker
Reactie #314 Gepost op: 21 januari 2012, 12:16:03
Ik fotografeer met een Canon Digital IXUS 100 IS.

fotoschieter.nl

• Forum gebruiker
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #315 Gepost op: 21 januari 2012, 12:20:17
Ik ben sinds 2 weken eigenaar van een Canon EOS 500D, gloednieuw gekocht bij Foka te Rotterdam, een toestel uit 2009 maar een fijn apparaat,

de set is nu:

Canon EOS 500D
Canon EF-S 18-55mm
Canon EF 75-300mm

Waarschijnlijk valt het al op geen IS erin maar daar kan ik prima mee leven, ik heb een prima statief en vrij vaste handen, maargoed, met deze update kan het jaar wat mij betreft mooi beginnen omtrent calamiteiten.

Ik zie ook dat je dus een 300mm lens heb, op 300mm uit de los hand fotograferen zonder stabiliteit is erg lastig dus dan zou ik je aanraden om je statief vaak bij je te hebben als je die mogelijkheid heb.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #316 Gepost op: 21 januari 2012, 13:32:00
Bij voldoende licht (en de juiste instellingen) kan je makkelijk uit de hand fotograferen met een 300mm of meer. Maar dat verschilt ook weer per persoon.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

Vigilant

• Senior gebruiker
Reactie #317 Gepost op: 21 januari 2012, 23:30:53
http://www.vandenborre.be/compact-fototoestel/nikon-coolpix-p500-black

Is dit wat?  Duurder wil ik niet gaan...dus afkomen met toestellen die beter zijn mag, maar dag mogen ze niet duurder zijn.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #318 Gepost op: 22 januari 2012, 01:14:50
http://www.vandenborre.be/compact-fototoestel/nikon-coolpix-p500-black

Is dit wat?  Duurder wil ik niet gaan...dus afkomen met toestellen die beter zijn mag, maar dag mogen ze niet duurder zijn.

Dit toestel is bij Digicamshop.nl € 30,00 goedkoper en valt onder Coolblue en is een zeer betrouwbare onderneming.
Heb zelf mijn gsm en navigatie altijd via hun gekocht bij de PDAshop.nl.
http://www.digicamshop.nl/product/125095/nikon-coolpix-p500.html en er staat 19 recensies bij iets meer dan op jou link dus.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Kolkkie

• Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
Reactie #319 Gepost op: 22 januari 2012, 13:33:52

Een statief mee naar incidentfotografie? Je verliest een hoop mobiliteit op zo'n moment. Bovendien staan de mensen vaak ook niet doodstil, dus bij een ongeval heb je de auto wel scherp op de plaat maar de poppetjes zijn bewogen. Ik zie de meerwaarde daarom niet zo.
Voor landschaps-, dieren en andere soorten fotografie kan ik het gebruik van een statief wel voorstellen.

Er is wel een handige formule om te berekenen wat je minimale sluitertijd dient te zijn om nog een scherpe foto te krijgen:

Brandpuntsafstand x crop factor van je camera = minimale sluitertijd

Even een rekenvoorbeeld aan de hand van jouw gear.

Brandpuntsafstand: 300mm
Cropfactor: 1.6
Minimale sluitertijd: onbekend

Brandpuntsafstand x cropfactor van je camera = minimale sluitertijd

300 x 1.6 = 480

Je dient dus een minimale sluitertijd van 1/480ste te hebben. Nu bestaat 1/480ste niet op de camera, dus zal je veiligheidshalve op 1/500ste moeten gaan zitten. Tenzij je uiteraard een hele vaste hand hebt, dan zou je het op 1/400ste kunnen proberen. Met zo'n grote brandpuntsafstand is het best lastig.

Verders is het een mooie set om mee te beginnen  ;)
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.