Ik denk dat jij nu net zo kort door de bocht bent als die chauffeur van de brandweer,die gewoon zijn opgelegde regels naleeft.Dat jij er geen punt van maakt om voor de rechter te verschijnen als jij iemand van de sokken hebt gereden,hoeft niet te betekenen dat een brandweerchauffeur hetzelfde hoeft te denken
Ik hoop toch echt niet dat er word gedacht `als ik maar alles heb aanstaan dan kan mij niets gebeuren`oftewel als ik met OGS rijd en ik krijg een aanrijding of ik rijd iemand aan, dan kunnen ze me niks maken want ik ben een voorrangs voertuig?
Vergeet één artikel niet mensen, art 5 van het RVV `het is een ieder verboden om andere weggebruikers in gevaar te brengen`.
Op dit artikel kunnen ze iedereenpakken die een voorrangsvoertuig bestuurd. Je brengt met je OGS vaak medeweggebruikers in een lastig pakket. . En ja ik ben mij er van bewust dat als ik een aanrijding krijg/ veroorzaak ik voor de rechter KAN verschijnen als het niet gunstig uitpakt. Maar wat zou de rechter zeggen als het zoverhet komt? Goh ambu chauffeur , U reed met OGS dus de tegenpartij moest maar beter uitkijken? Nou ik denk het echt niet,de rechter zal het waarschijnlijk wel in zijn uitspraak mee nemen, maar zal ook zeggen dat het gebruik van OGS geen vrijgeleide is en scheur er maar op los het die hulpverleningsvoertuigen. Van chauffeurs van hulpverleningsvoertuigen wordt ook een heel stuk proffesionalitiet verwacht, en een chauffeur weet wat de risico´szijn. Wordt het risico minder als je ´snacht de sirene aan hebt staan? Ik denk het niet. Dus zoals ik al eerder schreef `
blijf je gezonde verstand gebruiken!!!Wie kan mij vertellen wat de meerwaarde is van het gebruik van Geluid op de auto ´snachts? Alleen om je te proberen in te dekken als er wat gebeurd?