Bommelding vliegtuig schiphol (08-01-2006)

Auteur Topic: Bommelding vliegtuig schiphol (08-01-2006)  (gelezen 2215 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Gepost op: 8 januari 2006, 17:24:41
Bommelding op Pakistaans vliegtuig

SCHIPHOL Op de luchthaven Schiphol is zondag rond half twee een bommelding binnengekomen.
Er zou zich een explosief bevinden aan boord van een vliegtuig van de Pakistaanse luchtvaartmaatschappij PIA. Alle passagiers zijn van boord en het toestel is op een speciale baan van de luchthaven geparkeerd.
De marechaussee is op dit moment het vliegtuig aan het doorzoeken met speurhonden. Het toestel kwam uit de Pakistaanse stad Lahore.


Hierbij het betreffende vliegtuig !!!




Sander-K

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 370
Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2006, 22:08:44
Valse bommelding Schiphol op Pakistaans vliegtuig
zondag 8 januari 2006

Regio - Op Schiphol kwam zondagmiddag een naar achteraf bleek valse bommelding binnen voor een vliegtuig van de Pakistaanse luchtvaartmaatschappij PIA. 

Aan boord zou zich een explosief bevinden. Nadat alle passagiers het vliegtuig hadden verlaten, werd het naar een speciale bufferzone gesleept. Daar werd het toestel doorzocht door honden van de Koninklijke Marechaussee.

Er werd uiteindelijk niets gevonden. De recherche onderzoekt nog van wie de valse melding afkomstig is. Het toestel kwam uit Lahore in Pakistan en landde rond 13.30 uur op Schiphol.

Bron: www.abradio.nl


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2006, 22:20:56
vind t maar zielig voor de honden.. voort zit er wel een bom
weg hond :'(


Sar 303 sqn

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2006, 22:24:55
Tja, risico van het vak , moet je maar geen explosieven hond worden. :-[

Maar kan iemand me uitleggen wat zo'n bufferzone inhoud.
Ik bedoel als dat ding zou ontploffen, dan mag je toch wel een flinke afstand hebben.

Als je dat gedoe in amerika een aantal weken geleden zag met die man die zei dat hij een bom had, stond dat toestel ook gewoon bij een gate als ik me niet vergis.
En daar werd ook gesproken over een appart gedeelde van het vliegveld.


Bart S

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2006, 00:19:59
Maar kan iemand me uitleggen wat zo'n bufferzone inhoud.
Ik bedoel als dat ding zou ontploffen, dan mag je toch wel een flinke afstand hebben.

"De buffer" was altijd een wat afgelegen plek waar geen gates e.d. waren, alleen vliegtuig opstelplaatsen. De plekken werden vaak gebruikt bij drukte als alle gates bezet waren, of als er een bijzondere aanleiding toe was. "In mijn tijd" (ahum, vroegah ;D) was er een Echo buffer t.h.v. de E-pier, een Delta buffer bij de D-pier en een Golf buffer bij de G-pier.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2006, 17:42:14
Zijn er dan nog plekken waar een vliegtuig kan staan en waar gebouwen e.d. op grote afstand zijn? Als ik zo rond Schiphol kijk, blijven ze bouwen.....

Maar Martijn, top foto en erg leuk dat wij de foto van het desbetreffende vliegtuig zo snel al kregen ;) De foto nog kunnen verkopen?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2006, 17:49:41
-------> www.abradio.nl <-------- wou de foto , gratis gegeven !!! van meer niks gehoord !!


Bart S

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 9 januari 2006, 18:16:17
Zijn er dan nog plekken waar een vliegtuig kan staan en waar gebouwen e.d. op grote afstand zijn? Als ik zo rond Schiphol kijk, blijven ze bouwen.....

Ja hoor, die zijn er voldoende. Denk maar aan de opstelplaatsen aan de andere kant van de A4, vlakbij de Schipholtunnel ;)

Als ik de regi zo zag op de foto van Martijn, dan heb ik het betreffende vliegtuig ook al eens gefotografeerd op Schiphol, op 16 mei 2004:



ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #8 Gepost op: 9 januari 2006, 18:24:30
Leuke foto, je foto is nog gemaakt op een plek waar je gewoon mocht staan langs het vliegveld..... In de toekomst komen er maar 2 spottersplekken :(
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl