Ander kleurtje afzetlint?

Auteur Topic: Ander kleurtje afzetlint?  (gelezen 3089 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Gepost op: 10 januari 2006, 14:53:40
Heeft iemand enig idee of er een nieuwe "richtlijn" kleur afzetlint is ::)
Ik had vanochtend een inzetje in Spijkenisse en trof toen tot mijn verbazing en die van de dienstdoende agenten een blauw-wit afzetlint aan! Jaaaa, echt waar hoor!!
Weet iemand hier de reden van? Is dit landelijk of gewoon een drukfoutje?Of heeft het te maken met politieblauw?

[verwijderd door de beheerder]




Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2006, 17:59:02
Je ziet het ook wel bij andere korpsen. Pol Heteren levert veel van dit spul. Het is leuk dat het blauw bij het blauwe karakter van de politie past, maar het is absoluut geen signaalkleur zoals rood het wel is. Straks zie je op PD's roodwitte linten en blauwwitte linten.... Lekker duidelijke voor omstanders  :-\ Ik dacht juist dat we binnen de hulpverlening op weg gingen naar uniformering (getuige ook de voertuigsignalering...) Leveranciers maken er trouwens steeds meer een kleurencircus van:

iets minder goed zichtbaar, maar het is dus lint met BZK-striping van de voertuigen:


en de blauwe:


groet, Michel


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2006, 20:21:38
Heeft iemand enig idee of er een nieuwe "richtlijn" kleur afzetlint is ::)
Ik had vanochtend een inzetje in Spijkenisse en trof toen tot mijn verbazing en die van de dienstdoende agenten een blauw-wit afzetlint aan! Jaaaa, echt waar hoor!!
Weet iemand hier de reden van? Is dit landelijk of gewoon een drukfoutje?Of heeft het te maken met politieblauw?

En daar kom jij nu pas mee? :P Op een foto va je collega-fotograaf was dat al te zien ;)
http://www.mediatv.nl/items/Map2006/001279/remon/5/index.html foto 2 en 3
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 10 januari 2006, 22:18:44
hier hebben ze zelfs rood wit lint, en ze hadden oranje lint met reflectie

Als tekst staat er op Politie Amsterdam Amstelland of Niet betreden POLITIE of Politie amsterdam amstelland NIET BETREDEN
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #4 Gepost op: 11 januari 2006, 12:29:46
Je ziet het ook wel bij andere korpsen. Pol Heteren levert veel van dit spul. Het is leuk dat het blauw bij het blauwe karakter van de politie past, maar het is absoluut geen signaalkleur zoals rood het wel is. Straks zie je op PD's roodwitte linten en blauwwitte linten.... Lekker duidelijke voor omstanders  :-\ Ik dacht juist dat we binnen de hulpverlening op weg gingen naar uniformering (getuige ook de voertuigsignalering...) Leveranciers maken er trouwens steeds meer een kleurencircus van:

iets minder goed zichtbaar, maar het is dus lint met BZK-striping van de voertuigen:


en de blauwe:


groet, Michel

Thnx!
Nee Maarten ik had het nog niet gezien...vandaar mijn vraag nu pas ;)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 11 januari 2006, 22:00:50
hier hebben ze zelfs rood wit lint, en ze hadden oranje lint met reflectie

Als tekst staat er op Politie Amsterdam Amstelland of Niet betreden POLITIE of Politie amsterdam amstelland NIET BETREDEN

Rood wit lint is toch gebruikelijk?  ???
  Ta


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2006, 22:13:12

Rood wit lint is toch gebruikelijk?  ???

Of wit rood, mag ook. ;D
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A