Reddingsboot nodig ?

Auteur Topic: Reddingsboot nodig ?  (gelezen 12791 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #30 Gepost op: 6 juli 2006, 11:09:39
Hier misschien wat opheldering en aanvulling ook van een lid van de DRB  die weer eens effe terug is van de zee.
Onze overallīs waren al aangeschaft voordat het besluit van redned kwam dat de kleurstelling voor kleding rood/geel werd.
En er zijn geen plannen dat ze binnenkort vervangen worden. We varen wel voor het grote deel wel met overlevingspakken in de nieuwe kleurstelling.
De vorige overallīs waren vroeger geheel oranje. Deze overallīs zijn voorzien van reflecterende strepen zoals je op de foto kan zien. Verder is de kleding vrij duidelijk en uniform.  Alleen als je niet in een boot staat wordt je nog wel eens voor vuilnisman uitgemaakt. Al staat er reddingsbrigade op de rug.

En Simon moet jij niet werken? Zeker te warm voor. ;D
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #31 Gepost op: 6 juli 2006, 12:05:40
En Simon moet jij niet werken? Zeker te warm voor. ;D

Ik wist dat ik nog wat moest doen vandaag...  :D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #32 Gepost op: 6 juli 2006, 12:54:37
Dat is ons "zomertenue" die we gebruiken bij evenementenbeveiliging, opleiding/training e.d. Bij slecht of wisselvallig weer hebben we droogpakken aan of los mee.
Overigens hadden we een mega-inzet van zo'n 12 vaartuigen omdat we ingehuurd waren voor de totale nautische beveiliging van het evenement.

Overigens, de titel van het topic is "Reddingsboot nodig?", wat denken jullie hiervan: http://www.reddingsbrigade-dordrecht.nl/html/info/Te%20koop%20Rescue%20II.pdf

70 pk. Snel? Het is maar wat je onder "snel" verstaat.

Ik zal eens vragen aan IJmuiden of zo'n boot wel stabiel genoeg is... ;)

Henk


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #33 Gepost op: 6 juli 2006, 15:00:56
70 pk. Snel? Het is maar wat je onder "snel" verstaat.

Ik zal eens vragen aan IJmuiden of zo'n boot wel stabiel genoeg is... ;)

Henk
tja Henk, maar de zee is ook nog steeds iets anders dan een zoete kalme plas  8)

De R2 is een heerlijke boot waar wij ook jaren mee gevaren hebben, maar die door het gewicht vooral met slecht weer moeilijk op de hand in zee te lanceren was, vandaar dat wij hem enkele jaren geleden hebben vervangen, ondanks de super vaarcapaciteiten bij alle weersomstandigheden. Voor het binnenwater of kust waar een haven of zoiets aanwezig is een perfecte snelle boot geschikt voor alle reddingsbrigade werkzaamheden!
[img]/img]


salvavidas

  • Brandweer Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #34 Gepost op: 6 juli 2006, 19:18:01
Overigens, de titel van het topic is "Reddingsboot nodig?", wat denken jullie hiervan: http://www.reddingsbrigade-dordrecht.nl/html/info/Te%20koop%20Rescue%20II.pdf
 
ff een vraag je waarom gaat deze boot weg ?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #35 Gepost op: 6 juli 2006, 19:46:31
misschien omdat:


Citaat
De R2 is een heerlijke boot waar wij ook jaren mee gevaren hebben, maar die door het gewicht vooral met slecht weer moeilijk op de hand in zee te lanceren was, vandaar dat wij hem enkele jaren geleden hebben vervangen

ofzo?


Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #36 Gepost op: 6 juli 2006, 19:54:39
Henk, Dord ligt niet aan zee..

Ik weet niet waarom zij de Rescue II weg doen.  Ik weet wel waarom wij niet kiezen voor Rescue II maar juist voor een RIB.

Een RIB is breder inzetbaar, vaak handiger ingedeeld. En ik moet er niet aan denken om als duiker uit een Rescue II/III te gaan.  
RB Dordrecht hebben nog niet zolang een mooie grote RIB die erg breed inzetbaar is, Ik schat in dat de Rescue II een beetje overbodig is geworden is..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #37 Gepost op: 6 juli 2006, 20:47:12
maar hij raakt wat minder snel lek... ;D

Henk


salvavidas

  • Brandweer Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #38 Gepost op: 6 juli 2006, 20:57:37
maar hij raakt wat minder snel lek... ;D

Henk



maar als je bij een rescue 3 een stop niet in zit of als er water in je tube komt gaat hij wel mooi om in een klein prut slootje bij winkracht 0 en zonder golven. dus als hij lek raakt heb je een groot probleem


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #39 Gepost op: 6 juli 2006, 21:13:35
Er zullen toch goede overwegingen geweest zijn, om toch een Rescue I, II of III te ontwikkelen ? Wat waren dat ? en wat waren de doelstellingen ? Waarom was een RIB niet goed, of goed genoeg ?