Bergers over de vluchtstrook

Auteur Topic: Bergers over de vluchtstrook  (gelezen 5936 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #20 Gepost op: 10 januari 2006, 01:31:40
Ik heb een poos bij een berger gewerkt maar die mag wel degelijk harder indien het voertuig op een gevaarlijke plaats staat bijvoorbeeld bij een wegversmalling.
Vraag me af van wie je dan harder mag..... zou ik mezelf iig ook even afvragen...jij bent namelijk degene die het mag uitleggen voor het groene bankje als chauffeur ;)

waarom reageert de politie zo opgefokt tegen straatracers tegenwoordig en eerst niet? :-\http://
misschien omdat het uit de hand liep?? met overlast etc, gevaar, en zowiezo is racen op straat al een misdrijf ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #21 Gepost op: 10 januari 2006, 13:25:24
Ik heb een poos bij een berger gewerkt maar die mag wel degelijk harder indien het voertuig op een gevaarlijke plaats staat bijvoorbeeld bij een wegversmalling.
Zeker, als je bij een berger hebt gewerkt die een ontheffing (van de wegbeheerder: in principe MinVenW, in de praktijk treedt RWS op) heeft om aan te rijden op incidenten op wegvakken waar IM op toegepast, mag je bepaalde verkeersregels overtreden. Maar ALTIJD moet dat veilig gebeuren. Lukraak met 120 km/h een file voorbijrijden is er dus niet bij. Door rood licht rijden met je oranje zwaailichten aan dus ook niet.

Concreet op de gevaarlijke plaats/wegversmalling: IM wordt momenteel toegepast of het hoofdwegennet (snelwegen en rijksautowegen) en in een klein aantal regio's in Nederland. Als je moet aanrijden op een incident op een wegvak zonder IM, en die kans is overigens vrij groot als het een wegversmalling betreft, heb je dus geen ontheffing en mag je dus niet harder dan de maximum snelheid (of andere verkeersregels negeren), gevaarlijke plaats of wegversmalling of niet.

In den lande is men bezig met het concreet invoeren van IM op het onderliggende (= provinciale en voorname gemeentelijke) wegennet (OWN), waardoor ook voor het OWN bergers gecontracteerd zullen gaan worden. Het is me op dit moment nog niet duidelijk of bergers voor IM-OWN eventueel ook ontheffingen krijgen in de toekomst, maar voorzover het er nu voor staat niet.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #22 Gepost op: 10 januari 2006, 19:11:58
Standaart voorwaarde bij onteheefing rijden over de vluchtstrook max 20 km/u harder dan het overige verkeer. En alleen bij file over de vluchtstrook.

mvg
Mike


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #23 Gepost op: 11 januari 2006, 22:11:44
waarom reageert de politie zo opgefokt tegen straatracers tegenwoordig en eerst niet? :-\http://

2 jaar geleden is er landelijk beleid voor schreven, en toen traden we op met ME inzet erbij om een heel industrieterrein af te grendelen.  Na die acties raakte het straatracen wel een stuk minder in zwang. Ik begrijp dus niet zo goed waarom je van mening bent dat er voorheen zoveel milder werd opgetreden. Er zijn er een hoop die daar toch anders over denken....
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


gert jan

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2006, 23:13:55
2 jaar geleden is er landelijk beleid voor schreven, en toen traden we op met ME inzet erbij om een heel industrieterrein af te grendelen.  Na die acties raakte het straatracen wel een stuk minder in zwang. Ik begrijp dus niet zo goed waarom je van mening bent dat er voorheen zoveel milder werd opgetreden. Er zijn er een hoop die daar toch anders over denken....
voorheen reed er soms wel eens politie langs maar die maakte dan even een praatje en die gingen weer verder, maar nu worden we behandeld als de grootste criminelen en zodra de politie er lucht van krijgt dat er ergens geracet wordt dan ziet het bekant zwart van de politie en worden er talloze mensen opgepakt of zelfs auto's in beslag genomen  dan worden wij als racerrs boos en dan begint de politie zo opgefokt te doen maak dan meer locatie's vrij in de regio drechtstreek/rotterdam/en in de albasserwaard en niet in drachten of daar in de buurt dat heeft geen zin waarom zoudn we naar drachten rijden als er hier in de buurt van of in dordrecht ook zat plaatsen te benken zijn waar geracet kan worden zonder het verkeer daarbij te hinderen? 8)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #25 Gepost op: 11 januari 2006, 23:57:11
volgens mij gaat dit niet meer over bergers die files voorbij rijden...

Henk


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #26 Gepost op: 12 januari 2006, 21:55:32
Ik denk dat mensen dit topic met deze http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6393.0 verwarren. In de topictitel staat ook niet echt waar het over gaat. Misschien moet je het even veranderen in "bergers over de vluchtstrook" of zoiets.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 12 januari 2006, 23:22:20
Ik denk dat mensen dit topic met deze http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6393.0 verwarren. In de topictitel staat ook niet echt waar het over gaat. Misschien moet je het even veranderen in "bergers over de vluchtstrook" of zoiets.

Strak plan! Bij deze.

Henk