laten we het voor alle duidelijkheid over hetzelfde hebben. het stukje film wat je ziet na de eerste 3 min. enkele punten uiteen gezet...er hing geen lintje...er stonden een x aantal mannen in burger en 2? geuniformeerde agenten, er word op een nette manier gevraagd hoe en wat meneer aan het doen isen wer word op een nette manier gevraagd of het stukje band gewist kan worden waar de mannen in burger op staan, mocht dit het geval zijn. Dan slaat het gesprek om en wat ik me dan continue blijf afvragen is...WAAROM zou je het hierboven gevraagde niet gewoon opvolgen als dit op een nette manier aan je word gevraagd? is dat een soort film cq foto geilheid? of gewoon ordinaire lak aan de autoriteit? (betuigende het afsluitings muziekje)
We zijn in nederland.... dus moet er commentaar worden geleverd en precies gedaan worden wat volgens de wet mag... of dat ook slim is hoef je je niet druk om te maken..... net als weerstand bieden tegen de politie... je weet toch dat er uiteindelijk een hoop meer agenten komen, en dat je het aflegt.... moeilijk doen levert alleen maar herrie op... als je gewoon meeloopt naar het bureau is er een stuk beter met mensen te praten
Ik zou als ik bijvoorbeeld bij een CIE werk ofzo en toevallig daar ben, en een of ander figuur staat mij te filmen ook vragen of ie dat zou willen wissen.... dat stukje film kan me dan namelijk mijn leven kosten..... Hetzelfde met rechercheurs die een groot onderzoek draaien naar de "echte criminelen" .... die hebben liever ook niet dat er 's avonds een of andere droef bij zijn vrouw aan staat te bellen..... datzelfde geldt ook voor een AT... hoe dik moet het bord voor je kop zijn om die te filmen.... die jongens zijn bij uitstek het doelwit voor de haute crime......
maar ja... persvrijheid gaat boven alles.....dus ik zal me verder niet met deze thread bemoeien
[edit na het hele filmpje] ik wordt bijna misselijk van die figuren.... maar ik zal wel weer aan de verkeerde kant staan.... de kant waar de klappen normaal vallen....