Filmpje Politie Rotterdam

Auteur Topic: Filmpje Politie Rotterdam  (gelezen 21666 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2006, 00:36:02
laten we het voor alle duidelijkheid over hetzelfde hebben. het stukje film wat je ziet na de eerste 3 min. enkele punten uiteen gezet...er hing geen lintje...er stonden een x aantal mannen in burger en 2? geuniformeerde agenten, er word op een nette manier gevraagd hoe en wat meneer aan het doen isen wer word op een nette manier gevraagd of het stukje band gewist kan worden waar de mannen in burger op staan, mocht dit het geval zijn. Dan slaat het gesprek om en wat ik me dan continue blijf afvragen is...WAAROM zou je het hierboven gevraagde niet gewoon opvolgen als dit op een nette manier aan je word gevraagd? is dat een soort film cq foto geilheid? of gewoon ordinaire lak aan de autoriteit? (betuigende het afsluitings muziekje)
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2006, 00:53:36
laten we het voor alle duidelijkheid over hetzelfde hebben. het stukje film wat je ziet na de eerste 3 min. enkele punten uiteen gezet...er hing geen lintje...er stonden een x aantal mannen in burger en 2? geuniformeerde agenten, er word op een nette manier gevraagd hoe en wat meneer aan het doen isen wer word op een nette manier gevraagd of het stukje band gewist kan worden waar de mannen in burger op staan, mocht dit het geval zijn. Dan slaat het gesprek om en wat ik me dan continue blijf afvragen is...WAAROM zou je het hierboven gevraagde niet gewoon opvolgen als dit op een nette manier aan je word gevraagd? is dat een soort film cq foto geilheid? of gewoon ordinaire lak aan de autoriteit? (betuigende het afsluitings muziekje)

 
We zijn in nederland.... dus moet er commentaar worden geleverd en precies gedaan worden wat volgens de wet mag... of dat ook slim is hoef je je niet druk om te maken..... net als weerstand bieden tegen de politie... je weet toch dat er uiteindelijk een hoop meer agenten komen, en dat je het aflegt.... moeilijk doen levert alleen maar herrie op... als je gewoon meeloopt naar het bureau is er een stuk beter met mensen te praten ;)

Ik zou als ik bijvoorbeeld bij een CIE werk ofzo en toevallig daar ben, en een of ander figuur staat mij te filmen ook vragen of ie dat zou willen wissen.... dat stukje film kan me dan namelijk mijn leven kosten..... Hetzelfde met rechercheurs die een groot onderzoek draaien naar de "echte criminelen" .... die hebben liever ook niet dat er 's avonds een of andere droef bij zijn vrouw aan staat te bellen..... datzelfde geldt ook voor een AT... hoe dik moet het bord voor je kop zijn om die te filmen.... die jongens zijn bij uitstek het doelwit voor de haute crime......

maar ja... persvrijheid gaat boven alles.....dus ik zal me verder niet met deze thread bemoeien :-X


[edit na het hele filmpje] ik wordt bijna misselijk van die figuren.... maar ik zal wel weer aan de verkeerde kant staan.... de kant waar de klappen normaal vallen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #12 Gepost op: 14 januari 2006, 01:39:45
We zijn in nederland.... dus moet er commentaar worden geleverd en precies gedaan worden wat volgens de wet mag... of dat ook slim is hoef je je niet druk om te maken..... net als weerstand bieden tegen de politie... je weet toch dat er uiteindelijk een hoop meer agenten komen, en dat je het aflegt.... moeilijk doen levert alleen maar herrie op... als je gewoon meeloopt naar het bureau is er een stuk beter met mensen te praten ;)

Ik zou als ik bijvoorbeeld bij een CIE werk ofzo en toevallig daar ben, en een of ander figuur staat mij te filmen ook vragen of ie dat zou willen wissen.... dat stukje film kan me dan namelijk mijn leven kosten..... Hetzelfde met rechercheurs die een groot onderzoek draaien naar de "echte criminelen" .... die hebben liever ook niet dat er 's avonds een of andere droef bij zijn vrouw aan staat te bellen..... datzelfde geldt ook voor een AT... hoe dik moet het bord voor je kop zijn om die te filmen.... die jongens zijn bij uitstek het doelwit voor de haute crime......

maar ja... persvrijheid gaat boven alles.....dus ik zal me verder niet met deze thread bemoeien :-X


[edit na het hele filmpje] ik wordt bijna misselijk van die figuren.... maar ik zal wel weer aan de verkeerde kant staan.... de kant waar de klappen normaal vallen....

goh toch nog meerdere met dezelfde mening  :)
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #13 Gepost op: 14 januari 2006, 11:41:18
Als ze dan echt slim willen zijn met onderzoeken/ AT inzetten. Zet dan meer af! Dit vind ik ook geen manier van doen...  :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 14 januari 2006, 11:58:34
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=10486.0

Volgens mij staat alles al in bovenstaande link.

Als ik het samenvat:

- Ja, er mag van de openbare weg gefilmd worden
- Ja, de politie mag je verzoeken om het te wissen
- Nee, je moet het niet wissen
- Nee, de politie mag geen dwangmiddelen toepassen om je filmpje te wissen.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #15 Gepost op: 14 januari 2006, 12:09:06
Die agenten mogen hem toch niks maken als hij filmt van achter het lintje? >:( helemaal belachelijk bij die discussie over perskaart bij die inzet met die mannen in rode pakjes daar mag hij echtwel filmen >:(


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #16 Gepost op: 14 januari 2006, 12:48:03
Bestaat er ook zoiets als openbaar troitoir?  ::)
343, never forget.


tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #17 Gepost op: 14 januari 2006, 14:24:52
Als je niet gefilmt wilt worden had je geen baan in de spoedeisende hulpverlening moeten kiezen, net zo als brandweerman rick zegt. Wil je als politieagent of wat dan ook niet gefilmt worden sluit dan de boel ver genoeg af. Als je een meter van het incident het lintje spand wordt het alleen maar mooier voor de pers, en om ze dan weg te sturen? had even iets eerder nagedacht en sluit de boel dan zo af zodat ze niet kunnen filmen. Zou mooi worden sta je 20 meter van het incident met je fotocamera komt er zo'n agent naar je toe om te vragen of heb je perskaart hebt net of je foto's kunt maken op die afstand. vind het triest om te zien hoe sommige politie mensen met hun macht opgaan  :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 14 januari 2006, 14:31:26
Als je niet gefilmt wilt worden had je geen baan in de spoedeisende hulpverlening moeten kiezen, net zo als brandweerman rick zegt. Wil je als politieagent of wat dan ook niet gefilmt worden sluit dan de boel ver genoeg af. Als je een meter van het incident het lintje spand wordt het alleen maar mooier voor de pers, en om ze dan weg te sturen? had even iets eerder nagedacht en sluit de boel dan zo af zodat ze niet kunnen filmen. Zou mooi worden sta je 20 meter van het incident met je fotocamera komt er zo'n agent naar je toe om te vragen of heb je perskaart hebt net of je foto's kunt maken op die afstand. vind het triest om te zien hoe sommige politie mensen met hun macht opgaan  :-\
je kan het krijgen zoals je het wilt hoor,sluiten we de boel simpel af op een metertje of 200 van het incident.Zie je ook niks.
Wat jij zegt slaat al helemaal nergens op,"dat als je niet gefilmt wilt worden dat je dan niet in de hulpverlening moet gaan"Net of wij zitten te springen om een stel fotografen.Ik denk dat jullie harder staan te mauwen om die foto,s,worden er geen foto,s gemaakt van een incident is het ons ook best hoor maken we ze zelf wel.Scheelt een hoop publiek.

Wat die agent heeft gedaan is niet goed te praten,maar er wordt hier wel erg hard doorgedraaft


tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #19 Gepost op: 14 januari 2006, 14:44:33
Misschien dat wat ik zeg klopt niet helemaal nee.

En hoe ik het heb gezegt om niet de hulpverlening in te gaan als je niet gefilmt wilt worden bedoel ik het warschijnlijk anders dan jij het leest. Ik probeer daar mee te zeggen dat als je er absoluut niet tegen kunt dat je op TV of internet verschijnt daar even bij na moet denken voor je de hulpverlening ingaat. Omdat je weet dat media graag bij incidenten aanwezig zijn. En daarom zeg ik ook in mij aller eerste bericht in deze topic dat er een duidelijke wet voor de politie gemaakt moet worden omdat sommige politieagenten niet weten hoe en wat ze met de media kunnen doen (wat ik mij best kan begrijpen) en tuurlijk een hulpverlener moet zijn werk kunnen doen maar als je niet in de weg loopt en netjes achter het lint blijft staan zie ik het probleem niet, en dat is niet 1 agent in Rotterdam maar het zijn er meedere in heel Nederland.

Jordi