Filmpje Politie Rotterdam

Auteur Topic: Filmpje Politie Rotterdam  (gelezen 21658 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #100 Gepost op: 16 januari 2006, 09:44:55
Met het risico om weer "de politie verdedigen elkaar alleen maar" naar mijn hoofd geslingerd te krijgen:
De gordelplicht staat in het RVV, de politie heeft een vrijstelling voor het RVV.... maar die agent kan dat idd ook even uitleggen... ik zit namelijk een stuk rustiger in de auto, zeker als chauffeur, als ik er net zo snel uit kan als mijn maatje die niet eerst de auto op de handrem te zetten... daarnaast zeg je dat ze stilstonden.... dan hoef je ook geen gordel om volgens mij

Is dat zo trouwens? Ik meende dat je een gordel aan moest hebben, zodra je in de auto zit, en je op het wegennet bevindt? (niet in de garage natuurlijk... ;D)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #101 Gepost op: 16 januari 2006, 20:09:32
Nee, je overdrijft. Natuurlijk mag je iemand aanspreken op z'n gedrag.
Maar als je één van de onderstaande doelen nastreeft dan zeg ik wel je hoort bij de politie niet thuis, je bent een gevaar voor de democratie:

geen pers bij ongevallen, pers is lastig en wat er wanneer in de krant komt bepaalt de voorlichter wel
Iedereen doet wat de politie zegt, ongeacht de wettelijke grondslag anders vallen er klappen,
protesteren, kraken, bezetten en andere akties dienen de kop in gedrukt te worden door keihard optreden met geweld,
de politie behoeft niet extern (door vertegenwoordigers van het publiek, zoals de pers) gecontroleerd te worden, ze vertegenwoordigen het gezag en dat moet gewoon gehoorzaamd worden, ook door het publiek.
Het volk is er voor de politie, ze moeten niet in de weg lopen en nergens mee bemoeien en niet zo zeuren. Als je een bekeuring krijgt heb je die gewoon verdiend,
een agent weet alleen wat het beste voor je is en regelt dat.

Henk
.

 


Toevallig heb ik vandaag het exacte verhaal gehoort van een zeer betrouwbare bron wat er in Utrecht is gebeurt.En die man is talloze malen netjes verzocht om achter de afzetting te blijven.Hij weigerde om te luisteren,en door die man is het matten geworden


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #102 Gepost op: 16 januari 2006, 20:45:39
Toevallig heb ik vandaag het exacte verhaal gehoort van een zeer betrouwbare bron wat er in Utrecht is gebeurt.En die man is talloze malen netjes verzocht om achter de afzetting te blijven.Hij weigerde om te luisteren,en door die man is het matten geworden
Zo'n man kan hard aangepakt worden wat mij betreft, maar dat heeft niets te maken met de bovenstaande stellingen. Ik beschrijf ongeoorloofde praktijken door de agent, daar valt geen knietje ontvangen onder. Een knietje geven mag weer niet.
Ander voorbeeld graag.
Henk
(in de auto in Hoorn op een onbeveiligd netwerk met mijn PDA)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #103 Gepost op: 16 januari 2006, 20:48:16
Is dat zo trouwens? Ik meende dat je een gordel aan moest hebben, zodra je in de auto zit, en je op het wegennet bevindt? (niet in de garage natuurlijk... ;D)
Dus als jij gaat slapen in de auto hou je je gordel om?? ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #104 Gepost op: 16 januari 2006, 20:49:39
Dus als jij gaat slapen in de auto hou je je gordel om?? ::)

Wel rijdend natuurlijk  :D
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #105 Gepost op: 16 januari 2006, 21:00:34
(...)
Henk
(in de auto in Hoorn op een onbeveiligd netwerk met mijn PDA)

Oei..... hoe heet dat ook weer... huisvredebreuk???  ;D ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #106 Gepost op: 16 januari 2006, 21:08:58
heet dat niet gewoon mooi makkelijk?  :)

Henk


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #107 Gepost op: 16 januari 2006, 22:03:16
heet dat niet gewoon mooi makkelijk?  :)

Henk
Ik vind het ook wel makkelijk om niet langs de kassa de winkel uit te gaan ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


firemanr

  • Gast
Reactie #108 Gepost op: 16 januari 2006, 23:36:07
Dus als jij gaat slapen in de auto hou je je gordel om?? ::)

nope..... :-X


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #109 Gepost op: 16 januari 2006, 23:39:15
Dus als jij gaat slapen in de auto hou je je gordel om?? ::)

je weet tegenwoordig maar nooit wat er met je auto kan gebeuren :-X dus het is het veiligst als je altijd de gordel draagt in de auto ::) ;D