Filmpje Politie Rotterdam

Auteur Topic: Filmpje Politie Rotterdam  (gelezen 21665 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #40 Gepost op: 15 januari 2006, 13:00:21
De agent heeft niet het recht om zich zo op te stellen, en de persoon in kwestie aan te vallen en naar de keel grijpt omdat hij weigert zijn camera af te staan. De man stond zijn camera niet af omdat het zijn camera niet was, en hij bang was dat de agent zelf  de opname verwijderde, hij stond gewoon in zijn recht, en liep zeker geen personen in de weg  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #41 Gepost op: 15 januari 2006, 13:08:45
De agent heeft niet het recht om zich zo op te stellen, en de persoon in kwestie aan te vallen en naar de keel grijpt omdat hij weigert zijn camera af te staan. De man stond zijn camera niet af omdat het zijn camera niet was, en hij bang was dat de agent zelf  de opname verwijderde, hij stond gewoon in zijn recht, en liep zeker geen personen in de weg  ;)
Zie ook de context.... het is een paar weken na Theo, en alles wat er gebeurd wordt opgeblazen... als je dan inderdaad zo'n incident gaat staan filmen kan ik me best voorstellen dat een agent dat liever niet heeft... anders heeft de nachtdienst weer de handen vol en kun je de volgende morgen beginnen met een hele stapel herrieschoppers...

ow... en als ik zie hoe mensen over agenten denken kun je een agent best je cam geven... hij is toch te stom om uit te vinden hoe die werkt ???


pfft.. ik lul volgens mij tegen en betonnen muur aan... waarom heeft iedereen toch zo'n onwijze kolerehekel aan de politie? alleen maar omdat je jezelf niet kunt controleren en dus te hard rijdt en daar een bon voor krijgt? ik probeer maar steeds om me netjes uit te blijven drukken, maar 't word wel steeds moeilijker.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #42 Gepost op: 15 januari 2006, 13:11:01
Tja, mijn motto is gewoon eerst netjes vragen aan de agent. Zoniet jammer, zowel bedank ik hem. Zo moeilijk is het toch niet om normaal met elkaar om te gaan.  :-X
343, never forget.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #43 Gepost op: 15 januari 2006, 13:20:34
Zijn alle brandweermannen pyromanen.....
Zijn alle mensen die van kinderen houden pedofielen....
Zijn alle politiemannen fout....

Volgens mij wordt er in deze topic ERG gegeneraliseerd. Er zijn blijkbaar een aantal agenten in Nederland die niet weten wat je wel en niet mag opnemen vanaf de openbare weg. Volgens mij geld dit NIET voor alle agenten want we zien nog genoeg plaatjes / filmpjes op deze site.......

Laten we het hier vooral gezellig houden en inhoudelijk praten en niet vervallen in 'borrelpraat'  ;)


Sam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #44 Gepost op: 15 januari 2006, 13:38:23
Zijn alle brandweermannen pyromanen.....

Tjaa in principe wel, Of je moet bij je sollicitatie al aangegeven hebben dat je er alleen bij hulpverlening uitwil.

En bovendien, Zeker niet alle agenten weten niet goed wat wel en niet mag, Maar als je naar het filmpje kijkt vallen wat mij betreft deze hoop rotte appels hier al allemaal onder :(


Ambuman

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 15 januari 2006, 13:40:58
In het filmpje schortte het aan beide kanten aan de communicatie. Als die lui nu gewoon uitleggen wat ze aan het doen zijn en niet gelijk provocerend beginnen met "ik mag hier toch gewoon filmen het is openbare weg" etc. dan was het waarschijnlijk gewoon anders gelopen. Maar als je mensen in burger/ AT etc gaat filmen dan weet je dat je de aandacht op je krijgt.

En als de politie nou gewoon op dezelfde voet was doorgegaan waarop ze begonnen (gewoon inderdaad netjes de filmer te woord staan en als er grond voor is op basis niet voldoen aan ambtelijke gegeven bevel ofzo aanhouden en overbrengen en niet een ordinaire vechtpartij om die camera beginnen) dan was het ook anders gelopen.

Kortom aan 2 kanten een communicatief probleem.
Maar wij weten niet wie de filmers waren. Misschien wel "bekenden" van de dienders die daarom niet zo gecharmeerd waren van hun aanwezigheid.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #46 Gepost op: 15 januari 2006, 13:42:07
Tjaa in principe wel, Of je moet bij je sollicitatie al aangegeven hebben dat je er alleen bij hulpverlening uitwil.

py·ro·maan1 (de ~ (m.), -manen)
    1 iem. die aan pyromanie lijdt

py·ro·maan2 (bn.)
    1 lijdend aan pyromanie

py·ro·ma·nie (de ~ (v.))
    1 ziekelijke neiging tot brandstichten

 ::)
343, never forget.


tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #47 Gepost op: 15 januari 2006, 13:43:35
pfft.. ik lul volgens mij tegen en betonnen muur aan... waarom heeft iedereen toch zo'n onwijze kolerehekel aan de politie? alleen maar omdat je jezelf niet kunt controleren en dus te hard rijdt en daar een bon voor krijgt? ik probeer maar steeds om me netjes uit te blijven drukken, maar 't word wel steeds moeilijker.....

Vroeger keken de burgers tegen de politie op omdat toen het motto de politie is je grootste vriend nog echt gelde, ze maakten even een praatje en liepen weer veder. Tegenwoordig zie je de politie alleen nog maar als ze geld aan je kunnen verdienen. Dan denk ik wil je je geliefd maken onder de hangjongeren ga er s'middags eens heen en maak een praatje en probeer een beetje de namen te leren en leer niet de namen omdat je ze al zovaak op de bon heb geslingerd

In deze topic kunnen we elke dag nog wel weer andere reacties geven. De één is het niet met de ander eens en de gene die vinden dat de politie ook anders kan reageren worden afgezeikt door de gene die dat niet vinden en zo ook andersom. Ik denk dat deze topic het beste ten einde gebracht wordt. Net wat jvo zegt nu houden we het nog netjes en zo moeten de moderators de berichten bewerken dat heeft niets geen nut dacht dat iedereen nu zijn mening wel gegeven had.

jordi  


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #48 Gepost op: 15 januari 2006, 13:48:05
Tjaa in principe wel, Of je moet bij je sollicitatie al aangegeven hebben dat je er alleen bij hulpverlening uitwil.

En bovendien, Zeker niet alle agenten weten niet goed wat wel en niet mag, Maar als je naar het filmpje kijkt vallen wat mij betreft deze hoop rotte appels hier al allemaal onder :(
Ik wordt niet gelezen hier volgens mij..... het is niet altijd nodig om alles wat mag te doen.... voor winkeldiefstal mag een HovJ ook inverzekeringstellen.... maar omdat ie het mag betekend nog niet dat ie het altijd moet doen.... ik mag ook 120 rijden op de snelweg als het glad is.... maar dat betekend nog niet dat ik dat moet doen.... dat is het punt wat ik nu al 10 posts probeer te maken.... je hoeft niet alles te doen wat mag.... maar de common sense zit er niet op bij de meeste ramptoeristen......


Vroeger keken de burgers tegen de politie op omdat toen het motto de politie is je grootste vriend nog echt gelde, ze maakten even een praatje en liepen weer veder. Tegenwoordig zie je de politie alleen nog maar als ze geld aan je kunnen verdienen. Dan denk ik wil je je geliefd maken onder de hangjongeren ga er s'middags eens heen en maak een praatje en probeer een beetje de namen te leren en leer niet de namen omdat je ze al zovaak op de bon heb geslingerd

in deze topic kunnen we elke dag nog wel weer andere reacties geven de één is het niet met de ander eens en de gene die vinden dat de politie ook anders kan reageren worden afgezeikt door de gene die dat niet vinden en zo ook andersom ik denk dat deze topic het beste ten einde gebracht wordt net wat jvo zegt nu houden we het nog netjes en zo moeten de moderators de berichten bewerken dat heeft niets geen nut dacht dat iedereen nu zijn mening wel gegeven had  
Dat de politie is je grootste vriend is juist de start geweest van het drama... de politie moet helemaal niet je grootste vriend zijn... de politie moet opletten dat iedereen zich een beetje gedraagt.... als je je dus gedraagt zoals het hoort zal je van de politie geen last hebben toch? en een praatje met hangjongeren maken? als ik uit mijn auto stap beginnen de bijdehante opmerkingen al, en de rest neemt de spat.....dus ff een praatje maken zit er dan al gauw niet in.... je probeert je gewoon onder een bon uit te lullen omdat je iets verkeerd doet......
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #49 Gepost op: 15 januari 2006, 13:58:18
Tegenwoordig zie je de politie alleen nog maar als ze geld aan je kunnen verdienen. Dan denk ik wil je je geliefd maken onder de hangjongeren ga er s'middags eens heen en maak een praatje en probeer een beetje de namen te leren en leer niet de namen omdat je ze al zovaak op de bon heb geslingerd  

Je weet kennelijk niet hoe het er in deze buurten aan toe gaat? daar wordt dag en nacht door wijkagenten/buurtregiseurs gepoogd om contact met hangjongeren te krijgen en dan niet d.m.v. bonnentjes uitdelen zoals jij nu schetst, het is hun dagtaak om ervoor te zorgen dat deze gasten zich niet gaan verlagen tot crimineel gedrag. Maard at is weer een heel ander onderwerp asl waar we het in dit topic over hebben, dit bevestigd echter mijn en waarschijnlijk ook andere hun mening weer, wat een ongelovelijke "haat" er gevoeld wordt jegens de politie.

maar om weer even terug te komen op het onderwerp (en hopelijk voor de laatste keer) zoals al o.a. door jvo is gezegd, snap ik niet wat het nut is van het maken van deze beelden... verder schort het naar MIJN mening niet aan de sociale vaardigheden van beide agenten maar aan die van de cameraman, er word meteen zeer offensief van leer getrokken "ik heb het recht"..."dit is de openbare weg"...enz enz de agenten blijven ondanks dat rustig totdat deze meneer begint met de belediging "dan blijkt wel wat een zeilig mannetje u bent" en dat is gewoon belediging van een ambtenaar in functie, dat de houding van de agneten daarna totaal omspringt van rustig naar offensief is mijn inziens dan ook niet zo verwonderlijk...wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten...en je krijgt wat je geeft
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."