Filmpje Politie Rotterdam

Auteur Topic: Filmpje Politie Rotterdam  (gelezen 21661 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #80 Gepost op: 15 januari 2006, 16:18:28
Ze schrijven zelden iets positiefs en dat is de reden voor "tegenmaatregelen van de overheid".

Oja ik snap het nu :P  :o  :-\

Henk

Joh......... tuurlijk, jij hebt gelijk....


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #81 Gepost op: 15 januari 2006, 16:33:07
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=11391.0
Lees eens deze topic door,en bedenk daarna nog eens of jij nog wel zo vooraan wilt staan ::) ::)

De cameraman stond achter het afzetlint. Is het afzetlint dan niet goed gespannen? Of loop je daar pas gevaar als je filmt? Leg eens uit?

Met gevaar bedoel ik natuurlijk niet het gevaar gekeeld te worden door politie die vindt dat ze de Nederlandse wetgeving niet hoeven te volgen maar eigenmachtig ter plekke mogen bedenken en naar believen kunnen uitleggen, aan- en toepassen...

Henk


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #82 Gepost op: 15 januari 2006, 16:40:08
Ze schrijven zelden iets positiefs en dat is de reden voor "tegenmaatregelen van de overheid".

Oja ik snap het nu :P  :o  :-\

Henk
Tegenmaatregelen? de verslaggever die door de telegraaf of het NOSjournaal gestuurd wordt heeft volgens mij nog nooit problemen gehad met de politie... dat zijn alleen de mensen met een lullig camera'tje die met een grote mond onder het mom van persvrijheid staan te roepen dat ze overal bijmogen

De pers is er juist om er op toe te zien dat het op de juiste manier wordt aangepakt. De juiste manier zoals de politie die ziet is niet altijd de juiste manier zoals de wet het ziet. Een onafhankelijke vrije pers is een recht, en het belangrijkste instument in handen van het volk om te zorgen dat de natie  niet afglijdt naar een politiestaat.
De reacties hier maken echt niet dat ik me er geruster op voel...

Henk
Dus je wilt dat een hobbyist met een camera gaat bepalen of de brandweer samen met de politie een wietplantage op de goeie manier ontmanteld? ofzo?

Ik heb ook 1x een aanvaring gehad met iemand die zich op de persvrijheid beriep... die liep met 2 scanners om zijn middel onder het lintje door om even een foto te maken van iemand die onder een tram lag.... verder heb ik nog nooit een probleem gemaakt van iemand met een camera... AT5 heeft me al vrij regelmatig in beeld gehad, en ook de voorpagina van het parool heb ik weleens gehaald... dat hangt dan samen met de grootschaligheid van de inzet... en de manier waarop iemand met zijn vrijheid omging.... dat is het punt wat ik probeer te maken... je hebt allerlei vrijheden, maar je moet daar wel mee om kunnen gaan... Dat geldt voor iemand op een incidentlokatie met een camera, maar ook voor die agent in zijn auto.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #83 Gepost op: 15 januari 2006, 16:44:44
Joh......... tuurlijk, jij hebt gelijk....

De reactie van de agenten begrijp ik, en dat de Telegraaf ed daar een rol in speelt snap ik ook, maar dat maakt het nog niet OK. Een optreden op grond van emoties is voor een agent niet professioneel. Ik heb het liever niet dus knijp ik z'n keel dicht kan niet, mag niet en hoort niet.

.

Henk


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #84 Gepost op: 15 januari 2006, 16:47:56
De reactie van de agenten begrijp ik, en dat de Telegraaf ed daar een rol in speelt snap ik ook, maar dat maakt het nog niet OK. Een optreden op grond van emoties is voor een agent niet professioneel. Ik heb het liever niet dus knijp ik z'n keel dicht kan niet, mag niet en hoort niet.

.

Henk
Maar zo ging het niet... die agent heeft dan misschien niet gelijk, als een agent van jou iets vraagt en je doet dat niet, zal die agent een andere manier zoeken om dat toch voor elkaar te krijgen... als je em dan ook nog voor vanalles uit gaat maken zal de spiraal steeds hoger oplopen, en uiteindelijk loopt dat uit in de geweldsspiraal..... daar ben je zelf ook bij als cameraman.... het is niet zo dat het alleen maar aan die agent ligt zoals iedereen het hier eruit wil laten zien....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #85 Gepost op: 15 januari 2006, 16:50:54
(..) Ik heb het liever niet dus knijp ik z'n keel dicht kan niet, mag niet en hoort niet.

.

Henk

Ik vind dit een vrij logische reactie...... Ik zie dit ook dagelijks op straat gebeuren en kan dit alleen maar toejuichen. Er zouden gewoon meer agenten moeten zijn die dat deden... Weet je Henk, de korpsleiding van de politie juicht dit ook toe, echt waar! Gegarandeerde promotie bij de eerste mishandelde verdachte. Het schijnt dat als je iemand onterecht oppakt je bonus punten krijgt!!


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #86 Gepost op: 15 januari 2006, 17:01:41
Ik vind dit een vrij logische reactie...... Ik zie dit ook dagelijks op straat gebeuren en kan dit alleen maar toejuichen. Er zouden gewoon meer agenten moeten zijn die dat deden... Weet je Henk, de korpsleiding van de politie juicht dit ook toe, echt waar! Gegarandeerde promotie bij de eerste mishandelde verdachte. Het schijnt dat als je iemand onterecht oppakt je bonus punten krijgt!!
Lol!!

promotie zit er niet echt in....., Tis meer een berg typwerk die het opleverd.... rapporten van inzet geweld etc..... negatieve aanhouding zit ik niet zo mee.... kost alleen wat tijd, maar liever 2x een negatieve dan 1x iemand laten lopen omdat je het niet zeker weet..... handelen zoals je goeddunkt.... klopt dat niet kun je het altijd weer rechttrekken.... maar dat zal me wel weer niet in dank worden afgenomen....lijkt wel een politiestaat zo.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


BWeer

  • Gast
Reactie #87 Gepost op: 15 januari 2006, 17:15:22
Kunnen we Balkenende niet beter inwisselen voor Fidel Castro?

Even buiten alle gekheid.

Het argument voor het niet dragen van een autogordel omdat je daarmee sneller uit de auto bent is gewoon grote onzin!!
Wat voor tijdswinst heb je daarmee, misschien 2 a 3 seconden?

Het is alleen wel lullig voor die brandweerman die jouw lichaam onder je eigen politiewagen danwel 60 meter uit een weiland kan halen. En ik spreek uit ervaring!!

Dus de politie moet ook gewoon zijn gordel dragen. En de twee agenten kwamen achter mij aangereden, ze reden niet harder dan 20, maar ik ook niet. Dus dan kan je zeggen "bij 20 kilometer per uur hoef je geen gordel te dragen want dat is niet gevaarlijk" en dan krijg je van mij gelijk, maar bellen met 20 kilometer per uur ook niet. Hoewel ik gelijk toegeef dat het wel fout is en dat mijn bekeuring terecht was.

Het probleem is gewoon dat een aantal agenten "misbruik" maken van hun macht.

Mijn broer zat jaren geleden ook bij de politie. Hij had een collega die, als hij iemand niet mocht, gewoon voor 14 dagen zijn auto uit het verkeer liet halen, z.g. voor technisch onderzoek.

Dus waar hebben we het over dat de politie het altijd correct doet en als je dat overkomt het je eigen schuld is.

En JvO, kijk maar eens naar het volgende filmpje over wat er gebeurd bij een aanrijding zonder gordel.

http://media.ebaumsworld.com/index.php?e=noseatbelt.wmv


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #88 Gepost op: 15 januari 2006, 17:21:17
Kunnen we Balkenende niet beter inwisselen voor Fidel Castro?

Even buiten alle gekheid.

Het argument voor het niet dragen van een autogordel omdat je daarmee sneller uit de auto bent is gewoon grote onzin!!
Wat voor tijdswinst heb je daarmee, misschien 2 a 3 seconden?

Het is alleen wel lullig voor die brandweerman die jouw lichaam onder je eigen politiewagen danwel 60 meter uit een weiland kan halen. En ik spreek uit ervaring!!

Dus de politie moet ook gewoon zijn gordel dragen. En de twee agenten kwamen achter mij aangereden, ze reden niet harder dan 20, maar ik ook niet. Dus dan kan je zeggen "bij 20 kilometer per uur hoef je geen gordel te dragen want dat is niet gevaarlijk" en dan krijg je van mij gelijk, maar bellen met 20 kilometer per uur ook niet. Hoewel ik gelijk toegeef dat het wel fout is en dat mijn bekeuring terecht was.

Het probleem is gewoon dat een aantal agenten "misbruik" maken van hun macht.

Mijn broer zat jaren geleden ook bij de politie. Hij had een collega die, als hij iemand niet mocht, gewoon voor 14 dagen zijn auto uit het verkeer liet halen, z.g. voor technisch onderzoek.

Dus waar hebben we het over dat de politie het altijd correct doet en als je dat overkomt het je eigen schuld is.

En JvO, kijk maar eens naar het volgende filmpje over wat er gebeurd bij een aanrijding zonder gordel.

http://media.ebaumsworld.com/index.php?e=noseatbelt.wmv
Die gordel heb ik ook alleen maar niet om als ik idd tussen de 5 en 20 km/h rij...door voetgangersgebieden, en op en rond de stappleinen Die 2 a 3 seconden zijn net de seconden dat mijn collega langer alleen buiten staat...ik moet namelijk ook nog mijn auto op de handrem zetten en op slot zetten... anders is het namelijk zo voor elkaar om je auto kwijt te raken... politiepesten is namelijk leuk.....ofzo..... wat er gebeurt zonder gordel hoef je mij niet te vertellen hoor ;)

Ik heb ook nog steeds niet gezegd dat de politie het altijd goed doet.... ik zeg alleen dat de politie het niet altijd fout doet.......
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #89 Gepost op: 15 januari 2006, 17:27:11
ik zeg alleen dat de politie het niet altijd fout doet.......
Dat probeer ik ook wel eens te vertellen op een verjaardag. Leuke reacties die je krijgt!  ;D