Filmpje Politie Rotterdam

Auteur Topic: Filmpje Politie Rotterdam  (gelezen 21668 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

BWeer

  • Gast
Reactie #90 Gepost op: 15 januari 2006, 17:29:27
Je hoort mij ook niet zeggen dat de politie het altijd fout doet.

Ik weet bijvoorbeeld ook uit ervaring dat ze prima welwillend zijn om bijvoorbeeld slangen te dragen bij een inzet.

Dus ik heb helemaal geen problemen met de politie / marechaussee.

Ik blijf alleen wel vinden dat je dingen op een normale manier moet benaderen.

En als jij in een 30km zone zonder gordel rijdt, dan heb ik daar begrip voor. Alleen vind ik het dan zielig als je iemand anders wel een prent geeft, als hij in een 30 km zone rijdt, terwijl je dan ook iemand kan berispen.

Dat bedoel ik met normaal doen.

Heb je trouwens het filmpje wel bekeken?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #91 Gepost op: 15 januari 2006, 18:44:04
Je hoort mij ook niet zeggen dat de politie het altijd fout doet.

Ik weet bijvoorbeeld ook uit ervaring dat ze prima welwillend zijn om bijvoorbeeld slangen te dragen bij een inzet.

Dus ik heb helemaal geen problemen met de politie / marechaussee.

Ik blijf alleen wel vinden dat je dingen op een normale manier moet benaderen.

En als jij in een 30km zone zonder gordel rijdt, dan heb ik daar begrip voor. Alleen vind ik het dan zielig als je iemand anders wel een prent geeft, als hij in een 30 km zone rijdt, terwijl je dan ook iemand kan berispen.

Dat bedoel ik met normaal doen.

Heb je trouwens het filmpje wel bekeken?


Filmpje kende ik al.... ;)

En in de gebieden waar ik zonder gordel rij kom ik meestal alleen politieauto's tegen, en geen burgers.... dus die zal ik daar dan ook niet bekeuren ;) zijn meestal nl trambanen en voetgangersgebieden.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #92 Gepost op: 15 januari 2006, 18:47:05
Filmpje kende ik al.... ;)

En in de gebieden waar ik zonder gordel rij kom ik meestal alleen politieauto's tegen, en geen burgers.... dus die zal ik daar dan ook niet bekeuren ;) zijn meestal nl trambanen en voetgangersgebieden.....

En WAAROM rijd jij dan in voetgangersgebieden....... DAT is toch verboden!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D  http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/k025.gif[/img]

(ik weet de negatieve discussie best nog wel een beetje nieuw leven in te blazen!!  http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/n025.gif[/img] )


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #93 Gepost op: 15 januari 2006, 19:04:31
En WAAROM rijd jij dan in voetgangersgebieden....... DAT is toch verboden!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D 

(ik weet de negatieve discussie best nog wel een beetje nieuw leven in te blazen!!  )
Ik zat er al op te wachten. ;D ;D ;D..... mensen willen politieauto's zien.... dus rij je op de plaatsen waar veel mensen zijn. wij proberen namelijk best om ons goed te profileren....dat mensen dat niet willen zien is dan niet mijn probleem ::).... en op de plaatsen waar bijna niemand is, daar gebeuren namelijk dingen....dus daar rij ik ook vaak...industrieterrein etc..... de straten waar regelmatig mensen doorheen lopen/rijden maar waar het niet echt druk is gebeurt ook niet veel.... maar ik rij niet de hele dag in voetgangersgebieden hoor ;).... maar ik kom er wel.... 8)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #94 Gepost op: 15 januari 2006, 19:12:46
Ik zat er al op te wachten. ;D ;D ;D..... mensen willen politieauto's zien.... dus rij je op de plaatsen waar veel mensen zijn. wij proberen namelijk best om ons goed te profileren....dat mensen dat niet willen zien is dan niet mijn probleem ::).... en op de plaatsen waar bijna niemand is, daar gebeuren namelijk dingen....dus daar rij ik ook vaak...industrieterrein etc..... de straten waar regelmatig mensen doorheen lopen/rijden maar waar het niet echt druk is gebeurt ook niet veel.... maar ik rij niet de hele dag in voetgangersgebieden hoor ;).... maar ik kom er wel.... 8)

Ik weet het best wel waarom jij door voetgangers gebied rijd... en vind het ook logisch... maar sommige mensen zien dat niet (of willen het niet zien)...  ;D ;) :D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #95 Gepost op: 15 januari 2006, 19:34:59
Citaat
Utrechter door het lint tijdens brand
 
 
 
 
 
UTRECHT -  Tijdens de brand, zaterdag in een woning aan de Utrechte Seringstraat, is een 50-jarige man door het lint gegaan.

Hij wilde geen afstand nemen en beledigde agenten. Vervolgens ontstond er een worsteling, waarbij de man onder meer een knietje uitdeelde.

Gezien de drukke situatie en andere prioriteiten, is met de man alleen maar een gesprek gevoerd. Hij heeft zijn excuses aangeboden
 
Bron:RTV Utrecht

Zal wel weer een  agent op worden aangekeken,dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn  ::)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #96 Gepost op: 15 januari 2006, 19:37:42
Bron:RTV Utrecht

Zal wel weer een  agent op worden aangekeken,dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn  ::)
Tuurlijk... die man mocht daar staan kijken en de politie mag je nergens op aanspreken want dat krijg je een politiestaat.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


BWeer

  • Gast
Reactie #97 Gepost op: 15 januari 2006, 22:02:36
Nee hoor, klaarblijkelijk zijn er toch ook agenten in utrecht die een normaal gesprek kunnen voeren, en dan biedt iemand zelfs zijn excuses aan de politie aan.

Dus het kan wel, alleen kost het soms enige moeite  ;) ;) ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #98 Gepost op: 15 januari 2006, 22:34:06
Nee hoor, klaarblijkelijk zijn er toch ook agenten in utrecht die een normaal gesprek kunnen voeren, en dan biedt iemand zelfs zijn excuses aan de politie aan.
Volgens mij had je met deze man helemaal geen goed gesprek hoeven te voeren als ie zich had gedragen... ;). maar ja... tijd tekort om een PV aan te zeggen... das weer jammer.. :'(..

Dus het kan wel, alleen kost het soms enige moeite  ;) ;) ;)
Ja... je moet eerst een knietje uitdelen.. :-\.. als je nou begint met dat goeie gesprek ipv geschreeuw en gemat kom je volgens mij een stuk verder. ::)...als burger.... daar is het volgens mij hier fout gegaan
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #99 Gepost op: 16 januari 2006, 09:31:25
Tuurlijk... die man mocht daar staan kijken en de politie mag je nergens op aanspreken want dat krijg je een politiestaat.....

Nee, je overdrijft. Natuurlijk mag je iemand aanspreken op z'n gedrag.
Maar als je één van de onderstaande doelen nastreeft dan zeg ik wel je hoort bij de politie niet thuis, je bent een gevaar voor de democratie:

geen pers bij ongevallen, pers is lastig en wat er wanneer in de krant komt bepaalt de voorlichter wel
Iedereen doet wat de politie zegt, ongeacht de wettelijke grondslag anders vallen er klappen,
protesteren, kraken, bezetten en andere akties dienen de kop in gedrukt te worden door keihard optreden met geweld,
de politie behoeft niet extern (door vertegenwoordigers van het publiek, zoals de pers) gecontroleerd te worden, ze vertegenwoordigen het gezag en dat moet gewoon gehoorzaamd worden, ook door het publiek.
Het volk is er voor de politie, ze moeten niet in de weg lopen en nergens mee bemoeien en niet zo zeuren. Als je een bekeuring krijgt heb je die gewoon verdiend,
een agent weet alleen wat het beste voor je is en regelt dat.

Henk
.