Ik word gewoon stil van dit filmpje
Hier hebben we dus duidelijk te maken met agenten die de zaak niet snappen. Personen staan keurig achter het lintje op de openbare weg.Zoals al in het filmpje gemeld wordt mag hier gefilmd en gefotografeerd worden. Een politieagent heeft daar dan weinig over te zeggen. Dat hij het niet plezierig vindt, dat hij gefilmd wordt is erg jammer. Had hij in een snackbar moeten gaan werken ofzo.
En dan ook nog eisen dat het filmpje gewist wordt of foto's verwijderd...het moet niet gekker worden. Geeft de persoon hier geen gehoor aan, dan maar in beslag nemen. Reden hiervoor? Toegestaan? Volgens de cameraman niet maar.... ach dat weten de agenten in kwestie volgens eigen zeggen wel beter. Wil meneer de camera niet afgeven...dan doen we het toch met geweld!
Een erg aparte situatie. Zoals mijn voorganger al zei...Iedereen moet zich aan regels houden....zo ook de politie dus!
Enne...de ppk is ook niet heilig hoor....! Hoe vaak hoor ik wel niet dat een journalist, fotograaf of cameraman achter het lintje staat bij een klein brandje of iets...Meneer wat doet u hier? Ik film voor de lokale omroep(Rijnmond in mijn geval). Ik heb een perskaart. Niets mee te maken. Achter het lint.....Erg apart als er met de korpsleiding duidelijke afspraken zijn gemaakt over de rechten van ppk-houders bij incidenten in het rijnmond en zhzgebied.....En wat dan nog veel lulliger is....een paar dagen later krijg je een mailtje in je box van betreffende agent of hij de foto's zou mogen hebben voor zijn privé collectie...
*hijst zijn broek weer ff op*
Laat ik wel duidelijk zijn. De keerzijde is er ook. Dat je bij een incident aankomt en het eerste wat opgemerkt wordt door een agent "Jemig, jullie zijn ook laat...de koffie is al bijna koud". Of een situatie waar het lint voor je omhoog wordt getrokken door een agent met de woorden "Schiet maar weer mooie plaatjes he!"
Negen van de tien agenten gaan goed met de media om....maar sommige....
Gelukkig zijn er sinds kort diverse verenigingen voor mediabelangen opgericht...Zo ook die van Roel Dijkstra...
Voor de twijfelaars onderons....lees onderstaande teksten maar is goed door....
http://www.roeldijkstra.nl/leidraad.html