@jvo: misschien moeten ze in het programma 'weg misbruikers' en 'blik op de weg' (doen het al een beetje) eens wat meer aandacht schenken aan de uitzonderingen die de politie heeft ipv de 'slechte' burger wijzen op hun overtredingen. Scheelt jou hier een hoop 'uitleg'!
Om hierop door te gaan. Ik had laatst zo'n voorval op de A-4 thv Schiphol. Op m'n werk heb ik meteen een klachtenbrief geschreven.
Zie hier de brief:
------------------------------------------
(persoonlijke gegevens heb ik weggelaten)
datum_en_tijd_voorval: 5 september om ongeveer 13:35 uur.
plaats_voorval: A-4 thv Schiphol
omgeving_voorval: Schiphol
id_collega: Geen naam/persnr. wel mogelijk plotnr. AD 71.31
omschrijving_voorval:
Eerst telefonisch contact gehad met de KLPD in Driebergen en de klacht bij hen neergelegd. Toen ik enige kenmerken van de desbetreffende Volvo kenbaar maakte was het al bijna duidelijk dat het niet ging om een voeruig van het KLPD, maar om een voertuig van wijkteam Hoofdwegen van de regiopolitie Amsterdam-Amstelland. Zij zouden daarentegen toch wat navraag doen bij hun eenheden die op dat moment in de omgeving van Amsterdam/Haarlemmermeer surveilleerden, deze bevonden zich op dat moment niet op de A-4, maar hebben enige tijd terug de AD 71.31 op de A-4 zien rijden. Het desbetreffende voertuig, een Volvo S60, reed op de hoofdrijbanen van de A-4 richting Leiden, verwisselde van rijstrook naar de oprijstrook van Schiphol richting de Schipholtunnel, ging linea recta naar de vluchtstrook, haalde een busje/kleine vrachtwagen dus rechts over de vluchtstrook in. Toen de Volvo S60 voorbij het busje/kleine vrachtwagen was, ging hij weer de oprijstrook van Schiphol op en zo weer richting de hoofdrijbanen van de A-4. Een paar honderd meter verder verwisselde de Volvo weer van de rijstrook van de A-4 en wederom naar de oprijstrook van Schiphol, en dit alles zonder enige signalering van (richting)verandering en zonder het voeren van optische- en geluidssignalen. Plus dat de snelheid van het voertuig onnodig hoog was. Als het desbetreffende voertuig telefonisch (telefonisch, want ten tijde van dit gebeuren stond in mijn voertuig de algemene mobilofoon bij) een melding door had gekregen van de meldkamer dan is die snelheid enigszins nog wel te begrijpen, maar met deze zeer zeer achtelijke en gevaarlijke "manouvre" zijn zeker grote onnodige risico's genomen! Ik hoop dat ik deze klacht voor u duidelijk heb omschreven en dat u hier wat mee kan ondernemen.
------------------------------------------
De volgende dag werd ik terug gebeld door iemand van de regiopolitie Amsterdam Amstelland met de mededeling dat ze hier iets mee gingen doen en dat zulke acties niet door de beugel konden. Nette afhandeling.....