Kunnen we Balkenende niet beter inwisselen voor Fidel Castro?
Even buiten alle gekheid.
Het argument voor het niet dragen van een autogordel omdat je daarmee sneller uit de auto bent is gewoon
grote onzin!!
Wat voor tijdswinst heb je daarmee, misschien 2 a 3 seconden?
Het is alleen wel lullig voor die brandweerman die jouw lichaam onder je eigen politiewagen danwel 60 meter uit een weiland kan halen. En ik spreek uit ervaring!!
Dus de politie moet ook gewoon zijn gordel dragen. En de twee agenten kwamen achter mij aangereden, ze reden niet harder dan 20, maar ik ook niet. Dus dan kan je zeggen "bij 20 kilometer per uur hoef je geen gordel te dragen want dat is niet gevaarlijk" en dan krijg je van mij gelijk, maar bellen met 20 kilometer per uur ook niet. Hoewel ik gelijk toegeef dat het wel fout is en dat mijn bekeuring terecht was.
Het probleem is gewoon dat een aantal agenten "misbruik" maken van hun macht.
Mijn broer zat jaren geleden ook bij de politie. Hij had een collega die, als hij iemand niet mocht, gewoon voor 14 dagen zijn auto uit het verkeer liet halen, z.g. voor technisch onderzoek.
Dus waar hebben we het over dat de politie het altijd correct doet en als je dat overkomt het je eigen schuld is.
En JvO, kijk maar eens naar het volgende filmpje over wat er gebeurd bij een aanrijding zonder gordel.
http://media.ebaumsworld.com/index.php?e=noseatbelt.wmv