Wederom Mis bij de Shell 15 jan 2006 02.07u

Auteur Topic: Wederom Mis bij de Shell 15 jan 2006 02.07u  (gelezen 6774 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #10 Gepost op: 15 januari 2006, 14:37:21
Ohja dat bord, die met al dat natuur om die tekst heen toch? ;D


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2006, 15:06:13
Goh, jij ook al ;D
Er was inderdaad tijdens onze aanwezigheid niks bijzonders te merken....Nu kan het zijn dat het komt door het tijdstip waarop ik misschien nog niet helemaal wakker was ;D
ja....of het tijdstip dat je daar stond! ;)
(Rick, volgende keer geen koffie, maar eerst een consultje K.N.O. arts!!) :-X


Cor van Gent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
    • Brandweer Oud-Beijerland
Reactie #12 Gepost op: 15 januari 2006, 15:06:27
Goh, jij ook al ;D
Er was inderdaad tijdens onze aanwezigheid niks bijzonders te merken....Nu kan het zijn dat het komt door het tijdstip waarop ik misschien nog niet helemaal wakker was ;D
Nou dan weet ik niet wat jij hebt gedaan maar het leek of de hele Shell ontplofte :-X :
Het was echt niet normaal die herrie en dat dan 3 uur lang :o
Regio Zuid-Holland-Zuid


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 15 januari 2006, 15:15:28
Moet je eens opletten als je vanaf de A15 de A4 oprijdt, tegenover Shell Pernis. Daar staat een mooie reclamebord met een tekst die ik persoonlijk niet helemaal vat: 'Wonen in Pernis: rust en ruimte'  ;D ;D

groet, Michel
Het is gewoon rustig daar... Enkelt de machines hoor je als je dicht bij staat  ;D


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #14 Gepost op: 15 januari 2006, 16:19:23
Nou dan weet ik niet wat jij hebt gedaan maar het leek of de hele Shell ontplofte :-X :
Het was echt niet normaal die herrie en dat dan 3 uur lang :o

Hahaha.....lekker toch ;) Nog bedankt dat je me wakker hebt gebeld...anders was ik er gewoon door heen geslapen ;D

Enne Het.......het was iets te ver rijden voor de koffie ;D


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #15 Gepost op: 15 januari 2006, 16:23:33
Enne Het.......het was iets te ver rijden voor de koffie ;D
Watje!  ;)


Cor van Gent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
    • Brandweer Oud-Beijerland
Reactie #16 Gepost op: 15 januari 2006, 18:26:42
Hahaha.....lekker toch ;) Nog bedankt dat je me wakker hebt gebeld...anders was ik er gewoon door heen geslapen ;D

Enne Het.......het was iets te ver rijden voor de koffie ;D

 ;D ;D ;D alleen een pontje over en je bent er  :)
Regio Zuid-Holland-Zuid


ltdoka

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 16 januari 2006, 18:24:55
Lekker makkelijk om zonder nadere informatie maar gelijk allerlei ongefundeerde meningen te gaan zitten verkondigen.

Er zullen ongetwijfelt noodvoorzieningen zijn maar die zijn niet altijd al a-la-seconde operationeel.
Een groot stoomnet van een raffinaderij zet je niet even drukloos omdat er ergens wat stoom staat te lekken. De nadelen van het ongecontroleerd stoppen van installaties zullen veel meer millieuschade geven dan een stoomlek.
Ontsnappende stoom is absoluut ongevaarlijk voor de omwonenden, het gaat ten slotte om verdampt (zuiver) water.
Behalve de geluidsoverlast en de hoge temperatuur in de zeer directe omgeving zijn er geen gevaren.

Als ik de keus had tussen geluidsoverlast of ongecontroleerd affakkelen wist ik het wel....

Meneer Rietveld,

Lezen is een kunst
Ten eerste omdat ik schreef, dat je een hoofdstoomleiding NIET zomaar drukloos hebt !!

Ten tweede wanneer je een bedrijf hebt waarbij stoom dusdanig belangrijk is dan is een BY-passnet geen luxe maar een noodzaak en wel omdat een lek niet alleen een drukval geeft maar ook de stoom versnelt afkoelt en daardoor gaat condenseren en dat is iets wat je dus NIET wilt. Dit verklaart tevens waarom je een BY-pass dus WEL a-la minuut moet bij kunnen zetten waardoor je niet ongecontroleerd af hoeft te schakelen !!!

Ten derde, bestaat stoom dus NIET uit zuiverwater, er zitten diverse chemicaliën in hierdoor kun je een stoomnet niet zonder meer bijvullen met (demi)water

Ten vierde, bestaat een stoomnet uit dikwandigebuis (stoompijp) wanneer je die regelmatig controleerd dan kan een korte brand geen lekken veroorzaken.

Ten vijfde, stoom mag dan voor omwonenden volgens u alleen geluidoverlast veroorzaken en verder ongevaarlijk zijn en alleen maar een hoge temperatuur hebben maar, ooit weleens stilgestaan bij het feit dat stoom juist zo gevaarlijk is vanwege de druk en het grote expanderende vermogen !!!

Voor de duidelijkheid, ik ben bang dat ik iets meer kennis heb van stoomtechniek en procestechniek dan de gemiddelde forummer hier dus uw reactie dat ik ongefundeerd mijn mening plaats loopt wel los, nu loop ik niet graag te koop met diploma´s en wat scholingsnivo betreft zullen velen hier een hoger nivo hebben als ik maar voor de goede orde

De man achter de nick is in bezit van,

Diploma onderhouds monteur
Diploma (NIL) autogeen lasser
Diploma pijpfitter
Diploma plaatwerker
MBO werktuigbouwkunde
Diploma procesoperator B
VCA 2
En werkzaam als monteur stoomtechniek


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2006, 20:23:26
Shell Pernis stoot stof uit

Shell Pernis stoot sinds dinsdagavond katalysatorstof uit. Het gaat om een kleine hoeveelheid die vooral neerkomt in Hoogvliet.
 
Bij de milieudienst Rijnmond zijn tot nu toe 6 klachten binnengekomen. De uitstoot heeft te maken met de stoomlekkage, die zondag een enorme herrie veroorzaakte. Door de problemen is ook een schoorsteenfilter beschadigd, waardoor de stofdeeltjes kunnen ontsnappen.


Shell benadrukt dat er geen gevaar voor de gezondheid bestaat. Alleen in grote hoeveelheden kan de stof wat irritatie van de ogen tot gevolg hebben. De fabriek wordt deze week stilgelegd om alles te kunnen repareren. Shell denkt die operatie vrijdag te hebben voltooid. Tot die tijd kan Hoogvliet last houden van het stof.

Bron: Rijnmond.nl

En uiteraard is het weer niet slecht voor de gezondheid  :D ;) :D


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 19 januari 2006, 09:15:19
Shell Pernis stoot stof uit

Shell Pernis stoot sinds dinsdagavond katalysatorstof uit. Het gaat om een kleine hoeveelheid die vooral neerkomt in Hoogvliet.
 
Bij de milieudienst Rijnmond zijn tot nu toe 6 klachten binnengekomen. De uitstoot heeft te maken met de stoomlekkage, die zondag een enorme herrie veroorzaakte. Door de problemen is ook een schoorsteenfilter beschadigd, waardoor de stofdeeltjes kunnen ontsnappen.


Shell benadrukt dat er geen gevaar voor de gezondheid bestaat. Alleen in grote hoeveelheden kan de stof wat irritatie van de ogen tot gevolg hebben. De fabriek wordt deze week stilgelegd om alles te kunnen repareren. Shell denkt die operatie vrijdag te hebben voltooid. Tot die tijd kan Hoogvliet last houden van het stof.

Bron: Rijnmond.nl

En uiteraard is het weer niet slecht voor de gezondheid  :D ;) :D


Gaat steeds beter met ''shell pernis''