Vlaamse ambulancier is het beu

Auteur Topic: Vlaamse ambulancier is het beu  (gelezen 2160 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Siegie

• Ambulancier
  • Forum gebruiker
Gepost op: 15 januari 2006, 22:10:23
Dag Nederlanse collega's ik werk al zes jaar in een ambudienst in West-Vlaanderen maar eindelijk ben ik het beu in Belgie en deze vooral om het systeem ik wil meer maar voor mijn is in Belgie dit de grens Dringend vervoer alleen zonder Begeleider, ondermaatse opleiding enz.....

Eindelijk zou ik graag gaan werken in Nederland als ambulancech en liefst in Zeeland omdat dit het dichst is van vanwaar ik woon 30 km van Brugge.
Zijn er mensen die me op de juiste weg kunnen sturen om eventueel de opleiding te volgen en te mogen werken ein het Nederlands systeem als dit lukt is er voor mijn een grote droom die uitkomt verleden jaar heb ik mogen meerijden in Amsterdam en deze heeft ook mijn droom groter gemaakt alvast bedankt.

siegie.cindy@telenet.be

www.ziekenwagen.be

[verwijderd door de beheerder]

Ambulancier ambulancedienst Turnhout

Karim

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2006, 01:05:06
Waarom probeer je 't eigenlijk eerst niet bij 'n 100 dienst ?

Ik weet hoe 't er bij sommige prive (niet 100) diensten aan toe gaat dus en begrijp je frustratie's maar op de 100 zal je daar weinig tot geen last van hebben  ;)

Siegie

• Ambulancier
  • Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2006, 06:48:48
In de regio waar ik woon moet je eerst brandweerman zijn en dan kan je voor je 100 gaan , ansersom kan je het welva RK maar dat is ook niet het idiale..
Eindelijk wil ik het hele paket van da ambulancezorg smen doen en daaor is Nederland de idiale plaats  ;)

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2006, 12:46:16
In de regio waar ik woon moet je eerst brandweerman zijn en dan kan je voor je 100 gaan , ansersom kan je het welva RK maar dat is ook niet het idiale..
Eindelijk wil ik het hele paket van da ambulancezorg smen doen en daaor is Nederland de idiale plaats  ;)

Informeer eens bij ambulancediensten in Zuid-Nederland, oa Zeeuws-Vlaanderen, RAV Zeeland, RAV West-Brabant etc.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Karim

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2006, 13:30:05

Ook dat probleem ken ik, in de dichtsbijzijnde plaatsen bij mij moet je ook pompier zijn of voor de kliniek werken maar als je ff wat verder zoekt kom je toch vast wel prive 100 diensten tegen waar dat niet hoeft ?
Ik moet ook bijna 3 kwartier in de auto zitten om bij zo'n dienst te komen, maar ik werk er wel met veel plezier dan, en omdat ik wat verder moet rijden doe ik meestal enkele shiften achter elkaar.

ikkuh

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2006, 02:17:57
Ook dat probleem ken ik, in de dichtsbijzijnde plaatsen bij mij moet je ook pompier zijn of voor de kliniek werken maar als je ff wat verder zoekt kom je toch vast wel prive 100 diensten tegen waar dat niet hoeft ?
Ik moet ook bijna 3 kwartier in de auto zitten om bij zo'n dienst te komen, maar ik werk er wel met veel plezier dan, en omdat ik wat verder moet rijden doe ik meestal enkele shiften achter elkaar.
nou, Karim,
Er zitten 2 particulieren (100) ambulancediensten hier aan het grensgebied van zuid limburg hoor. ::)

Karim

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2006, 02:55:42
nou, Karim,
Er zitten 2 particulieren (100) ambulancediensten hier aan het grensgebied van zuid limburg hoor. ::)

Weet ik, 'k ken ze allebei ook goed.

Maar stap maar 's rond 8:00 (spits) hier in Kerkrade in de auto en kijk hoe lang er erover doet voor bij een van die 2 diensten bent.
Vooral tijdens de spits doe ik er bijna 'n half uur over om voorbij Sittard te komen, en in Belgie hou ik m'n rechtervoet 'n beetje in bedwang gezien de hoge boeteprijzen daar  ;)

Ik wilde alleen maar zeggen dat 't helemaal niet zo'n probleem is om 'n eindje te moeten rijden voor 'n leuke dienst, als dat echt is wat je wilt.
En kijk daarnaast maar 's hoeveel forensen er niet dagelijk een uur of langer in de auto zitten.

Siegie

• Ambulancier
  • Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2006, 08:24:26
Informeer eens bij ambulancediensten in Zuid-Nederland, oa Zeeuws-Vlaanderen, RAV Zeeland, RAV West-Brabant etc.

Is gebeurd nu maar hopen dat er iets uit de bus valt alvast bedankt voor de tip  ::)