Middelbrand Laren 17-01-06

Auteur Topic: Middelbrand Laren 17-01-06  (gelezen 6475 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #10 Gepost op: 17 januari 2006, 11:43:56
En dan  nog het aantal tankautospuiten:

zolang er geen 4 tankautospuiten zijn ingezet is het geen zeer grote brand.

Ja zo lust ik er nog wel een paar. ;D

Als ik een compagnie alarmeer maar niet inzet, is het geen compagie's inzet.... ;)

Maar we wachten af.
Er komt vast wel iemand met het juiste verhaal.   :)


ajax

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 17 januari 2006, 15:42:07
Er zijn zoveel voertuigen gealarmeerd omdat er denk ik eerst onduidelijkheid was waar de brand was, aangezien de brandweer Hilversum en Eemnes eerst werden gealarmeerd voor een binnenbrand op/langs de snelweg. En toen er eenmaal duidelijkheid was de brandweer Laren.

Dit is wat ik denk hoor!!! bosbrandje zal hier vast meer over kunnen zeggen

En dan  nog het aantal tankautospuiten:

zolang er geen 4 tankautospuiten zijn ingezet is het geen zeer grote brand.

Hilversum werd gealarmeerd voor een brand gezien van de A27 richting Almere. Na een zoektocht bleek het weer op de Molshoop te zijn Gem. Laren. Maar omdat dit gebied zowat naast de kazerne Hilversum zit is dit uitbesteed aan Hilversum. Maar Hilversum reed al op de A27 en heeft vanaf daar Middelbrand gegeven en daardoor heeft de AC Laren alsnog gealarmeerd. Voor middelbrand wat inhoud 2 TSen. Maar hilversum is zelf ook nog door gereden dus vandaar vanuit het Gooi 3 TSen. Ja en Eemnes ja andere regio heeft op de Molshoop niks te zoeken maar de zullen ook wel een meldig gehad hebben vanaf de A27 en ja dan rukken die ook uit dat is het bekende Snelwegen verhaal waar we hier mee zitten

Terplaatsen waren

646 TS Hilversum
586+513 HA+TWH Regio G&V
741 TS Laren
742 TS Laren
775 HV2 Laren is niet terplaatsen geweest halverwege terug kazerne gegaan
910 OVD cluster 1 (Laren)

wat er van Eemnes was weet ik niet heb alleen de AS 738 ??? (verbeter me peter als het niet klopt) gezien

Eemnes is ook retour kazerne gegaan niet ingezet


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 17 januari 2006, 16:45:12
Hilversum werd gealarmeerd voor een brand gezien van de A27 richting Almere. Na een zoektocht bleek het weer op de Molshoop te zijn Gem. Laren. Maar omdat dit gebied zowat naast de kazerne Hilversum zit is dit uitbesteed aan Hilversum. Maar Hilversum reed al op de A27 en heeft vanaf daar Middelbrand gegeven en daardoor heeft de AC Laren alsnog gealarmeerd. Voor middelbrand wat inhoud 2 TSen. Maar hilversum is zelf ook nog door gereden dus vandaar vanuit het Gooi 3 TSen. Ja en Eemnes ja andere regio heeft op de Molshoop niks te zoeken maar de zullen ook wel een meldig gehad hebben vanaf de A27 en ja dan rukken die ook uit dat is het bekende Snelwegen verhaal waar we hier mee zitten

Terplaatsen waren

646 TS Hilversum
586+513 HA+TWH Regio G&V
741 TS Laren
742 TS Laren
775 HV2 Laren is niet terplaatsen geweest halverwege terug kazerne gegaan
910 OVD cluster 1 (Laren)

wat er van Eemnes was weet ik niet heb alleen de AS 738 ??? (verbeter me peter als het niet klopt) gezien

Eemnes is ook retour kazerne gegaan niet ingezet
 
Wij zijn geallarmeert voor brand in een tuinhuisje langs de A27 (95,6)het enige wat wij wisten dat we richting Utrecht moesten gaan zoeken,en op de inmiddels bekende plek zagen we inderdaad de rook en vlammen van het betreffende huis/schuurtje.
En we zijn met beide TSen uitgerukt,dus de 738 en de 739
Wij zijn nog wel even terplaatse geweest,maar in overleg met Hilversum niet ingezet.En konden wij weer retour kazerne,terug naar ons warme bedje.
Dit is inderdaad het oude welbekende liedje weer,een zeer vage melding.Die in dit geval op beide AC,s binnen is gekomen,en er is gewoon besloten maar van 2 kanten aan te laten rijden.Was het in beginsel al duidelijk geweest dat het op die camping was geweest,waren wij geen eens geallarmeert ;)
Ach,het was wel ff gezellig  ;D ;D


janneman82

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 17 januari 2006, 17:03:23
Wij zijn geallarmeert voor brand in een tuinhuisje langs de A27 (95,6)het enige wat wij wisten dat we richting Utrecht moesten gaan zoeken,en op de inmiddels bekende plek zagen we inderdaad de rook en vlammen van het betreffende huis/schuurtje.
En we zijn met beide TSen uitgerukt,dus de 738 en de 739
Wij zijn nog wel even terplaatse geweest,maar in overleg met Hilversum niet ingezet.En konden wij weer retour kazerne,terug naar ons warme bedje.
Dit is inderdaad het oude welbekende liedje weer,een zeer vage melding.Die in dit geval op beide AC,s binnen is gekomen,en er is gewoon besloten maar van 2 kanten aan te laten rijden.Was het in beginsel al duidelijk geweest dat het op die camping was geweest,waren wij geen eens geallarmeert ;)
Ach,het was wel ff gezellig  ;D ;D


Zo kom je er nog is uit :P


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 18 januari 2006, 11:21:53
Zo kom je er nog is uit :P
Och daar hebben we de laatse week toch al geen last van,dagelijks wel een uitruk ::)


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2006, 14:49:45
Er zijn zoveel voertuigen gealarmeerd omdat er denk ik eerst onduidelijkheid was waar de brand was, aangezien de brandweer Hilversum en Eemnes eerst werden gealarmeerd voor een binnenbrand op/langs de snelweg. En toen er eenmaal duidelijkheid was de brandweer Laren.

Dit is wat ik denk hoor!!! bosbrandje zal hier vast meer over kunnen zeggen

En dan  nog het aantal tankautospuiten:

zolang er geen 4 tankautospuiten zijn ingezet is het geen zeer grote brand.

Hebben ze dit ook al niet een paar keer gehad met ik dacht de "Molshoop" die precies tussen Baarn-Hilversum ligt (melding kwam vanaf de snelweg en geen exacte locatie dus van alle kanten werd aangereden). ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 18 januari 2006, 14:50:45

Hebben ze dit ook al niet een paar keer gehad met ik dacht de "Molshoop" die precies tussen Baarn-Hilversum ligt (melding kwam vanaf de snelweg en geen exacte locatie dus van alle kanten werd aangereden). ;D
Dit was ook weer de Molshoop  :D :D


ajax

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 18 januari 2006, 15:04:55

Hebben ze dit ook al niet een paar keer gehad met ik dacht de "Molshoop" die precies tussen Baarn-Hilversum ligt (melding kwam vanaf de snelweg en geen exacte locatie dus van alle kanten werd aangereden). ;D

Klopt is al een paar keer gebeurd de laatste maanden de camping staat leeg en ligt midden in het bos. Er wonen wat krakers in en af en toe brand er wat af daar. Nu dus een van de huizen die er stond
het is gemeente Laren maar ligt meer bij Hilversum en Baarn


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2006, 15:13:40

Hebben ze dit ook al niet een paar keer gehad met ik dacht de "Molshoop" die precies tussen Baarn-Hilversum ligt (melding kwam vanaf de snelweg en geen exacte locatie dus van alle kanten werd aangereden). ;D

De laatste keer had ik hem zelf en dus ter plaatse bekend. Is een voordeel...

De provincie(regio) grens ligt daar precies, dus het is nog wel eens reden van discussie en doorverbinden van driebergen naar de juiste AC. De ene in driebergen prikt de beller door naar Naarden (AC52) en de tweede in driebergen zet de melder door naar utrecht (GMU).

En zo heb je al twee meldkamers en regio's aan het werk gezet.. beide doen hun alarmering en dan als het goed is nemen beide ac's contact met elkaar op (kan soms wat tijd tussen zitten) En dan is het leed al geleden een klein peleton op de weg...

Ik hoorde de melding voor zowel Hilversum als ook even later die voor Eemnes en ik had gelijk zoiets "weer de molshoop" dus ik ben mijn bedje er niet voor uit geweest.  heeft weinig zin in het donkere bos te gaan staan kou kleumen, dus ik heb ook geen foto's....


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #19 Gepost op: 18 januari 2006, 15:22:19
De laatste keer had ik hem zelf en dus ter plaatse bekend. Is een voordeel...

De provincie(regio) grens ligt daar precies, dus het is nog wel eens reden van discussie en doorverbinden van driebergen naar de juiste AC. De ene in driebergen prikt de beller door naar Naarden (AC52) en de tweede in driebergen zet de melder door naar utrecht (GMU).

En zo heb je al twee meldkamers en regio's aan het werk gezet.. beide doen hun alarmering en dan als het goed is nemen beide ac's contact met elkaar op (kan soms wat tijd tussen zitten) En dan is het leed al geleden een klein peleton op de weg...

Ik hoorde de melding voor zowel Hilversum als ook even later die voor Eemnes en ik had gelijk zoiets "weer de molshoop" dus ik ben mijn bedje er niet voor uit geweest.  heeft weinig zin in het donkere bos te gaan staan kou kleumen, dus ik heb ook geen foto's....



Wellicht een foto maken als ze met de buldozers er heen gaan om het plat te gooien, met de topic naam voor de foto's: MOLSHOOP OMGESPIT, BRANDWEER BLIJ  :D