In ZWB alleen team Markdal (Breda) en Weerijs (Etten-Leur), Rotterdam heeft het ook zo gedaan. Verder in het land weet ik niet.
Lang niet alle (regionale) eenheden van de politie gebruiken wagenparknummers. De eenheden die ze wel gebruiken, gebruiken vaak een nummer wat begint met het nummer wat de eenheid aangeeft, gevolgd door een nummer wat vaak duidt op het jaar van ingebruikname. Dat is volgens mij niet perse een vaste structuur trouwens.
Het lijkt mij niet dat het ook op het team wijst. Voertuigen willen binnen de eenheden nog best wel eens van standplaats wisselen zodat de kilometers een beetje verspreidt worden. Basisteams met veel stedelijk gebied maken veel minder kilometers dan teams met meer buitengebied. Ook bij schade wil er nog wel eens met voertuigen geschoven worden.
De roepnummers bij de politie zijn afhankelijk van de taak van de bemanning. Het is als volgt opgebouwd: MD24.01.
Eenheid, bijvoorbeeld ZW (Zeeland-West-Brabant), MD (Midden-Nederland), NN (Noord-Nederland) etc.
Het eerste getal staat voor het district. Het tweede getal voor het basisteam. Het derde en vierde getal staan voor de taakstelling. Zo is 01 tot 08 bijvoorbeeld voor een dubbelbemand noodhulpvoertuig, 21 tot 24 voor een opvallende motor etc.
Daarnaast zijn er nog nummers voor bijvoorbeeld OVD-P's, hondengeleiders, Team Verkeer, de recherche etc. Het gaat een beetje ver om die hier allemaal te delen.