Uitnodiging E.S.E.P.A. bosbrand Camp 2006

Auteur Topic: Uitnodiging E.S.E.P.A. bosbrand Camp 2006  (gelezen 2432 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bobo

  • Gast
Gepost op: 19 maart 2006, 12:21:48
Uitnodiging E.S.E.P.A. bosbrand Camp 2006

Beste collega’s,

het camp 2005 is nu over en wij hopen, dat de deelnemers het dit jaar naar hun zin hebben gehad, ondanks dat niet alles volgens de planning is gegaan:

    * Gezien de verrassende donatie van het zwitzerse leger van 50 ! voertuigen, waren wij genoodzaakt de planning op heel korte termijn volledig om te gooien. Alle deelnemers hebben hun uiterste best gedaan en bijna een onmenslijke prestatie geleverd. Bij deze nogmaals onze dankbetuigingen.
    * In de regio Komotini en de eiland Karpathos zijn dankzij jullie geweldige ondersteuning maar liefst 10 nieuwe kazernes opgericht, waardoor tijdelijk 2 ploegen overgeplaatst moesten worden.
    * Daarna konden wij –opnieuw op uitermate korte termijn- een voormalig legerkomplex in Eratyra voor de nieuwe scholingslocatie en het hoofdkantoor van de E.S.E.P.A. in ons bezit nemen.



Wij willen bij deze ons bij allen deelneemsters en deelnemers, nogeens van harte voor jullie inzet en geduld bedanken. Het was zeker niet makkelijk 50 voertuigen te verbouwen, te spuiten en tevens nog eens een verhuizing vanuit het camp naar en alleen maar gedeeltijk ingericht terrein in Eratyra te bewerkstelligen. Maar dankzij jullie aller inzet hebben wij ook deze mijlpaal kunnen berijken. Hartstikke bedankt!

Voor het CAMP 2006 hebben wij wat veranderingen in de afloop gepland. Natuurlijk zijn alle positieve, maar ook alle negative opmerkingen van de deelnemers, in deze planning opgenomen.

Locatie CAMP 2006:

Rizomata (bij de uitlopers van de Olymp, tussen Katerini en Veroia, ca. 1.5 uur vanaf Thessaloniki)

Hoofddoel:

Brandweer : Surveillance (weerafhankelijk), kleine oefeningen, regio paraatheid, onderhoud en evt. reparaties aan de voertuigen

Ambulancedienst: Eigenpreventie camp, First Responder / ambulancedienst in de regio

Het zou kunnen gebeuren dat tijdens jullie oponthoud kleine werkzamheden in het camp, alsook aan de voertuigen en de uitrusting gedaan moeten worden. Jullie inzet daarvoor wordt verondersteld. Ver rijkende ombouw werkzamheden zoals in 2005, zijn zeker niet gepland

Het camp vindt plaats tijdens het bosbrandseisoen (eind juni tot begin september)

camptaal: grieks, duits

Aankomst en vertrek:

Aankomst/ vertrek is om de twee weken en wel op donderdag. Het meest dichtbijzijnde vliegveld is Thessaloniki (SKG)

Transport van en naar het vliegveld:

De afgelopen jaren kon de E.S.E.P.A. het transport van de deelnemers en de kosten hiervoor voor haar rekening nemen. Om financiele redenen is dit jammer genoeg niet meer mogelijk.

Daarom kunnen wij de deelnemers alleen maar behulpzam zijn, hoe zij met openbaar vervoer (goede bus en treinverbindingen naar Veroia en Katerini) en of taxi naar Rizomata kunnen komen.

De verbindingen worden op de homepage geplaatst of op verzoek ook naar jullie toe gestuurd.

Hints voor heen- en terugreis:
a) Probeer via het E.S.E.P.A. Forum in contact met andere deelnemers van jouw ploeg te komen. Zo kun je de verdere reis met elkaar plannen.
b) Ontmoet collega’s op het vliegveld, en pak en taxi naar Rizomata. Kosten ca. 80,-Euro per voertuig, die je met je collega’s kunt delen.

Camptermijnen 2006:

29.06.2006 - 13.07.2006
13.07.2006 - 27.07.2006
27.07.2006 - 10.08.2006
10.08.2006 - 24.08.2006
24.08.2006 - 07.09.2006

Aanmeldprocedure:

    * Voor het aanmelden is een werkend email adres noodzakelijk
    * Aanmeldingen kunnen alleen middels het formulier op de homepage gedaan worden.
    * De betaling van de onkostenbijdrage moet binnen 14 dagen op het in de bevestigingsmail vermelde bankrekening worden overgemaakt, anders komt jullie aanmelding te vervallen
    * Bij problemen met de aanmelding neem contact op met webmaster@esepa.net of nederland@esepa.net



Onkostenvergoeding:
De onkostenbijdrage voor twee weken per deelnemer bedraagt 100,- Euro (bij langer verblijf aandelig meer). Gezien de financiele situatie van de E.S.E.P.A. zijn wij genoodzaakt deze bijdrage van jullie te vragen. De E.S.E.P.A. gaat hiermee jullie kost (goed maar eenvoudig grieks eten) en inwoning financieren.

Uitrusting:
E.S.E.P.A. zorgt voor jullie persoonlijke uitrusting behalve laarzen. Deelnemers boven maat 54 worden verzocht hun eigen jas en broek mee te nemen (Hupf licht, IN GEEN GEVAL HUPF ZWAAR, of dergelijk)

Enkele algemene opmerkingen omtrent het daglijkse leven in het camp:

Normaal gesproken zijn de dagelijkse taken surveillances, brandweer oefeningen, onderhoud van voertuigen en gereedschappen, hulpwerkzamheden voor de gemeente of regio (heel beperkt) en in geval van brand natuurlijk ook een uitruk. Een dagelijks rooster dat voor 100% nageleefd moet worden kan niet gegarandeerd worden.

En alarmering, kan zoals wij allemaal weten, niet gepland worden, dus daarom niet onbedingt verwachten!


In het bijzonder is het camp zeker geen vakantie- of brandweervakantietrip. Jullie zouden alle mogelijke werkzaamheden dienen te verrichten, die deels ook een hoop improvisatie vereisen. Zeker zal ook de recreatie niet te kort schieten. Ruime pauzes zijn dagelijks gepland (behalve tijdens een alarmering) en ook nodig, omdat jullie lichaam de hitte, het klimaat, door de soms onwennige werkzaamheden, extra wordt belast. Wij zullen ook natuurlijk ons uiterste best doen, voor wat extra afwisseling.

Wat wij garandeeren:

    * Ontmoetingen met hulpverleners uit heel Europa
    * een unieke internationale samenwerking met collega’s
    * Uitwisseling van kennis op internationaal niveau
    * Een werkvakantie „van een iets ander genre“



Vragen:
Veel informatie omtrent het camp kunnen jullie op de website vinden. Op moment alleen nog maar in het duits en engels, aan de nederlandse vertaling word gewerkt. Bij deze een bedankje aan Philipp Schönfeld en Markus Kromberg voor het opzetten en onderhouden van de website.

Verdere vragen kunnen jullie kwijt bij Lutz Obermann (duits) of M.L. Bobo Bobojcsov (nederlands).

Wij zijn blij jullie in 2006 in het Camp te mogen begroeten!

Wij wensen iedereen en prettig verblijf in het CAMP 2006, en bedanken ons alvast voor jullie deelname.



Met collegiaale groeten,
Nikos Sachinidis
Präsident der E.S.E.P.A.    Lutz Obermann
Hoofd Orga-Team International    M.L. Bobo Bobojcsov
Orga-Team Nederland


Bankverbinding E.S.E.P.A. Orga-Team (onkostenbijdrage):
Bankleitzahl: 57460117
Kontonummer: 201417318


Bank: Volks- und Raiffeisenbank Neuwied-Linz
IBAN: DE96574601170201417318
Papierform: DE96 5746 0117 0201 4173 18
BIC: GENODED1NWD (Ort: Neuwied)




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2006, 21:24:41
Voor informatie over vorig jaar kunnen jullie kijken (en met de personen contact opnemen) bij: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6817.0


Lifeliner

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2006, 21:30:41
Lijkt me gaaf  ;D Maar is er ook EHBO personeel nodig ?? ik heb mijn EHBO en wil later op de ambulance komen te rijden ??


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2006, 21:32:00
Citaat
1. Welke voorwaarden gelden voor de deelnemers?

Je moet minimaal 18 jaar oud zijn en een basisopleiding tot brandweerman/vrouw. Enige mate van conditie zal niet schaden t.b.v. de oefeningen en inzetten bij zeer warm weer (+30º C). Je moet bereid zijn je in te zetten bij onderhoud en opbouwactiviteiten. Iedere deelnemer moet een privé ongevallen verzekering afsluiten (bij aankomst in het kamp laten zien)
Aanmelding moet schriftelijk volgen in internet:    www.esepa.net
;)


bobo

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2006, 22:28:45
Lijkt me gaaf  ;D Maar is er ook EHBO personeel nodig ?? ik heb mijn EHBO en wil later op de ambulance komen te rijden ??

Hoi,
Ja, ook EHBO érs zijn van harte welkom. Hun taak is voornamelijk naturlijk het camp, en tevens ook de vorzorging van de omliggende dorpen. De dichtbijzinsde acute opvang is in het ziekenhuis van  Veria en de reistijd van daar naar Rizomata (het camp) zijn onder beste omstandigigheden min. 45 min. Enig ervaring in de ambulancedienst zou van voordeel zijn.


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2006, 17:50:58
ik wil wel graag gaan maar ben wel opzoek naar andere mensen waarmee ik kan reizen iemand intresse??? mijn duits is aller belabberst dus. als er iemand kan en wil. hoor t wel

gr arie
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2006, 20:32:13


bobo

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2006, 17:56:40
ik wil wel graag gaan maar ben wel opzoek naar andere mensen waarmee ik kan reizen iemand intresse??? mijn duits is aller belabberst dus. als er iemand kan en wil. hoor t wel

gr arie
hoi Arie
Is zijn in bijna elk ploeg ook Nederlanders aanwezig. Dus de taal is er niet het probleem. neem anders kontakt met mij op, dan kan ik ff kijken wanneer daadwerkelijk reeds Nederlanders in het camp zijn


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #8 Gepost op: 25 maart 2006, 11:42:13
hey bobo

ja lijkt me erg leuk om te gaan mijn e-mail/msn is arieatari@hotmail.com

ben alle weken beschikbaar maar heb je daar nog iets van papieren voor nodig ik heb brandwacht/manschappen??
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt