Verpleegkundige bij AzG/MSF

Auteur Topic: Verpleegkundige bij AzG/MSF  (gelezen 12 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Propolol

• Nieuwe gebruiker
  • *
Gepost op: 22 oktober 2024, 17:40:21
Hallo iedereen,

Ik studeer binnenkort af als bachelor in de verpleegkunde met een grote interesse voor pre-hospitaal/spoed. Hierdoor heb ik ook de minor critical care gekozen en ga ik eindstage lopen op een IC High care.

Op langere termijn is het een droom om te gaan werken bij Artsen zonder Grenzen als verpleegkundige. Graag wou ik horen of er hier ook verpleegkundigen bij deze organisatie ervaring hebben/weten welke opleidingen zeker nodig zijn alvorens mij kandidaat te stellen.

Even wat extra informatie:

- Mijn moedertaal is Nederlands en heb een C2 niveau voor Engels en een B2 niveau voor Frans. Uiteraard wil ik in de tussentijd mijn Frans wat extra opkrikken om toch ook naar een C1 te evolueren. Mijn Frans was voor de verpleegopleiding wel beter, daarbij ik vanuit mijn werk veelvuldig contact had met de leveranciers uit Frankrijk.
- De bedoeling is sowieso om te starten binnen een kritieke dienst en hier mijn postgraduaat spoed en IC terwijl te behalen.
- Ik heb geen ervaring in het buitenland. Doordat ik een zij-instromer ben, was het jammer genoeg niet financieel haalbaar om op buitenlandse stage te gaan. Is dit een echte must? Ik lees voornamelijk op hun site dat dit als pluspunt wordt gezien, maar ik weet niet in welke mate dit een sollicitatie zou beïnvloeden.
- ik heb wel reeds ervaring in coachende/coördinerende rollen. Dit vanuit mijn vorige job. Kijken zij ook naar ervaring buiten de zorg?
- zijn er andere zaken die ik kan doen om mijn slaagkans te verhogen?

Zodoende kan ik in de komende jaren proberen mijn cv en ervaring zo te krijgen om hopelijk kans te maken. Alvast heel erg bedankt!