Regionale voertuigen Noord-Holland Noord

Auteur Topic: Regionale voertuigen Noord-Holland Noord  (gelezen 17328 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Rene112

• Gast
Gepost op: 22 januari 2006, 01:02:00
Hierbij wat informatie en een aantal foto's van voertuigen van de regio Noord-Holland Noord. Voor bepaalde forumleden en bezoekers die dit soort informatie bijhouden zal dit mogelijk interessant zijn ;)

Het cluster opleiden en oefenen van de regionale brandweer heeft de beschikking over 2 tankautospuiten.

De eerste tankautospuit is in 2005 in gebruik genomen. Het is een voormalige tankautospuit van de gemeente Castricum korps Akersloot, die via een omweg (lees : Fte) in ons bezit is gekomen.

Het voertuig heeft geen roepnummer en wordt in principe alleen voor opleidingen en oefeningen ingezet. Overspuiten en voorzien van bzk-striping is een kostbare zaak, waarschijnlijk blijft het voertuig met dit uiterlijk in gebruik.

De tweede tankautospuit is ook in 2005 in gebruik genomen maar zal over een maandje vervangen worden.
Het is een voormalige tankautospuit van de brandweer Maassluis die zover ik weet ook dienst heeft gedaan bij de bedrijfsbrandweer van Philips in Hoorn. Wie kan dat bevestigen?
Wij hebben het voertuig in ieder geval gekocht bij SFS.

Het roepnummer 510 is niet meer in gebruik (dateert misschien uit de Philips tijd?).
Dit voertuig wordt dus binnenkort vervangen door een tankautospuit die wij (via een handelaar) hebben overgenomen van de brandweer Overbetuwe post Elst. Dit is de 644, een Mercedes 1117 uit 1987 met Ziegler opbouw die nog in prima staat verkeerd (en al eerder is voorzien van bzk-striping).
Wie kan een foto plaatsen van dit voertuig?

En tenslotte nog een nieuw (2005) regionaal voertuig dat in gebruik is bij het cluster materieelbeheer.
Deze Volkwagen Caddy heeft geen optische en geluidssignalen en roepnummer en wordt voornamelijk gebruikt door de 2 medewerkers materieelbeheer waarbij de laadruimte natuurlijk erg handig is.

Binnenkort volgt nog wat informatie over enkele regionale voertuigen (o.a. dienstauto's) die nu worden afgevoerd.

groeten,
René de Caluwé

FirePol

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2006, 10:46:30
Brandweerkorps Maassluis)  
Roepnummer :  TS321>TS323  
Type voertuig :  TS8LD2000HD230T800  
Merk / Type : Mercedes-Benz LF608D29  
Opbouw :  Doeschot-Rosenbauer  
Kenteken :  BD-81-RS  
Datum in-uit dienst :  1981-1997  

Hierna

Korps: Bedrijfsbrandweer Philips  
Type voertuig :  TS8LD2000HD230T800  
Merk / Type chassis : Mercedes-Benz LF608D29  
Opbouw :  Doeschot-Rosenbauer  
Kenteken :  BD-81-RS  
Datum in-uit dienst :  1997-2005    
Vestigingsplaats :  Hoorn  
Bijzonderheden :  bouwjaar 1981,

Het nummer 510 is van SFS zelf deze geeft het voertuig ook nummers

grtz
Rick

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2006, 13:29:29

Korps: Bedrijfsbrandweer Philips 
Type voertuig :  TS8LD2000HD230T800 
Merk / Type chassis : Mercedes-Benz LF608D29 
Opbouw :  Doeschot-Rosenbauer 
Kenteken :  BD-81-RS 
Datum in-uit dienst :  1997-2005   
Vestigingsplaats :  Hoorn 
Bijzonderheden :  bouwjaar 1981,

Het nummer 510 is van SFS zelf deze geeft het voertuig ook nummers

grtz
Rick

Hij heeft bij Philips in Hoorn het nummer 510 gehad. Ik heb in mijn datenbank hiervan een foto staan die ik eens van het Net gehaalt heb en niet meer weet van wie deze foto is en daarom hem hier niet plaatsen kan.

Naar mijn informatie heeft SFS een MB L1222F36 met Doeschot opbouw en kenteken BR-34-FG (ex Gist-Brocades - Delft) onder nummer 510 lopen.

Foto genomen op de IVIC

jur

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2006, 14:19:26
René,

Ik dacht dat de regio Noord-Holland Noord ook ooit een DAF 1300 tankautospuit van de Marinebrandweer had overgenomen ten behoeve van de cluster opleiden en oefenen. Is deze wagen alweer afgevoerd?

Rene112

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 22 januari 2006, 17:05:59
René,

Ik dacht dat de regio Noord-Holland Noord ook ooit een DAF 1300 tankautospuit van de Marinebrandweer had overgenomen ten behoeve van de cluster opleiden en oefenen. Is deze wagen alweer afgevoerd?

Nee, de regio Noord-Holland Noord heeft nooit zo'n tankautospuit gehad (de regio bestaat trouwens sinds 1-1-2004).

Zo'n type tankautospuit is wel in gebruik bij het oefencentrum DHTC in Den Helder. Maar dat is een voertuig met Doeschot-Rosenbauer opbouw, die zal dus vrijwel zeker niet van de Marinebrandweer afkomstig zijn.

Ik vraag het morgen nog even na bij een collega die afkomstig is van de voormalige regio Kop van Noord-Holland ;)

groeten,
René de Caluwé

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2006, 19:18:25
Nee, de regio Noord-Holland Noord heeft nooit zo'n tankautospuit gehad (de regio bestaat trouwens sinds 1-1-2004).

Zo'n type tankautospuit is wel in gebruik bij het oefencentrum DHTC in Den Helder. Maar dat is een voertuig met Doeschot-Rosenbauer opbouw, die zal dus vrijwel zeker niet van de Marinebrandweer afkomstig zijn.

Ik vraag het morgen nog even na bij een collega die afkomstig is van de voormalige regio Kop van Noord-Holland ;)

groeten,
René de Caluwé

de voormalige Marine DAF 1300 tankautospuit met Den Hartog-Ziegler opbouw uit 1982 is in 2000 in gebruik genomen bij de toenmalige regio Kop van Noord-Holland als opleidings en trainingsvoertuig. het is inmiddels weer afgevoerd en vermoedelijk vervangen door de oude DAF 1300 van Julianadorp, dat zou verklaren waarom er nu een DAF 1300 met Doeschot-Rosenbauer opbouw word gebruikt.
het voertuig had aanvankelijk kenteken KM-12-01 en kreeg in 2000 het burgerkenteken BJ-DT-15 en roepnummer 644.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

Rene112

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2006, 23:04:20
de voormalige Marine DAF 1300 tankautospuit met Den Hartog-Ziegler opbouw uit 1982 is in 2000 in gebruik genomen bij de toenmalige regio Kop van Noord-Holland als opleidings en trainingsvoertuig. het is inmiddels weer afgevoerd en vermoedelijk vervangen door de oude DAF 1300 van Julianadorp, dat zou verklaren waarom er nu een DAF 1300 met Doeschot-Rosenbauer opbouw word gebruikt.
het voertuig had aanvankelijk kenteken KM-12-01 en kreeg in 2000 het burgerkenteken BJ-DT-15 en roepnummer 644.

Ehhh.... dat de oude regio Kop van Noord-Holland een ex. Marinebrandweer TS heeft genomen zou goed kunnen Louis.
Maar DHTC is geen onderdeel van de regio, maar een commercieel oefencentrum. Zo uit mijn hoofd weet ik dat DHTC in 2002 of 2003 een tankautospuit en een hv-1 heeft overgenomen. Volgens mij beiden van de regionale brandweer Kop van Noord-Holland.

De regio heeft toen geen nieuw opleidingsvoertuig in gebruik genomen. In ieder geval hebben we die in 2004 na de fusie van de 3 regio's niet kunnen ontdekken  ;) ;D

Het heeft daarna even geduurd, maar vorig jaar zijn de bovenstaande 2 tankautospuiten aangeschaft, waarvan binnenkort er dus eentje wordt vervangen door de tankautospuit van Elst!

groeten,
René de Caluwé

jur

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 23 januari 2006, 20:21:09
Bedankt René, zijn we weer helemaal op de hoogte!

jwpots

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 23 januari 2006, 20:55:04
Hallo René,

Je kan het verwachten he, ik lever jou weer de foto van Elst.
Volgens mijn info gaat het om de volgende info

Merc.Benz1117F37/Ajax-Ziegler
TS9LD2600HD265T1500
Bouwjaar 1986

Groet
Johan

Rene112

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 23 januari 2006, 23:13:56
Hallo René,

Je kan het verwachten he, ik lever jou weer de foto van Elst.
Volgens mijn info gaat het om de volgende info

Merc.Benz1117F37/Ajax-Ziegler
TS9LD2600HD265T1500
Bouwjaar 1986

Groet
Johan

Perfect Johan!
Bedankt voor de foto.

Ik zal een foto maken zodra de wagen bij ons is "gearriveerd" en deze hier plaatsen  ;)
groeten,
René de Caluwé