Zeer onrustig na Feyenoord-Ajax - Rotterdam 23-04-2006

Auteur Topic: Zeer onrustig na Feyenoord-Ajax - Rotterdam 23-04-2006  (gelezen 24208 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #70 Gepost op: 21 oktober 2006, 21:46:22
Wat een zielige vertoning rondom een mooie sport, deze mensen noemen zich supporters :-\ ? In mijn ogen zijn het zielige figuren. Kudde dieren zijn het ( alhoewel dit is een belediging voor kudde dieren)
Dit heeft nulkommaniets met sport van doen!!!

Het kost de belasting betaler handen vol met geld.

Laat de sport de sport zijn. En al die nep supporters?

Pak het hele zooitje eens zo hard aan dat ze het voor eens en altijd wel laten om zich minder dan beestachtig te gedragen....
'T is elke keer weer brandweer...


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #71 Gepost op: 22 oktober 2006, 17:00:48
0 - 4  :P

Zijn er nog ongeregeldheden geweest? Naar wat ik heb gehoord niet. In Utrecht was het ook rustig.


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #72 Gepost op: 22 oktober 2006, 17:04:03
0 - 4  :P

Zijn er nog ongeregeldheden geweest? Naar wat ik heb gehoord niet. In Utrecht was het ook rustig.

Alles rustig gebleven, geen grootschalige ongeregeldheden  ;)


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #73 Gepost op: 22 oktober 2006, 18:17:18
0 - 4  :P

Zijn er nog ongeregeldheden geweest? Naar wat ik heb gehoord niet. In Utrecht was het ook rustig.
nou in utrecht waren er rellen in en rond het stadion


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #74 Gepost op: 22 oktober 2006, 18:21:57
0 - 4  :P

Zijn er nog ongeregeldheden geweest? Naar wat ik heb gehoord niet. In Utrecht was het ook rustig.
Wat een heerlijk weekend   :D :D :D :D :D :D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #75 Gepost op: 22 oktober 2006, 18:36:42
nou in utrecht waren er rellen in en rond het stadion
Ja daaag, ben er zelf geweest.  ;) Klein vechtpartijtje in het stadion, bijna niet eens het noemen waardig. Ben beniewd waar jij dat allemaal vandaan haalt.  ::)


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #76 Gepost op: 22 oktober 2006, 18:43:06
ik ben er zelf ook geweest en er is in de binnenstad gevochten met supporters van ado die met de auto naar utrecht kwamen


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #77 Gepost op: 22 oktober 2006, 19:00:40
ik ben er zelf ook geweest en er is in de binnenstad gevochten met supporters van ado die met de auto naar utrecht kwamen
De binnenstad ligt anders nog ver van het stadion af hoor....  ::) Het zal allemaal wel meegevallen zijn want ik heb er nog niets over gehoord.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #78 Gepost op: 22 oktober 2006, 19:48:32
http://www.ad.nl/rotterdam/article733807.ece

 zondag 22 oktober 2006
ME op ergste voorbereid

ROTTERDAM - De ME was op het ergste voorbereid, bij de Kuip. De tientallen agenten hoefden echter geen moment écht op te treden. Met zachte drang stuurden ze de aangeslagen Feyenoord-supporters naar huis.

Als om vijf om half twee het derde tegendoelpunt valt, stroomt de Kuip direct leeg. Verslagen lopen de Feyenoord-supporters naar huis. De Mobiele Eenheid kijkt van een afstandje toe.

Als na het eindsignaal de massa helemaal op gang komt, verloopt dit zonder enig incident. Een enkeling blijft op het viaduct hangen, waar vorig jaar nog achthonderd mensen werden gearresteerd.

Nu wandelt de ME met paarden en honden rustig richting de andere kant van de brug. Een plukje supporters belandt op het Stadionplein, een ander plukje blijft op het viaduct hangen, op grote afstand van de sporen. Als de treinen met de Ajacieden vertrekken, zijn de meeste supporters al afgedropen. Het lijkt of er bijna meer ME’ers op het viaduct staan dan lastige supporters. Even klinken spreekkoren, dan wordt het stil. Ook op het plein, waar de ME even in linie staat om de de laatste achterblijvers weg te jagen.

Uiteindelijk blijft de teller van de arrestaties op zeventien staan, voor kleine overtredingen. Van het drinken van alcohol tot belediging, het afsteken van een fakkel en het niet kunnen tonen van een identiteitsbewijs. De politie kijkt tevreden terug op het rustige verloop.

De arrestaties van zaterdagavond van enkele Rotterdammers, die lid zouden zijn van de jongerenkern, doet zij af als een ’normaal horeca-incident’.


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #79 Gepost op: 4 april 2007, 09:09:54
Arrestaties Feyenoord-Ajax toegestaan

De arrestatie vorig jaar van bijna 90 supporters van Feyenoord rondom het duel tegen Ajax was rechtmatig. Dat blijkt uit een beslissing van de hoofdofficier van justitie in Den Haag.

Die heeft de aangiftes van de fans tegen de veiligheidsdriehoek van Rotterdam geseponeerd. Die driehoek wordt gevormd door burgemeester Opstelten, korpschef Meijboom van de politie Rotterdam-Rijnmond en de toenmalig hoofdofficier van justitie in Rotterdam Van Brummen.

De klagers maken deel uit van de 800 supporters die werden opgepakt op de spoorbrug bij De Kuip. Volgens de supporters was hen niet verteld dat ze daar niet mochten zijn.

De supportersvereniging van Feyenoord is teleurgesteld over het besluit van justitie om af te zien van vervolging van de Rotterdamse veiligheidsdriehoek.

Bron: Rijnmond.nl