Inspectierapport n.a.v. brand Zwolle 1992

Auteur Topic: Inspectierapport n.a.v. brand Zwolle 1992  (gelezen 4318 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Gepost op: 23 januari 2006, 17:58:03
Collega's,

Ik ben op zoek naar een inspectierapport van het onderzoek naar de brand in cadeauwinkel 'Arcade' in Zwolle; januari 1992. Bij deze brand kwamen 2 brandweermensen om het leven, en raakte 2 anderen gewond bij het uitvoeren van hun taak. Graag wil ik uit het oogpunt van risicobewustzijn dit rapport eens lezen. Wie weet waar ik dit kan vinden.

Bij voorbaat dank,
Firefly


Brandwacht 1e klas + WVD


BWeer

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2006, 18:40:29
http://www.nbdc.nl/cms/show/id=139756

Ik kon niet zo snel iets over zwolle vinden, wel over een aantal andere ongevallen.


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2006, 22:38:53
http://www.nbdc.nl/cms/show/id=139756

Ik kon niet zo snel iets over zwolle vinden, wel over een aantal andere ongevallen.

Ja, ik had ook al bij de NBDC gezocht, maar gek genoeg staat er over dat onderzoek niks vermeld. (of heb ik niet goed gekeken  ???)
Maar misschien wel ergens anders. De reden dat ik bij dit onderzoek terecht kwam, is dat er een klein stukje over staat geschreven in het lesboek van HBT Organisatie en Leidinggeven.
Brandwacht 1e klas + WVD


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2006, 13:55:58
Ik geef je weinig kans. Dit is nog uit de "goede oude tijd" Toen was het nog geen "mode" om alles uitgebreid te onderzoeken. Misschien dat het een optie is om eens te proberen contact op te nemen met desbetreffend korps.
Ik heb mijzelf rot gezocht maar er is helemaal niks te vinden over dit incident :-\ Mocht je alsnog wat vinden, ik hou mijzelf aanbevolen voor de informatie.


Gerard K. te A.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2006, 23:31:31
De reden dat het rapport van Zwolle niet op de website van het NBDC staat, is het feit dat het rapport dateert van het pre-internettijdperk. Het was bij verschijnen dus nog niet digitaal beschikbaar. Van het gedrukte rapport is vast nog wel een exemplaartje bij het NBDC te vinden, dus als je je naam en adresgegevens even mailt naar nbdc@brandweer.nl, kunnen we even voor je kijken. Kan een weekje of twee duren, hoor.

Gerard Koppers, beheerder NBDC


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2006, 08:42:40
De reden dat het rapport van Zwolle niet op de website van het NBDC staat, is het feit dat het rapport dateert van het pre-internettijdperk. Het was bij verschijnen dus nog niet digitaal beschikbaar. Van het gedrukte rapport is vast nog wel een exemplaartje bij het NBDC te vinden, dus als je je naam en adresgegevens even mailt naar nbdc@brandweer.nl, kunnen we even voor je kijken. Kan een weekje of twee duren, hoor.

Gerard Koppers, beheerder NBDC


Gelijk in scannen???  ::) ;)


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2006, 14:17:30
Misschien zoek je dit? Bevindingen uit Zwolle zijn in dit rapport meegenomen.

http://www.minbzk.nl/contents/pages/6391/2005030302veiligheidsbewustzijn.pdf


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #7 Gepost op: 2 februari 2006, 23:14:44
De reden dat het rapport van Zwolle niet op de website van het NBDC staat, is het feit dat het rapport dateert van het pre-internettijdperk. Het was bij verschijnen dus nog niet digitaal beschikbaar. Van het gedrukte rapport is vast nog wel een exemplaartje bij het NBDC te vinden, dus als je je naam en adresgegevens even mailt naar nbdc@brandweer.nl, kunnen we even voor je kijken. Kan een weekje of twee duren, hoor.

Gerard Koppers, beheerder NBDC


Super!  :)
Ik ga even actie ondernemen.
Brandwacht 1e klas + WVD