Nieuwe TS Brandweer Nederlek, Post Lekkerkerk

Auteur Topic: Nieuwe TS Brandweer Nederlek, Post Lekkerkerk  (gelezen 8481 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Snyper

• Senior gebruiker
Gepost op: 24 januari 2006, 11:15:17
Gisteravond las ik op TV West teletekst dat Lekkerkerk een nieuwe tankautospuit krijg. Dit zal dan gaan om een nieuw 642. Wie heeft er meer info hierover? Wat voor chassis/opbouw?

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2006, 17:08:10
Ik denk een Mercedes Atego met ziegler, net als de nieuwe van Gouda ivm mantelovereenkomst, zie: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=10424.0

Als je in dat topic verder kijkt, lees je hier één en ander over.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2006, 17:27:51
Ik denk een Mercedes Atego met ziegler, net als de nieuwe van Gouda ivm mantelovereenkomst, zie: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=10424.0

Als je in dat topic verder kijkt, lees je hier één en ander over.

Geen MAN met HDS opbouw?   ::) ::) ::)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2006, 17:42:06
Geen MAN met HDS opbouw?   ::) ::) ::)
Doel je op de wagen die hier in NAY rijdt?

Die is aangeschaft vóór de mantelovereenkomst, omdat de oude 643 vervangen moest worden (:-\)
Groeten, Maarten  

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 24 januari 2006, 18:21:04

Die is aangeschaft vóór de mantelovereenkomst, omdat de oude 643 vervangen moest worden (:-\)
Zo heeft elke regio wel zijn eigen mantel overeenkomst, in ZHZ is het dus MAN-HDS   ( best wel jammer maar je moet het er mee doen  :-X )  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2006, 18:23:21

Die nieuwe MAN van Nieuwerkerk is toch een oud demovoertuig van HDS en die is gekocht omdat die andere onherstelbaar beschadigt was door die brand? Omdat die demo in principe direct gebruiksgereed was hadden ze die toch gekocht?
De mantel loopt alweer een aantal jaren en kan me niet voorstellen dat die er toen nog niet was dat het MAN is geworden. Lijkt mij persoonlijk een beetje gekomen door Rotterdamse invloeden op Nieuwerkerk...

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 24 januari 2006, 18:31:34
Dat zou best eens kunnen Brandwacht, ik weet te weinig van de Nieuwerkerkse situatie om dat met zekerheid te kunnen zeggen.

Ik hoorde wel een keer op brw kanaal rijnmond dat ze het hadden over "het broertje van de 331" en daarmee doelden ze op Nieuwerkerk. Die MAN is inderdaad aangeschaft omdat de oude 643 kapot was door de brand. Dan heeft het trouwens nog vrij lang geduurd vind ik, voordat ze de nieuwe hadden.
Groeten, Maarten  

timo

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 24 januari 2006, 19:10:16
Dat zou best een kunnen Maxim, ik weet te weinig van de Nieuwerkerkse situatie om dat met zekerheid te kunnen zeggen.

Ik hoorde wel een keer op brw kanaal rijnmond dat ze het hadden over "het broertje van de 331" en daarmee doelden ze op Nieuwerkerk. Die MAN is inderdaad aangeschaft omdat de oude 643 kapot was door de brand. Dan heeft het trouwens nog vrij lang geduurd vind ik, voordat ze de nieuwe hadden.

dat vindt ik ook lang geduurd heben wel weet ik dat er een wagen een van Ouderkerk aan den IJssel een tijdje in nieuwerkerk heeft gestaan.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 24 januari 2006, 20:09:29
allemaal leuk een aardig.. maar is er al een foto

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2006, 20:20:52
Die oude DAF had inderdaad onderhand wel vervangen mogen worden ja!  :D
343, never forget.