Mijn vraag gaat over het volgende, mijn dochter woont sinds kort in Amsterdam hartje jordaan op een 1 kamer woning ( op 3 hoog achter), nu was ze van de week om 7 savonds niet thuis, het schijnt dat toen een buurman (van 3 hoog voor), zich van het leven wilde beroven door de gaskraan van zijn kachel open te zetten en medicijnen in te nemen, toen mijn dochter om 22.00 uur thuis kwam zag ze wel water op de trap liggen.
De volgende dag hoorde ze van een buurvrouw,dat haar buurman een zelfmoordpoging had gedaan,en dat savonds de brandweer, politie, en ambulance waren geweest.
Mijn dochter woont in een houtenhuis met houtenplafond en vloeren, er wordt voor en achter apart verhuurd, er gaat wel een trap naar het dak, maar er is geen brandtrap buitenom, is het mogelijk dat de brandweer eens een kijkje komt nemen i.v.m. de veiligheid, Waar kan ze hiervoor terecht, haar buurman is inmiddels terug in zijn woning, maar hij heeft zo hoorde wij, in het verleden al meerdere zelfmoordpogingen ondernomen, mijn zorg is dat mijn dochter ingeval van calamiteiten geen kant op kan, de brandweer kan er aan de achterkant van het huis niet bij komen i.v.m. een binnentuin.
De buurman krijgt politie begeleiding deze komt af en toe een kijkje bij hem nemen, maar het blijft angstig toestand, het is een oude straat met huizen dicht op elkaar, wat kunnen we doen, kan iemand ons advies geven.