25-01-'06 Gewonden door gladheid en ijzel

Auteur Topic: 25-01-'06 Gewonden door gladheid en ijzel  (gelezen 2110 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gerben

  • Gast
Gepost op: 25 januari 2006, 19:51:59

Door de plotselinge ijzel zijn vanmorgen bij 8 aanrijdingen in de provincie gewonden gevallen. Op de Winkelweg bij Zeewolde raakte een bestuurder ernstig gewond toen haar auto van de weg raakte en tegen een boom tot stilstand kwam. Het slachtoffer is naar het UMC in Utrecht gebracht.

Ook op de Domineesweg bij Nagele, de Gooiseweg bij Zeewolde en de Gooimeerdijk bij Almere vielen gewonden. Daarnaast kreeg de politie enkele tientallen meldingen van aanrijdingen met alleen blikschade. In de IJsselmeerziekenhuizen in Lelystad en Emmeloord melden zich 20 patiënten met gebroken botten, in Almere twee.

Ook het openbaar vervoer ondervond hinder van de gladheid, enkele busdiensten reden met vertraging of vielen uit. Inmiddels is de situatie weer normaal.

Bron: © 2005 Stichting Regionale Omroep Flevoland
[unquote]

Dan bedenk ik me; waarom zou het zijn, dat je, ca. anderhalf uur na dit soort meldeingen ineens overal strooiwagens ziet rijden? Beetje mosterd na de maaltijd als je het mij vraagt  :-\
Anderszijds lijkt het me ook vrijwel onmogelijk om op dit soort weersomstandigheden voorbereid te zijn.

Gegroet,

GerbenR




rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2006, 19:55:55
ik had gehoord dat die bus goed in de puin lag heb je er nog meer foto's van? niet van de patient natuurlijk maar die de schade verduidelijken?


Gerben

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2006, 21:30:49
Hey rick,

Ja, dat klopt inderdaad. Ik heb een foto-galerijtje op onze (onoficiële) site gezet. Klik url=http://www.aurismusic.nl/brandweer/06-01-25%20ongeval%20met%20beknelling%20winkelweg/index.htm/www.link.nl]HIER[/url]

Groeten,

Gerben


Gerben

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2006, 21:34:09
Sorrie,

HIER_KLIKKEN_DAN_MAAR...

Haakje vergeten... ;D

G.R.


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2006, 21:41:49


Dan bedenk ik me; waarom zou het zijn, dat je, ca. anderhalf uur na dit soort meldeingen ineens overal strooiwagens ziet rijden? Beetje mosterd na de maaltijd als je het mij vraagt  :-\
Anderszijds lijkt het me ook vrijwel onmogelijk om op dit soort weersomstandigheden voorbereid te zijn.

Gegroet,

GerbenR

In Amersfoort waren ze gisteren avond al aan het preventief strooien dus dat geldt niet voor overal.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2006, 22:33:24
als er niets aan de hand is geven ze weer alarm
en nu neit  ??? ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2006, 23:32:01
Ik ben vanmorgen ook flink op mn plaat gegaan :-X gat in mn broek en een flinke wond op mn knie :-\ toen maar verder lopend gegaan, de auto's gingen niet harder dan 20 km/h en de fietsers gingen allemaal lopen, op een aantal eigenwijze na, die uiteindelijk toch ook onderuit gingen, heb ook flink wat schuifers gezien, het was echt gevaarlijk. Het was ook pas na 8.45 gebeurd en het was vrij snel weer over, maar iedereen die om 9.20 (2e uur) op school moest zijn, moesten allemaal lopend gaan en de meesten waren 15-20 minuten te laat, maar voor zover ik weet zijn er hier in Harderwijk geen gewonden gevallen, alleen een klein beetje blikschade...


ambuboy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #7 Gepost op: 26 januari 2006, 17:23:17
Ik ben vanmorgen ook flink op mn plaat gegaan :-X gat in mn broek en een flinke wond op mn knie :-\ toen maar verder lopend gegaan, de auto's gingen niet harder dan 20 km/h en de fietsers gingen allemaal lopen, op een aantal eigenwijze na, die uiteindelijk toch ook onderuit gingen, heb ook flink wat schuifers gezien, het was echt gevaarlijk. Het was ook pas na 8.45 gebeurd en het was vrij snel weer over, maar iedereen die om 9.20 (2e uur) op school moest zijn, moesten allemaal lopend gaan en de meesten waren 15-20 minuten te laat, maar voor zover ik weet zijn er hier in Harderwijk geen gewonden gevallen, alleen een klein beetje blikschade...
--------------------------------------------------------

Hoi
Ik ben werkzaam als stagiaire verpleegkundige op de chirurgie afdeling van het St Jansdal ziekenhuis in Harderwijk, en we hebben erg veel mensen van de SEH moeten ophalen om geopereerd te worden aan diverse (soms ernstige) botbreuken. Veel patienten waren afkomstig uit Harderwijk, de ambu's reden af en aan en op de SEH heerste topdrukte.

Dus hierbij een bevestiging van de toch wel gevallen gewonden in Harderwijk

groetjes

Ronald
AMBUBOY