Door de plotselinge ijzel zijn vanmorgen bij 8 aanrijdingen in de provincie gewonden gevallen. Op de Winkelweg bij Zeewolde raakte een bestuurder ernstig gewond toen haar auto van de weg raakte en tegen een boom tot stilstand kwam. Het slachtoffer is naar het UMC in Utrecht gebracht.
Ook op de Domineesweg bij Nagele, de Gooiseweg bij Zeewolde en de Gooimeerdijk bij Almere vielen gewonden. Daarnaast kreeg de politie enkele tientallen meldingen van aanrijdingen met alleen blikschade. In de IJsselmeerziekenhuizen in Lelystad en Emmeloord melden zich 20 patiënten met gebroken botten, in Almere twee.
Ook het openbaar vervoer ondervond hinder van de gladheid, enkele busdiensten reden met vertraging of vielen uit. Inmiddels is de situatie weer normaal.
Bron:
© 2005 Stichting Regionale Omroep Flevoland
[unquote]
Dan bedenk ik me; waarom zou het zijn, dat je, ca. anderhalf uur na dit soort meldeingen ineens overal strooiwagens ziet rijden? Beetje mosterd na de maaltijd als je het mij vraagt
Anderszijds lijkt het me ook vrijwel onmogelijk om op dit soort weersomstandigheden voorbereid te zijn.
Gegroet,
GerbenR