Ik ben al heel wat jaren bij het Rode Kruis, maar bij ons heb ik nog nooit van van een "leerling NRK centralist" gehoord.
Geintje?!
Sinds kort is onze verbindelaar gestopt en aan mij is gevraagt het over te nemen. Maar omdat ik nog niet in het bezit ben van een diploma verbindingen vragen wij bij grotere evenementen altijd van een ander afdeling een verbindelaar. Van hem krijg ik officieus les tot in het begin van het nieuwe seizoen er een nieuwe opleiding gegeven word ;-) Zo kwam ik op "leerling NRK centralist" ;-)
Ik heb nu de VBD overgenomen maar doe officieel nog geen VBD werk tot ik mijn diploma heb. Tenminste... nog geen NCS werk. Materiaal dat gerepareerd moet worden ed regel ik wel. En als die verbindelaar van de andere afdeling bij het evenement staat dan draai ik, onder zijn leiding, wel volledig mee met de VBD.
Op het moment zijn mijn collega (een jongen van 16) en ik aan het kijken hoe verbindingen bij ons efficienter lopen kan. Wij zijn niet echt blij met hoe het nu gaat. Dat komt ook doordat niemand tevreden was over onze vorige verbindelaar en iedereen wel aan zijn gedachtengang en werkwijze vast houd. Maar daar laat ik mij niet over uit. Ben pas sinds 2005 bij het NRK en draai pas evenementen sinds 2006.